Thursday, July 10, 2014

ျမန္မာျပည္ အလွကုန္ေစ်းကြက္ရဲ႕ ထံုးစံေတြက ဘာေတြလဲ

ရန္ကုန္က အလွကုန္ေကာင္တာေတြမွာ ကိုယ္နဲ႔ လိုက္ဖက္တဲ့ အလွကုန္ေတြကို စိတ္ႀကိဳက္
ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ လတ္တေလာမွာေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အိပ္မက္တစ္ခုပဲလို႔ လက္မႈပစၥည္း
ဒီဇိုင္နာတစ္ဦး ျဖစ္တဲ့ မကလ်ာမိုးက ေျပာလိုက္ပါတယ္။

အလွကုန္၀ယ္ယူတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေတြ႕အၾကံဳဆိုးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကံဳဖူးပံုရတဲ့
မကလ်ာမိုးက သူ႔အတြက္ ရန္ကုန္ မွာ အလွကုန္ပစၥည္းတစ္ခု ၀ယ္ယူေရးဟာ စြန္႔စားခန္းတစ္ခုပဲ
လို႔လည္း ဆိုပါေသးတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အပါအ၀င္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔က ေဈး၀ယ္စင္တာေတြမွာ အလွကုန္ေကာင္တာေတြကို
အမ်ားအျပား ေတြ႕ရွိႏိုင္ေပမယ့္ ပစၥည္းမ၀ယ္ခင္မွာ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္လိမ္းျခယ္ႏိုင္ဖို႔
အလွကုန္ပစၥည္းေတြ ခင္းက်င္းေပးထားတဲ့ ေကာင္တာေတြကေတာ့ အနည္းငယ္သာ ရွိပါတယ္။

ဒီလိုခင္းက်င္းထားတဲ့ ဆိုင္ေတြကလည္း ေဖာက္သည္ေတြကို အကန္႔အသတ္နဲ႔သာ စမ္းသပ္သံုးစြဲ
ေပးထားျပန္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ပ်ဳိပ်ဳိ၊ အိုအို အမ်ဳိးသမီးထုႀကီးဟာ လိုအပ္တဲ့ အလွကုန္ေတြကို မ်က္စိအျမင္နဲ႔သာ
၀ယ္ယူၾကရတာဟာ ျမန္မာျပည္အလွကုန္ေဈးကြက္ရဲ႕ ထံုးစံတစ္ခုလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။

"ၿပီးခဲ့တဲ့လက ဆိုးစရာ လံုး၀မရွိေတာ့လို႔ နာမည္ႀကီးေကာင္တာတစ္ခုမွာ ႏႈတ္ခမ္းနီ တစ္ေတာင့္
၀ယ္ျဖစ္တယ္။ Tester လုပ္စရာ မရွိဘူး။ 'Tester မရွိဘဲ ကိုယ္နဲ႔လိုက္ဖက္လား၊ မလိုက္ဖက္ဘူး
လားဆိုတာ ဘယ္လိုေရြးမလဲ' လို႔ ေကာင္တာက ၀န္ထမ္းမေလးကို ေမးလိုက္ေတာ့
လက္ဖ၀ါးေပၚမွာ ႏႈတ္ခမ္းနီေတာင့္စြန္းေလးနဲ႔ ခပ္ေသးေသး အေခ်ာင္းေလး ဆြဲေပးတယ္။
အဲလိုနည္းနဲ႔ပဲ ေကာင္းမယ္ထင္တာ တစ္ေတာင့္၀ယ္ လိုက္ေပမယ့္ အိမ္ေရာက္လို႔
တကယ္ဆိုးၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ လံုး၀ မလိုက္တဲ့ အေရာင္ႀကီးျဖစ္ေနတယ္"လို႔
သူ႔ အေတြ႕အၾကံဳထဲက တစ္ခုကို မကလ်ာမိုးက ရင္ဖြင့္ပါတယ္။

"မလိုက္ေတာ့ ေခ်ာင္ထိုးထားလိုက္ရေတာ့ ပိုက္ဆံ တစ္ေသာင္းေက်ာ္ ဒီအတိုင္းအလကားျဖစ္
သြားတာပဲ အဖတ္တင္တယ္။ အဆင္မေျပပါ မ်ားလာေတာ့ ဒီမွာ ဘာပစၥည္းမွ ၀ယ္မသံုးခ်င္ေတာ့
ဘူး"လို႔လည္း အက်ဳိးမရဘဲ ကုန္သြားရတဲ့ ပိုက္ဆံအတြက္ ခုခ်ိန္ထိ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနေသးပံု
ရတဲ့ ေလသံနဲ႔ ထပ္ေျပာလိုက္ျပန္ပါတယ္။

Yves Rocher တံဆိပ္အလွကုန္ရဲ႕ Country Manager ျဖစ္တဲ့ မအက္စ္သာ ႏွင္းရည္က
မကလ်ာမိုးရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳကို စာနာၿပီး မသိေသးတဲ့ မိတ္ကပ္အမ်ဳိးအစားကို ေဈး၀ယ္နဲ႔
ရင္းႏွီးေအာင္ အရင္မိတ္ဆက္ၿပီးမွ ေဈးေရာင္းရတာ ပိုအဆင္ေျပတာမို႔ အလွကုန္ေရာင္းရမွာ
tester က အေရးပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သူ႔အလွကုန္ေကာင္တာေတြမွာ လိုအပ္တဲ့ tester ေတြကို ျပည့္စံုေအာင္ထားေပးထား
ပါတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

"Tester က ကုမၸဏီဘက္ကပဲ ၀ယ္ရတာပါ။ ဒါေပမဲ့ တခ်ဳိ႕ကုမၸဏီေတြက ဒါကို အကုန္အက်လို႔
ထင္ၾကတယ္။ ေဈး၀ယ္သူေတြဘက္ကလည္း ကိုယ္မသိေသးတဲ့ ထုတ္ကုန္ကို ဘယ္လို
ယံုၾကည္ၿပီး သံုးရမလဲေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ tester ဟာ ေကာင္တာတိုင္းလိုလိုမွာ ရွိသင့္ပါတယ္။
၀န္ထမ္းေတြဘက္ကလည္း ဒီပစၥည္းေတြဟာ ေဈး၀ယ္သူအတြက္ဆိုတာ သိၿပီး စည္းကမ္းရွိဖို႔
လိုအပ္တယ္"လို႔ မအက္စ္သာက ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အလွကုန္ေရာင္းခ်မႈစနစ္ ကို မကလ်ာမိုး တစ္ေယာက္တည္း စိတ္အေႏွာင့္အယွက္
ျဖစ္ရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားသူေတြမွာလည္း သူတို႔ၾကံဳရတဲ့ျပႆနာေတြ
ကိုယ္စီရွိေနၾကပါတယ္။
"ကြ်န္ေတာ္က မ်က္ႏွာသစ္ဆပ္ျပာနဲ႔ ခရင္မ္တစ္ခုခု ၀ယ္ခ်င္တယ္ဆုိပါေတာ့။ ေရာင္းတဲ့
ေကာင္မေလးက အတင္းကုိ သုံးမ်ဳိး ျပည့္ေအာင္ ယူလုိက္ပါ။ တုိနာထပ္ယူမွ အဆင္ေျပမယ္။
ဘယ္ေလာက္ဖုိးျပည့္မွ ဘာထပ္ရမယ္ဆုိၿပီး ဇြတ္ေျပာေတာ့တာ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ
သူထပ္ေျပာေနတာေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ မလုိေသးလုိ႔ပါလုိ႔ ရွင္းျပခ်ိန္ေတာင္
မရေအာင္ဆုိေတာ့ ခုနက ယူထားၿပီးသားေတြပါ ထားခဲ့လုိက္ခ်င္ေတာ့တယ္။ သူ ေျပာတဲ့အတုိင္း
ထပ္မယူရင္ကုိ မရတဲ့ အေနအထားဆုိေတာ့ေလ"လုိ႔ သူအျမဲၾကံဳရေလ့ရွိတဲ့ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္
ျဖစ္စရာ တစ္ခုကို Web Developer တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကိုေက်ာ္ေဇယ်က ေျပာျပပါတယ္။

၀တ္စံုလွလွေလးေတြ၀တ္ၿပီး လွလွပပျခယ္သျပင္ဆင္ထားၾကတဲ့ အလွကုန္၀န္ထမ္း
အမ်ဳိးသမီးေလးေတြဟာ သူ႔ေကာင္တာေရွ႕ ကိုေရာက္လာတဲ့ ေဈး၀ယ္သူေတြကို ေရာင္းခ်တဲ့
ပစၥည္းေတြအေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာျပဖို႔ စိတ္အားထက္သန္ၾကပါတယ္။

ဒီအခ်က္ဟာ ေဈး၀ယ္သူေတြအတြက္ ေကာင္းတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း
တစ္လအတြင္းမွာ ျပည့္မီရမယ္ဆုိတဲ့ စံခ်ိန္ေတြ၊ ကပ္လ်က္အေရာင္းေကာင္တာ အခ်င္းခ်င္း
ၿပိဳင္ဆုိင္မႈေတြေၾကာင့္ တစ္ခါတေလမွာ ေဈး၀ယ္သူေတြကုိ အၾကံေကာင္းေပးရာ မေရာက္ဘဲ
စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစပါတယ္။

အလွကုန္အေရာင္း၀န္ထမ္းေတြဟာ မ်က္ႏွာထားကအစ ခ်စ္စရာေကာင္းၿပီး စကားေျပာေကာင္း
ေနရတာေလာက္နဲ႔ မလုံေလာက္ေသးဘဲ ကိုယ္ေရာင္းခ်တဲ့ ပစၥည္းအေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ
သိထားဖို႔ လိုအပ္သလို ေရာင္းရၿပီးေရာမဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ပစၥည္းနဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့ ၀ယ္သူကိုပဲ
ေရာင္းခ် ေပးသင့္တယ္လို႔လည္း သူ႔အျမင္ကို ကိုေက်ာ္ေဇယ်က ေျပာျပပါတယ္။

"ကုိယ္ေရာင္းရမယ့္ အလွကုန္ပစၥည္းေတြကုိ စိတ္၀င္တစား ေလ့လာထားသင့္တယ္။ တခ်ဳိ႕က
ကုိယ္ဘာေရာင္းေနတယ္ဆုိတာေတာင္ သိပ္စိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘဲ ေရာင္းရဖုိ႔က အဓိက
ျဖစ္ေနေတာ့ သိပ္လည္း မရွင္းျပႏုိင္ေတာ့ဘူးေလ။ ကုိယ္က အယ္လ္ကုိေဟာ မတည့္လုိ႔
ဒါနဲ႔အဆင္မေျပပါဘူးလုိ႔ ေျပာတာကုိ အယ္ကုိေဟာလ္ပါေနတဲ့ ပစၥည္းကုိပဲ ထုတ္ျပတယ္။
ၿပီးေတာ့ ရွင္းျပတာနဲ႔ ပစၥည္းအေၾကာင္းအမွန္က တျခားစီပဲ။ ဒီေတာ့ အဲဒီ အလွကုန္ဘူးကုိ
ေျပာင္းျပန္လွန္ၿပီး၊ ေရးထားတဲ့စာေတြ ဖတ္ျပလုိက္မွ ၿငိမ္သြားတာ"လုိ႔ ကုိေက်ာ္ေဇယ်က
စိတ္ပ်က္စြာနဲ႔ ေျပာပါတယ္။

ကိုေက်ာ္ေဇယ်လိုပဲ အလားတူျပႆနာ မ်ဳိးၾကံဳရဖူးတဲ့ မကလ်ာမိုးက အဆင္မေျပတာ
ေတြ ၾကံဳရဖန္မ်ားလာတဲ့အခါ ေဈး၀ယ္ရမွာ စိတ္ပ်က္လာၿပီး ခုဆိုရင္ မျဖစ္မေနလိုအပ္တာက
လြဲလို႔ ဘယ္လိုအလွကုန္ပစၥည္းမွ မ၀ယ္ျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

"စိတ္ကိုမ၀င္စားေတာ့တာ။ ၀ယ္လိုက္ရင္ တစ္ခုခုလြဲမွာကို သိေနေတာ့ အမိုက္ခံၿပီး ဘာမွကို
မ၀ယ္ခ်င္ေတာ့ဘူး"လို႔ ျပတ္သားတဲ့ သူ႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေျပာျပပါတယ္။

ဒီလိုဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခုိင္ခိုင္မာမာေျပာ ႏိုင္တာကလည္း မကလ်ာမိုးဟာ ျပည္ပႏိုင္ငံေတြဆီ
ခရီးမၾကာခဏ ထြက္ျဖစ္တဲ့သူျဖစ္ၿပီး အဲဒီႏိုင္ငံေတြဆီမွာ လိုခ်င္တဲ့ အလွကုန္ပစၥည္းေတြကို
အဆင္ေျပေျပနဲ႔ ၀ယ္ယူလို႔ရေနတာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဘက္ကာလ ဆယ္စုႏွစ္အတြင္းမွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြဟာ ျပည္ပခရီးေတြအထြက္မ်ားလာၾကတာ
နဲ႔အမွ် အိမ္နီးနားခ်င္းႏိုင္ငံ ေတြျဖစ္တဲ့ ထိုင္း၊ မေလးရွားနဲ႔ စင္ကာပူႏိုင္ငံ တို႔ဟာလည္း ေငြေၾကး
တတ္ႏိုင္သူေတြအတြက္ အဆင္ေျပလြယ္ကူတဲ့ ေဈး၀ယ္ထြက္ရာ ေနရာေတြ ျဖစ္လာၾကပါေတာ့
တယ္။

"စင္ကာပူမွာ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ေတာ့ အဲဒီက အလွကုန္ေကာင္တာေတြနဲ႔ ဒီက ေကာင္တာေတြနဲ႔
ေတာ္ေတာ္ကြာမွန္း သတိထားမိတယ္။ ဟုိမွာ မိတ္ကပ္ကို အဓိကထား ေရာင္းတယ္ဆုိရင္
မိတ္ကပ္ေကာင္တာက အေရာင္း၀န္ထမ္းေတြက ကုိယ့္အသားအေရကုိၾကည့္ၿပီး ဘယ္ပစၥည္းနဲ႔
အဆင္ေျပႏုိင္တယ္၊ ဘာကုိ ဘယ္အခ်ိန္မွာပဲ သုံးရမယ္ဆုိတာ ေသခ်ာ အၾကံေပးႏုိင္တယ္။
တကယ္လည္းေကာင္းတယ္"လုိ႔ ရန္ကုန္က အလွကုန္အေရာင္းေကာင္တာေတြကုိ
သိပ္ဘ၀င္မက်တဲ့ မငယ္ငယ္က ေျပာပါတယ္။

ျမန္မာတိုင္း(မ္)

0 comments:

Post a Comment