Thursday, May 5, 2016

ေအးရွားေ၀ါလ္ ကုမၸဏီ၏ ေလာဘေၾကာင့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား အခက္ေတြ႕

ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အပါအ၀င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အထင္ကရ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားကို ႏွစ္ရွည္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရထားေသာ ေအးရွားေ၀ါလ္ ကုမၸဏီက ေလဆိပ္တြင္ အခြန္ခမ်ားကို ေစ်းတင္လိုက္သျဖင့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား အခက္ေတြ႕ေနရေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ေလေၾကာင္း လိုင္းတစ္ခုမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက “ေလဆိပ္အခြန္ (Airpotr Tax)ကို အရင္ ျပည္တြင္း ခရီးသြား တစ္ေယာက္ကို က်ပ္ႏွစ္ေထာင္ ယူတာကေန ဇူလိုင္ကစၿပီး က်ပ္ ၃၀၀၀ ယူမယ္။ ႏိုင္ငံျခား ခရီးသြား တစ္ေယာက္ကို အေမရိကန္ ၁၅ေဒၚလာ ကေန ေဒၚလာ ၂၀ တိုးယူမယ္။ ဒီေတာ့ ျပည္တြင္း ေလယာဥ္စီး ခရီးသြား တစ္ေယာက္အတြက္ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ တိုးေကာက္လိုက္သလို ျပည္ပခရီးသြား တစ္ေယာက္အတြက္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးေကာက္လိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလဆိပ္မွာတင္ တစ္ႏွစ္ကို ျပည္ပခရီးသြား ငါးသိန္းေလာက္ ၀င္ထြက္ေနေတာ့ ဒီေလဆိပ္ တစ္ခုတည္းကတင္ ေအးရွားေ၀ါလ္က ေလဆိပ္အခြန္ ေဒၚလာ ၁၀ သန္းေလာက္ ရေနတယ္။ ဒီလိုပဲ ျပည္တြင္း ခရီးသြားေတြကလည္း ရန္ကုန္ေလဆိပ္မွာတင္ တစ္ႏွစ္ တစ္သန္းေလာက္ ရွိေတာ့ တစ္ႏွစ္ကို ေလဆိပ္အခြန္တင္ က်ပ္သန္း ၁၅၀၀ေလာက္ ယူေနတယ္။ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြက အၿပိဳင္အဆိုင္မ်ားေတာ့ ေစ်းထပ္တင္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒီေတာ့ ေလယာဥ္ လက္မွတ္ခထဲကပဲ သူ႔ကို ဖဲ့ေပးေနရတာေပါ့”ဟု ေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း လက္စမသတ္ေသးသည့္ ရန္ကုန္ ေလဆိပ္ခန္းမ အမွတ္တစ္ (Temimal-1)ကိုလည္း ယခင္ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ သက္တမ္းတြင္း အဖြင့္ျပၿပီး ျမန္မာအမ်ိဳးသား ေလေၾကာင္းလိုင္းကို ဖိအားေပး ေရႊ႕ေျပာင္းေစသျဖင့္ ခရီးသြားမ်ား အဆင္မေျပသည့္ အခ်က္မွာလည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚတြင္ လူေျပာမ်ားသည့္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။ ဆိုက္ေရာက္ ခရီးသည္မ်ားမွာ မည္သည့္ေလဆိပ္တြင္မွ အိတ္စ္ေရးစက္အတြင္း သယ္ေဆာင္လာသည့္ လက္ဆြဲအိတ္မ်ား အားလုံးမထည့္ရဘဲ ရန္ကုန္ ေလဆိပ္တြင္ တစ္မူထူးၿပီး ထည့္ေနရျခင္းကိုလည္း ခရီးသြားမ်ား မေက်နပ္ဟု သိရသည္။
ေအးရွားေ၀ါလ္ ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ တ႐ုတ္လူမ်ိဳး ဦးထြန္းျမင့္ႏိုင္သည္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ မိသားစု၊ အတြင္းေရးမွဴး(၁)ႏွင့္ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ လက္ထက္ ဒုတိယ သမၼတ (၁)ျဖစ္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သီဟသူရ တင္ေအာင္ျမင့္ဦးတို႔ႏွင့္ နီးကပ္ေသာ ဆက္ဆံေရးရွိၿပီး ျမန္မာ ႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ေလဆိပ္မ်ား၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းမ်ား၊ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား လုပ္ငန္းမ်ား အပါအ၀င္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားကို ႏွစ္ရွည္ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရထားသည္။ ကမ္းနားလမ္းႏွင့္ အၿပိဳင္ ကြန္တိန္နာလမ္း ေဖာက္လုပ္ခြင့္ကို ဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦးက ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ၿပီး ျဖတ္သန္းခ အဆမတန္ ေကာက္ယူေနသည့္ ကိစၥျဖစ္မွာ ျပည္သူအမ်ား ေ၀ဖန္ေနသည့္ လုပ္ငန္း ျဖစ္ေသာ္လည္း တာ၀န္ရွိသူ အားလုံးက ႏွာေစးေနၾကသည္။ ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အာဆီယံ ဥကၠ႒ ျဖစ္ခ်ိန္တြင္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား မရွိသျဖင့္ တိုင္းျပည္ သိကၡာက်သည္ဆိုကာ လွည္းတန္းအ၀ိုင္းတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားကို ဖယ္ရွားၿပီး ၂၁ထပ္တိုက္ ေဆာက္လုပ္ရန္ ေအးရွားေ၀ါလ္ကို တာ၀န္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ေျမေစ်းအိမ္ေစ်းမ်ား က်ဆင္းတြင္ လွည္းတန္းစင္တာ အမည္ျဖင့္ သာမန္အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ ကိစၥကိုလည္း မည္သူကမွ် အေရးယူခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ ထို႔အျပင္ ေအးရွားေ၀ါလ္သည္ ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါက သူ ႏွစ္ရွည္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရထားေသာ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တြင္ ေလယာဥ္ႏွင့္ ခရီးသည္ အ၀င္အထြက္ နည္းမည္ကို စိုးရိမ္ၿပီး နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္ ေႏွာင့္ေႏွးေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနသည္ဟု ျပည္သူမ်ားၾကားတြင္လည္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား ထြက္ေပၚလ်က္ရွိသည့္ ကုမၸဏီျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံတကာမွာကဲ့သို႔ ေလဆိပ္အခြန္ကို လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး၊ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန (DCA) ႏွင့္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနမ်ားသို႔ ခြဲေ၀ေပးျခင္း ရွိမရွိကိုလည္း မသိရေပ။
Credit To >>>  Tomorrow Journal

0 comments:

Post a Comment