Thursday, February 16, 2017

ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး အဓိက လမ္းေၾကာင္းျဖစ္သည့္ မႏၲေလး-လား႐ႈိး-မူဆယ္ လမ္းမအား လမ္းေၾကာင္းသစ္ ရွာေဖြေနၿပီး ေလးလမ္းသြား အျမန္လမ္းမႀကီးအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္မည္


ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး အဓိက လမ္းေၾကာင္းျဖစ္သည့္ မႏၲေလး-လား႐ႈိး-မူဆယ္ လမ္းမသည္ စီးပြားေရးစႀကႍ လမ္းမႀကီး ျဖစ္သည့္အတြက္ ေနာက္ထပ္လမ္းေၾကာင္းသစ္ ရွာေဖြေနၿပီး ေလးလမ္းသြား အျမန္လမ္းမႀကီးအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္မည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး၀င္းခိုင္က ေျပာၾကားသည္။

ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၄ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၂) မွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းထြန္းဦးက ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး အဓိကလမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မႏၲေလး-မူဆယ္ ကားလမ္းမႀကီးသည္ လမ္းေၾကာင္းက်ပ္ျခင္း၊ ဆိုးဆိုးရြားရြား လမ္းပိတ္ဆို႔ျခင္းမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားျခင္းေၾကာင့္ ယခုလမ္းထက္ ခရီးမိုင္ပို၍ သက္သာတိုေတာင္းၿပီး စိတ္ခ်လံုျခံဳ အႏၲရာယ္ကင္းစြာ သြားလာအသံုးျပဳႏိုင္ေသာ လမ္းေၾကာင္းအသစ္တစ္ခု ေဖာက္လုပ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိမရွိ ေမးျမန္းခဲ့သည္။


အဆိုပါ ေမးျမန္းမႈအား ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက “မႏၲေလး-လား႐ႈိး-မူဆယ္ လမ္းမႀကီးဟာ မဟာဗ်ဴဟာက်တဲ့ စီးပြားေရးစႀကႍ လမ္းမႀကီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရရွည္လုပ္ငန္းတစ္ခု အေနျဖင့္ ေနာက္ထပ္လမ္းေၾကာင္းသစ္ တစ္ခုကို ပဏာမ စူးစမ္းရွာေဖြ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြကို ေလးလမ္းသြား အျမန္လမ္းမႀကီး အဆင့္အေနနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုသူ စိတ္ပါ၀င္စားသူ လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္းကာ B.O.T စနစ္နဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။

မႏၲေလး-လား႐ႈိး-မူဆယ္လမ္းမႀကီးသည္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႕က စီမံခန္႔ခြဲေသာ လမ္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ Oriental Highway Co,Ltd မွ B.O.T စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္ (ေျမာက္ပိုင္း) တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိေသာ ျပင္ဦးလြင္-လား႐ႈိး အပိုင္း၏ မိုင္ ၈၄/၇-၈၈/၁ အတြင္း ဂုတ္တြင္းလမ္းပိုင္းသည္ ယာဥ္သြားလာမႈမ်ားျခင္း၊ ျဖတ္သန္းသြားလာေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၏ ၾကံ့ခိုင္မႈအား နည္းျခင္း၊ ကုန္တင္ယာဥ္ေမာင္း အခ်ဳိ႕၏ ကြၽမ္းက်င္မႈ အားနည္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ အတက္အဆင္း လမ္းပိုင္းမ်ားတြင္ ေျပျပစ္စြာ သြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ လမ္းေကြ႕မ်ားတြင္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာခင္းျခင္း၊ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ႏွင့္ လမ္းျပင္ဆင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း အဖြဲ႕တို႔ ပူးေပါင္းကာ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ဂုတ္တြင္းလမ္းပိုင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈအား ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္အတြက္ ေနာင္ခ်ဳိၿမိဳ႕ ေရွာင္ကြင္းလမ္းႏွင့္ ဂုတ္တြင္းတံတားအသစ္ ၂၈၅၅ ေပအား ေဆာင္ရြက္ရန္ တိုင္းတာ တြက္ခ်က္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းၿပီးစီးပါက ျပင္ဦးလြင္-လား႐ႈိးလမ္းပိုင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ မရွိေတာ့ဘဲ သြားလာႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ေျပာၾကားသည္။

မႏၲေလး-လား႐ႈိး-မူဆယ္လမ္းမႀကီးအား B.O.T စနစ္ျဖင့္ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည့္ Oriental High Way Co,Ltd က ၄၈ ေပအက်ယ္ ေလးလမ္းသြား ကတၱရာလမ္းခ်ဲ႕ျခင္းႏွင့္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာခင္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားရန္ စီမံခ်က္ေရးဆြဲ လ်ာထားေၾကာင္း၊ လား႐ႈိး-မူဆယ္ လမ္းပိုင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ပြားသည့္ ကြတ္ခိုင္-နမ့္ဖက္ကာ လမ္းပိုင္းတြင္ လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ၂၀၁၇ မိုးရာသီ မတိုင္မီတြင္ ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း၊ ၄၈ ေပအက်ယ္ ေလးလမ္းသြား ႏိုင္လြန္ကတၱရာခင္းျခင္း လုပ္ငန္းကို ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းၿပီးစီးပါက ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ကုန္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားၿပီး နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ပိုမိုအဆင္ေျပလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး၀င္းခိုင္က ေျပာၾကားသည္။



Credit To >>> Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment