Tuesday, May 3, 2016

ရက္ ၁ဝဝ စီမံကိန္းျဖင့္ ရွမ္း(ေျမာက္)လမ္းပုိင္းယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ေျဖရွင္းမည္ ေရရွည္အဆင္ေျပေစေရးဂုတ္တြင္းတံတားထုိးရန္စီစဥ္

ရွမ္းျပည္နယ္(ေျမာက္ပုိင္း)၏ အဓိကအာဆီယံလမ္းမႀကီးျဖစ္သည့္ မႏၲေလး-လား႐ႈိး-မူဆယ္လမ္းပုိင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားကို ရက္ ၁ဝဝ စီမံကိန္းျဖင့္ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေရရွည္သြားလာေရး လြယ္ကူအဆင္ ေျပေစရန္အတြက္ ဂုတ္တြင္းတံတားသစ္တစ္စင္းထုိးရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သတင္္းရရွိသည္။

အဆုိပါလမ္းပုိင္းသည္ မၾကာခဏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေလ့ရွိၿပီး ခရီးသြားမ်ားႏွင့္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈမ်ား ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိသည္။
ယင္းျပႆနာကုိ ရက္ ၁ဝဝ စီမံကိန္းျဖင့္ အျမန္ဆုံးအေျဖရွာေျဖရွင္း ေပးႏုိင္ေရးအတြက္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းခုိင္က ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ သက္ဆုိင္ရာအစုိးရ ဌာနအသီးသီးမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား၊ လမ္းကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ အစည္းအေဝးျပဳလုပ္ညိႇႏိႈင္းတုိင္ပင္ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ယခုအခါ သက္ဆုိင္ရာတာဝန္ရွိသူမ်ားက အားလုံးပူးေပါင္းပါဝင္ကာ ေျမျပင္လက္ေတြ႕ ကြင္းဆင္းေဆာင္ရြက္ေနလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈကုိ မည္ကဲ့သို႔ကုိင္တြယ္ေျဖရွင္းမည္ကုိ အေျဖရွာရာတြင္ အဆိုပါလမ္းပုိင္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကုန္စည္စီးဆင္းရာအဓိကက်ေသာ လမ္းပုိင္းျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ယာဥ္သြားလာမႈပိုမိုမ်ားျပားလာျခင္း၊ ကုန္ပစၥည္းသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ရာတြင္ ၂၂ ဘီးတပ္(တြဲကား) ယာဥ္ႀကီးမ်ား အသုံးျပဳမႈမ်ားျပားလာျခင္း၊ လမ္းအက်ယ္မွာ ႏွစ္လမ္းသြားလမ္းျဖစ္ၿပီး လမ္းခ်ဲ႕ထြင္ရန္ခက္ခဲျခင္း၊ ယာဥ္မ်ားစက္ခြၽတ္ယြင္းမႈ ျဖစ္ျခင္း၊ လမ္းေခ်ာ္ျခင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းအခ်ဳိ႕ စည္းကမ္းလုိက္နာမႈအားနည္းျခင္းတုိ႔ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ ယင္းေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအနက္မွ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ယာဥ္ေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ လမ္းပုိင္းဆုိင္ရာ ခြၽတ္ယြင္းမႈ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယာဥ္ေၾကာင့္ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းထဲမွ ၂၂ ဘီးတပ္ (တြဲကား) ယာဥ္ေၾကာင့္မွာ ၃၅ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
မႏၲေလး-လာ႐ႈိး-မူဆယ္ လမ္းပုိင္း၌ အဓိကအားျဖင့္ဂုတ္တြင္းႏွင့္ ကြတ္ခုိင္(တုိးဂိတ္အနီး)မွ နန္႔ခုိင္(႐ႈခင္းသာ)ထိ ေတာင္ေပၚလမ္းမ်ားတြင္ ယာဥ္ႀကီးမ်ား တစ္စုံတစ္ခုျဖစ္ေပၚပါက ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ျဖစ္ပြားေၾကာင္း၊ ယင္းေနရာမ်ားသည္ ေတာင္တက္၊ ေတာင္ဆင္းလမ္းမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လမ္းက်ဥ္းၿပီး လမ္းခ်႕ဲထြင္ရန္အခက္အခဲမ်ားရွိေၾကာင္း၊ ယာဥ္လမ္းေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔ေနခ်ိန္တြင္ ယာဥ္ငယ္မ်ားက ေက်ာ္တက္၍ လမ္းလုေမာင္းမႈေၾကာင့္ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ သြားမရေအာင္ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ျဖစ္ပြားေၾကာင္း ရွမ္းျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးခြန္ရဲေထြးက ေျပာၾကားသည္။
ယင္းလမ္းအပိုင္းကို BOT စနစ္ျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရရွိထားေသာ ကုမၸဏီကလည္း လမ္းအက်ယ္ေပ ၄ဝ ေလာက္ ခ်ဲ႕ထြင္ႏုိင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လမ္းရွင္းလင္းအဖြဲ႕မ်ားကို အဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း၍ လမ္းရွင္းလင္းေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔ပါက ယာဥ္မ်ားကို ''မ''ထုတ္ဖယ္ရွားႏုိင္ရန္ ၂၅ တန္ကရိန္းမ်ား ကုမၸဏီက ထားရွိေပးၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ဝန္မရာတြင္ လံုေလာက္မႈရွိေစရန္ တန္ ၅ဝကရိန္းမ်ား၊ ဘက္ဟုိးယႏၲရားမ်ား ထပ္မံထားရွိေပးရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ လမ္းတုိးခ်ဲ႕ရာတြင္ သစ္ေတာဦးစီးဌာနပိုင္ ကြၽန္းပင္မ်ား မလြတ္၍ ဖယ္ရွားရွင္းလင္းရန္ ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း၊ လတ္တေလာ လမ္းခ်ဲ႕ထြင္ရန္ ဂုတ္တြင္းရွိ ကြၽန္းပင္ ၁၇၇ ပင္ အေရးႀကီး ဖယ္ရွားႏုိင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈကို ရက္၁ဝဝ စီမံကိန္းျဖင့္ လက္တေလာ ေျဖရွင္းေပးသြားမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေရရွည္တြင္ ယာဥ္သြားလာမႈေခ်ာေမြ႕ေစေရး အတြက္ ဂုတ္တြင္း၌ တံတားထုိးေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆုိပါလမ္းသည္ အာဆီယံလမ္းျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ အာဆီယံစံခ်ိန္မ်ားႏွင့္အညီ ၄၈ ေပလမ္း ျဖစ္ရန္ လိုအပ္ၿပီး လမ္းခ်ဲ႕ထြင္ႏုိင္ရန္ ေျမေနရာမရွိသည့္အတြက္ တံတား ထုိးရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ တံတားအား အၾကမ္းအားျဖင့္ တည္ေဆာက္ရန္ ပံုစံမ်ဳိးထုတ္ထားၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း မည္သည့္ပုံစံျဖင့္ တည္ေဆာက္ရန္ စိစစ္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္းမ်ားကို ေဖာက္လုပ္ရန္ ကုမၸဏီအေနျဖင့္ လမ္းအူေၾကာင္းမ်ား လ်ာထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ႀကီး ဦးခြန္ရဲေထြးက ဆုိသည္။
အဆုိပါလမ္းပုိင္းတြင္ လတ္တေလာလမ္းေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ မရွိေစေရး အတြက္ အသိေပး၊ သတိေပး ဗီႏုိင္းဆုိင္းဘုတ္မ်ား တပ္ဆင္လ်က္ရွိၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ LED ဘုတ္မ်ား တပ္ဆင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
မႏၲေလး-လား႐ႈိး-မူဆယ္လမ္းပိုင္းအား Oriental Highway ကုမၸဏီ လီမိတက္က BOT စနစ္ျဖင့္ တာဝန္ယူလုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိရာ ၎ကုမၸဏီက ၄၈ ေပအက်ယ္ ေလးလမ္းသြားတုိးခ်ဲ႕ျခင္းလုပ္ငန္းကို ႏွစ္အလိုက္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၈ တြင္ သိန္းနီ-မူဆယ္လမ္း ၇၇ မုိင္၊ ၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ တြင္ ဝက္ဝံ-ေနာင္ခ်ဳိလမ္း ၂၁ ဒသမ ၆၂၅ မုိင္ႏွင့္ ေနာင္ခ်ဳိ ၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္း ၁၂ ဒသမ ၈၂၆မုိင္၊ ၂ဝ၂ဝ-၂ဝ၂၁ တြင္ ေနာင္ခ်ဳိ-သီေပါလမ္း ၃၄ ဒသမ ၈၇၅ မုိင္၊ သီေပါၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္း ၁ ဒသမ ၈၆၄ မုိင္၊ သီေပါ-သိန္းနီ လမ္း ၅၉ ဒသမ ၂၅ မုိင္၊ သိန္းနီၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္း ၂ ဒသမ ၅၆ မုိင္ကို ဘ႑ာ ေရးႏွစ္အလိုက္ တုိးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Credit To >>> The Mirror Dailly 

0 comments:

Post a Comment