Monday, May 9, 2016

အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈကုိ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ မွ်တေသာ အခြန္မက္လံုးမ်ား ေပးအပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ အခြန္ရေငြႏွင့္ GDP အခ်ဳိး ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိလာရန္ ေမွ်ာ္မွန္း

အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈကုိ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ရင္း ႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ မွ်တေသာ အခြန္မက္လံုးမ်ား ေပးအပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ အခြန္ရေငြႏွင့္ GDP (ျပည္တြင္းအသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး) အခ်ဳိး ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိလာရန္ အမ်ဳိးသား ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ႏွစ္ ၂၀ စီမံကိန္းတြင္ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။

လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အခြန္ရေငြ နိမ့္က်ေနေသာ္လည္း စားသံုးမႈႏွင့္ပစၥည္းပုိင္ဆုိင္မႈတုိ႔မွ အခြန္ေကာက္ခံျခင္း၊ အခြန္ရရွိႏုိင္သည့္ နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ အခြန္ရေငြ ႏွင့္ GDP အခ်ဳိးကုိ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ရွိလာရန္ ခန္႔မွန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။
လက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အခြန္စနစ္ကုိ အဆင့္ျမႇင့္ျခင္းႏွင့္ အခြန္စနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ရေငြမ်ား တုိးပြားလာၿပီး ႏုိင္ငံတစ္၀န္း လူမႈေရးရာမ်ားတြင္ ျပန္လည္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံႏုိင္မည္ျဖစ္ရာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား လြယ္ကူ ရွင္းလင္းေစရန္ႏွင့္ အခြန္စနစ္ ႐ႈပ္ေထြးမႈေၾကာင့္ အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈမ်ား မရွိေစရန္ အခြန္စနစ္ကုိ ေျပာင္းလဲရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အခြန္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ သြင္းကုန္ခြန္မ်ားသည္ စီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ားကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ လုိအပ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး  အမ်ဳိးသားစီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကုိလည္း က်ယ္ျပန္႔လာေစျခင္းေၾကာင့္ အခြန္မွန္မွန္ကန္ ကန္ရရွိေစရန္ႏွင့္ အခြန္ထမ္းမ်ား ၀န္ထုပ္၀န္ပုိး မရွိေစရန္ မူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အခြန္ေကာက္ခံမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အမ်ဳိးသား ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ႏွစ္ ၂၀ စီမံကိန္းတြင္ မူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။ အဆုိပါ နည္းလမ္းမ်ားမွာ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ားႏွင့္ သြင္းကုန္ခြန္မ်ားကုိ စီးပြားေရး လည္ပတ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မႈႏွင့္ ခ်ိန္ညိႇေဆာင္ရြက္သင့္ျခင္း၊ အမွန္တကယ္ အခြန္ေပးေဆာင္သူ အေရအတြက္ တုိးတက္ေစျခင္း၊ အခြန္ေပးေဆာင္ရန္ သင့္ေတာ္ေသာ ဥပေဒအရ ႏုိင္ငံသားတုိင္း ၀င္ေငြအဆင့္အလုိက္ အခြန္ေပးေဆာင္ႏုိင္ေစရန္ အာဏာပုိင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအၾကား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ေနာက္ဆံုးစားသံုးသူမ်ား အခြန္ေပးေဆာင္မႈစနစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာေစျခင္း၊ အခြန္စည္းၾကပ္ျခင္းကုိ ရွင္းလင္းစြာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိႏုိင္ေရးအတြက္ အခြန္အေကာက္ဆုိင္ရာ စီမံခ်က္ကုိ ျပန္လည္သံုးသပ္ရန္ လုိအပ္ျခင္း၊ အခြန္ေရွာင္တိမ္းမႈကုိ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ မွ်တေသာ အခြန္မက္လံုးေပးရန္၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအၾကား ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ တုိးတက္ေစရန္၊ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ားကုိ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ား၏ ႏႈန္းထားမ်ားႏွင့္ ခ်ိန္ဆသတ္မွတ္ျခင္း ျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္ အခြန္ႏွစ္ဆေကာက္ျခင္းကုိ ေရွာင္ရွားရန္တုိ႔ကုိ သတ္မွတ္ထားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အခြန္အေကာက္ရရွိမႈ မွာ ယခင္က ျပည္တြင္းအသားတင္ထုတ္လုပ္ မႈတန္ဖုိး၏ႏွစ္ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ သံုးရာခုိင္ႏႈန္း၀န္း က်င္သာရွိခဲ့ၿပီး လက္ရွိ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္တြင္လည္း ေျခာက္ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔သာရွိရာမွ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ တြင္ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိရွိလာရန္ ေမွ်ာ္မွန္း ျခင္းျဖစ္သည္။ ႏွစ္အလုိက္ အခြန္ရရွိမႈအေန ျဖင့္၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၆၀၀၇ ဘီလ်ံ၊ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာ ႏွစ္တြင္ ၆၀၂၅ ဘီလ်ံ (ျပဳျပင္ၿပီး ခန္႔မွန္းခ်က္) ႏွင့္ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ၆၂၁၉ ဘီလ်ံရရွိမည္ ဟု ျပည္တြင္းအခြန္မ်ားဦးစီးဌာနက ခန္႔မွန္း ထားသည္။

Credit To >>> Eleven Media Gruop 

0 comments:

Post a Comment