ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ဝန္းလံုးတြင္ တကၠသိုလ္ေပါင္း ၁၆ဝေက်ာ္ ရွိေနၿပီး တကၠသိုလ္ အသီးသီးသည္ ဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီးေအာက္တြင္ တည္ရွိေနကာ လြတ္လပ္သည့္ တကၠသိုလ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား မရွိျခင္း၊ လြတ္လပ္သည့္ ကိုယ္ပိုင္ ျပ႒ာန္းခြင့္မ်ား မရွိျခင္း၊ သုေတသနကို အေျခခံသည့္ ပညာေရးစနစ္မ်ား မရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္မ်ား၏ လက္ရွိ ပညာေရးစနစ္ကို ေျပာင္းလဲရမည္ ျဖစ္သည္ဟု ပညာေရးဆိုင္ရာ ပညာရွင္မ်ားက ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ရွိခဲ့ၾကသည္။
အေဝးသင္ တကၠသိုလ္ အပါအဝင္ တကၠသိုလ္ အသီးသီး ၏ ပညာေရး စနစ္မ်ားသည္ မ်ားစြာနိမ့္က်ေနေၾကာင္း ေဝဖန္ေျပာဆိုမႈမ်ား ရွိေနခဲ့ျပီး ဘြဲ႕ရ အမ်ားစုသည္ အရည္အခ်င္း ျပည့္မီျခင္း မရွိသည့္ ပညာေရးစနစ္၏ သားေကာင္အျဖစ္ ႐ႈျမင္မႈမ်ား ရွိေနျခင္းအေပၚ ဝါရင့္ အၿငိမ္းစား ပါေမာကၡတစ္ဦးက ယေန႔ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ မျဖစ္မေန က်င့္သံုးေနၾကရသည့္ သင္ၾကားမႈႏွင့္ သင္ယူမႈပံုစံ၊ လက္ေတြ႕ လူမႈဘဝတြင္ တကၠသိုလ္မွ သင္ၾကားေပးလိုက္သည့္ ပညာမ်ားကို အသံုးမခ်ႏိုင္သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရား၏ အံေခ်ာ္မႈကိုလည္း ထည့္တြက္သင့္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ဆက္လက္၍ ''ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ တကၠသိုလ္ေတြ အားလံုး ပထမႏွစ္က စၿပီးေတာ့ အဂၤလိပ္လို သင္ၾကားရတဲ့ စနစ္ကို၁၉၈၅ ခုႏွစ္ေလာက္က စတင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီကတည္းက စၿပီးေတာ့ သင္ၾကားမႈနဲ႔ သင္ယူမႈပံုစံဟာ ယေန႔အထိအသား က်ေနတဲ့ ပံုစံတစ္ခုကို ကူးေျပာင္း ေရာက္ရွိသြားခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ မတိုင္ခင္တုန္းက ဆိုရင္ သင္ၾကား ပို႔ခ်တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြဟာ လက္တန္း ပို႔ခ်သြားတာ ျဖစ္သလို သင္ယူတဲ့ တပည့္ေတြကလည္း မွတ္စု စာရြက္စာတမ္း ဝယ္စရာမလို၊ ဆရာ့ထံက ေတာင္းယူစရာ မလိုဘဲ မိမိရဲ႕ပင္ကို ဥာဏ္စြမ္း၊ ကိုယ္ပိုင္မွတ္စုမ်ားနဲ႔ သင္ယူရတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ျပ႒ာန္း တဲ့စာမ်ားရဲ႕ အဆီအႏွစ္ကို ကိုယ္တိုင္ ထိုးထြင္း သိရွိ သေဘာေပါက္ နားလည္ေအာင္ လုပ္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါ တကၠသိုလ္ အသီးသီးက ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ ဘြဲ႕ရ အေရအတြက္နဲ႔ ညီၫြတ္ မွ်တမႈရွိတဲ့ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ဟာလည္း တစ္ဆက္တည္းမွာ ရွိတဲ့အတြက္ လက္ေတြ႕ နယ္ပယ္အထိ မိမိရဲ႕ ထိုးထြင္းအသိကို ယူသြားႏိုင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကလည္း မိမိတို႔ သင္ၾကားရမယ့္ အေၾကာင္းအရာကို သင္ယူသူေတြ ဘယ္လို နားလည္ေအာင္ ေျပာရမလဲ ဆိုတာထက္ ဒီစာထဲက အဂၤလိပ္လို ေရးထားတဲ့စာကို ငါ႔ေက်ာင္းသား အလြတ္က်က္ႏိုင္ေအာင္၊ ဘယ္ပံုဘယ္နည္းနဲ႔ ဘာသာျပန္ေပးႏိုင္ရင္ ေကာင္းမလဲဆိုတာ ျဖစ္လာတယ္။ ေက်ာင္းသား ကလည္း ဒီျပ႒ာန္း စာအုပ္ထဲက စာပိုဒ္ေတြကို ငါတို႔ အလြတ္က်က္ႏိုင္ေအာင္ နားလည္ေအာင္ သင္ေပးတဲ့ ဆရာနဲ႔မွ အဆင္ေျပမယ္ ျဖစ္လာေရာ။ စာရဲ႕သေဘာကို ထိုးထြင္းႏိုင္ဖို႔ထက္ ဒီစာရဲ႕ အေၾကာင္းအရာကို သိေအာင္ လုပ္ေနရတာ ျဖစ္လာတယ္။ ၿပီးတဲ့အခါ ဘြဲ႕ရေတြအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း အာမခံခ်က္က ဘာမွမေပးႏိုင္ဘူး။ ႀကံဳရာေတြ ဝင္လုပ္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ လူညံ့ေတြ ခ်ည္းေမြးထုတ္တဲ့ ပညာေရး စနစ္ႀကီးလုိ ျဖစ္သြားတယ္'' ဟု
Read More >>http://www.myawady.com.mm/library/stories/storiesforall/item/19091-2013-07-10-10-07-12
ျမ၀တီ
0 comments:
Post a Comment