Thursday, August 21, 2014

ေျမနီကုန္းခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္သည့္ ကာလအတြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ပြားမည္

ေျမနီကုန္းခံုးေက်ာ္တံတား ေဆာက္လုပ္ရန္ ပဏာမေျမစမ္းသပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္ကို ၾသဂုတ္ ၂၀ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္ 

ေျမနီကုန္းခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ေနသည့္ကာလအတြင္း ျပည္လမ္းေပၚတြင္ ေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လိုင္း အခ်ဳိ႕အား အျခားလမ္းေၾကာင္းမွ ေျပာင္းလဲေျပးဆြဲေစမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းကာ လအတြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ပြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က ခန္႔မွန္းထားသည္။

ေျမနီကုန္းခံုးေက်ာ္တံတားအား ျပည္လမ္းေပၚတြင္ ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိေျမစမ္းသပ္မႈ Soil test လုပ္ငန္းမ်ားျပဳလုပ္ေနကာ မၾကာမီတံတား တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေတာ့မည္ဟု သိရသည္။ လက္ရွိ Soil test လုပ္ေနသည့္ ကာလတြင္ တံတားစီမံကိန္းရွိသည့္ ျပည္လမ္းမွ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လိုင္း မ်ားအား ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳထားေသာ္လည္း တံတားေဆာက္လုပ္ရန္ အကာအရံမ်ား စတင္ျပဳလုပ္ခ်ိန္မွစ၍ (မ.ထ.သ ဗဟို) ေအာက္ရွိ ျပည္လမ္းအတုိင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားအား ျပည္လမ္းကိုေရွာင္ ကြင္း၍ ကြ်န္းေတာလမ္း၊ ဗဟိုလမ္း၊ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းစသည့္ လမ္းမ်ားမွ ေရွာင္ကြင္းသြားလာ ေစ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း (မ.ထ.သဗဟို)မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

“ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လိုင္းေတြ လမ္းေၾကာင္း မေျပာင္းေသးပါဘူး။ ခံုးေက်ာ္တံတား လုပ္ခြင့္အတြက္ အကာအရံေတြလုပ္ၿပီးၿပီဆိုတာနဲ႔ ကားသြားဖို႔ အခက္အခဲျဖစ္ေတာ့မွာေၾကာင့္ လမ္းေၾကာင္းကို ေရွာင္ကြင္းသြားလာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ- ျပည္လမ္းအတိုင္း ဟံသာဝတီအဝိုင္းကို လာမယ့္ကားေတြက အခ်ဳိ႕ကြ်န္းေတာလမ္းကိုျဖတ္ၿပီး ဗားကရာလမ္းကေန ေရွာင္သြားမယ္။ ဗားက ရာလမ္းကိုေတာ့ ဖြင့္ထားေပးမယ္လို႔သိရတယ္။ တာေမြသြားတဲ့ကားေတြ အားလံုးကေတာ့ ဗားကရာ လမ္း အတိုင္းေရွာင္ကြင္းၿပီး မူလလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ဆက္လက္ေျပးဆြဲေစမယ့္ပံုစံပါ” ဟု မ.ထ.သ ဗဟိုမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ေရးအား အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းျဖင့္ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအ ခ်ိန္ကာလအတြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ပြားမည္ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ တာဝန္ရွိ သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

“အခုလည္း လုပ္ငန္းခြင္မစေသးေပမယ့္ ကားေတြပိတ္ေနတာပဲ။ လုပ္ငန္းခြင္စတဲ့ အခါမွာလည္း ေျမျပင္ အပိုင္းနဲ႔ အေပၚပိုင္းဆိုၿပီး ႏွစ္ပိုင္းလုပ္ရမွာ။ ေျမျပင္ Foundation လုပ္တဲ့ သံုးေလးလအတြင္းမွာေတာ့ ကား ပိတ္တာကို သည္းခံရမွာပါ” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ေျမနီကုန္းခံုးေက်ာ္တံတားသည္ အ ရွည္ ၂၁၃၂ ဒသမ ၆၅ ေပ၊ အက်ယ္ ၄၇ ဒသမ ၆ ေပရွိမည္ျဖစ္ ၿပီး ေျမနီကုန္းခံုးေက်ာ္တံတား တာဝန္ယူတည္ေဆာက္ခြင့္အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က တင္ဒါေခၚယူခဲ့ရာကုမၸဏီ ၁၁ ခု တင္ဒါတင္သြင္းခဲ့ၿပီး ယင္းတို႔အနက္မွ နာမည္ႀကီး ကုမၸဏီမ်ားျဖစ္ေသာ ထူးကုမၸဏီ၊ Capital Development ကုမၸဏီအပါအဝင္ ကုမၸဏီငါးခုအား ဆန္ခါတင္အဆင့္ ေရြးခ်ယ္ ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ၎တို႔အနက္မွ ယခင္ေရႊဂံုတုိင္ ခံုးေက်ာ္တံတားကို ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ Capital Development ကုမၸဏီကပင္ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ေျမနီကုန္းခံုးေက်ာ္တံတားတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းကို ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုး ရအဖြဲ႕၏ အထူးစီမံကိန္း လုပ္ငန္းအေနျဖင့္အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး ေငြက်ပ္ ၁၆ ဒသမ ၉၂၈ ဘီလ်ံသံုးစြဲ ရန္လ်ာထားေၾကာင္း၊ တံတားတည္ေဆာက္ မည့္အစီအစဥ္ၾကာျမင့္ခ်ိန္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ တံတားအားတည္ေဆာက္မည့္ Capital Development ကုမၸဏီ၏ တံတားစီမံကိန္း ဒါ႐ိုက္တာအား ဆက္ သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ေသာ္လည္း လတ္တေလာထုတ္ျပန္ႏုိင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္းႏွင့္ တံတားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲကို ျပဳလုပ္သြားရန္ရွိေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။

Lwin Pyin

0 comments:

Post a Comment