ေျမယာဥပေဒအားနည္းေနမႈကုိ ျပင္ဆင္ရန္ႏွင့္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား မည္သည့္ေျမမ်ိဳးတြင္ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ျပဳမည္ကို တိက်ေသခ်ာသည့္ ဥပေဒတစ္ခုျပ႒ာန္းႏုိင္ေရး ျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္းပါ၀င္ေရးဆဲြႏုိင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက စီစဥ္ေနသည္။
ပုဂၢလိကပုိင္ေျမျဖစ္သည့္ ဂရန္ေျမ၊ ဘုိးဘြားပုိင္ေျမတုိ႔တြင္သာ အထပ္ျမင့္တည္ေဆာက္ရန္ ခြင့္ျပဳထားရာမွ အျခားေျမအမ်ိဳးအစားမ်ားတြင္ပါ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေရးအတြက္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ယခုႏွစ္မွ ေကာက္ယူခ့ဲသည့္ သန္းေခါင္စာရင္းအရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လူဦးေရမွာ ရွစ္သန္းေက်ာ္ ရိွလာသျဖင့္ ေက်ာတစ္ခင္းစာအတြက္ အခက္အခဲျပႆနာမ်ား ေန႔စဥ္ျဖစ္ေပၚေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခင္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွာပင္ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံုမ်ား ဆက္တိုက္ တည္ေဆာက္လာေနသည္။
ယခုကဲ့သုိ႔ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ားစြာ အဆက္မျပတ္ တည္ေဆာက္လာေသာ္လည္း အစိုးရ၏ ေျမယာမူ၀ါဒ အေျပာင္းအလဲေႏွးေကြးမႈေၾကာင့္ တုိးျမင့္လာေသာ အေဆာက္အအံုမ်ားမွာ တရားမ၀င္မ်ား ျဖစ္လာသည္။
ယင္းအေဆာက္အအံုမ်ားသည္ အစီအစဥ္တက် တည္ေဆာက္ထားျခင္း မဟုတ္ေသာ္လည္း ေျမရွင္ႏွင့္ ကန္ထ႐ုိက္၏ နားလည္မႈျဖင့္သာ အဆင္ေျပေနၾကေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာၾကားၾကသည္။
အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံုမ်ားကုိ ဘိုးဘြားပုိင္ေျမႏွင့္ ဂရန္ေျမအမ်ိဳးအစားမ်ားတြင္သာ လက္ရိွအခ်ိန္အထိ ခြင့္ျပဳထားၿပီး က်န္ေျမအမ်ိဳးအစားမ်ားျဖစ္ေသာ လယ္ယာေျမ၊ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမတုိ႔တြင္ တည္ေဆာက္ခြင့္ေပးမထားေပ။ သုိ႔ေသာ္ ေျမယာမူ၀ါဒမွာ စည္ပင္၏ လက္ထဲတြင္သာရိွသျဖင့္ မည္သည့္ေျမအမ်ဳိးအစားတြင္မဆုိ အထပ္ျမင့္မ်ား တည္ေဆာက္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ေနရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လက္ရိွအခ်ိန္အထိ တရားမ၀င္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံု အလံုး ၁၀၀၀ ေက်ာ္ရိွလာၿပီျဖစ္ၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ေလ်ာ့က်သြားျခင္းမရိွဟု ဌာနက ထုတ္ျပန္ထားသည္။ ယင္းအေဆာက္အအံုမ်ားသည္ စည္ပင္သာယာသုိ႔ ဒဏ္ေၾကးမ်ား ေပးေဆာင္၍ ေဆာက္လုပ္ၾကသည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက မၾကာခဏေျပာၾကားေလ့ရိွသည္။
ယင္းကဲ့သ႔ို ေလ်ာ့က်သြားမႈမရိွျခင္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အထပ္ျမင့္ေဆာက္လုပ္ရန္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေျမယာနည္းပါးလာျခင္းကုိ ေပၚလြင္လာၿပီ ျဖစ္သည္။ ေစ်းကြက္ေတာင္းဆုိမႈအရ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံုမ်ားကုိ ၿမိဳ႕နယ္တိုင္းတြင္ ေဆာက္လုပ္လာၾကသည္။
သုိ႔ေသာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ႏုိင္သည့္ ေျမပမာဏနည္းပါးေနၿပီး ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမမ်ားမွာ ပိုမ်ားေနသည္။ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ား ျဖစ္ေသာ မရမ္းကုန္း၊ အင္းစိန္၊ သဃၤန္းကြၽန္းစသည့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမမ်ားမွ ပိုမ်ားလ်က္ရိွသည္။
အဆုိပါၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ပါက တရား၀င္မဟုတ္ဘဲ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္က ႏွစ္စဥ္အေရးယူလ်က္ရိွသည္။ ယင္းေၾကာင့္ ၿမိဳ႕တြင္းပုိင္း ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္လည္း ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမမ်ား မရိွသင့္ေတာ့ေၾကာင့္ ပညာရွင္မ်ားက အႀကံျပဳေျပာဆုိၾကသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အ၀န္းအ၀ုိင္းသည္ ေန႔စဥ္ခ်ဲ႕ထြင္လာသည့္အတြက္ ေျမယာမူ၀ါႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေျပာင္းအလဲမ်ား ျပဳလုပ္ေပးသင့္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္အိုးအိမ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး အၿငိမ္းစား ဦးျမင့္ေဆြက ေျပာသည္။
‘‘ေျမရွားၿပီး အိမ္ရာလိုအပ္ခ်က္ေတြ မ်ားေနေတာ့ ေျမယာစီမံခန္႔ခဲြမႈကို စနစ္တက်လုပ္ဖို႔လိုၿပီ’’ဟု ၎ကဆိုသည္။
ဘုိးဘြားပုိင္ေျမတြင္ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ျပဳထားေသာ္လည္း ဘုိးဘြားပုိင္ေျမအမ်ားစုရိွေသာ ဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္မ်ားျဖစ္သည့္ ေရႊေတာင္ၾကား၊ အင္းလ်ားၿမိဳင္၊ သံလြင္လမ္း၊ အင္းလ်ားလမ္း၊ တကၠသုိလ္ရိပ္သာလမ္း၊ ေရႊႏွင္းဆီလမ္း၊ ေအ၀မ္းလမ္းတုိ႔တြင္ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံုမ်ားကုိ တည္ေဆာက္ခြင့္မေပးထားေပ။
‘‘ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမေတြက ဂရန္ေျမျဖစ္ဖုိ႔ုဆိုရင္ တစ္ႏွစ္နဲ႔ရွစ္လ ေလာက္ေလွ်ာက္ရတယ္။ အဲဒါက ၾကာေနတယ္’’ဟု ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ ေျပာင္းလဲရန္ ၾကာျမင့္ေနမႈေၾကာင့္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ တရားမ၀င္တည္ေဆာက္မႈမ်ား ရိွလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိ႔ကဲ့သုိ႔ကိစၥမ်ား ေျဖေလွ်ာ့ေစရန္အတြက္ ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္ အိုးအိမ္စည္ပင္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပပညာရွင္မ်ား ပူးေပါင္းပါ၀င္ၿပီး ၿမိဳ႕ျပ၏ ေျမယာကုိ မွန္ကန္စြာ စီမံခန္႔ခဲြႏုိင္ရန္ ၿမိဳ႕ျပေျမအသံုးခ်ဇုန္ကုိ ေရးဆဲြထားၿပီး အၿပီးသတ္ရန္အတြက္ လူထု၏ သေဘာဆႏၵကိုသာ ေကာက္ယူရန္က်န္ရိွေတာ့သည္။
အဆိုပါဇုန္တြင္ ကန္႔သတ္ေနရာမ်ားမွလဲြၿပီး ၿမိဳ႕နယ္အားလံုး၏ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းတြင္ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံုမ်ားေဆာက္လုပ္ရန္ သတ္မွတ္ေပးထားေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၏ အႀကံေပးပညာရွင္ ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္ကဆုိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္း ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းတြင္ မည္သည့္ေျမအမ်ိဳးအစားမဆုိ ပုိင္ဆုိင္မႈမွန္ကန္ပါက အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။
‘‘အခုသံုးေနတဲ့ ေျမယာဥပေဒက အားနည္းေနတယ္။ ဒါကိုပဲ ျပင္ေပးရမွာ အခုေရးဆဲြေနတဲ့ ဇုန္ဥပေဒမွာ ဒါေတြပါမယ္လုိ႔ေတာ့ သိထားရတယ္’’ဟု ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းဥကၠ႒ ဦးရန္၀င္းကေျပာသည္။
အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕တြင္း၌ စုၿပံဳတုိးေ၀ွ႔တည္ေဆာက္ေနျခင္းထက္ ၿမိဳ႕ျပင္ဧရိယာမ်ားတြင္ ပုိမုိတည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကုိ တြန္းအားေပးလာႏုိင္သည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေၾကာင္း ဦးရန္၀င္းက ဆုိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္လာသည့္ လူဦးေရေၾကာင့္ လူေနတိုက္ခန္းမ်ား တစ္ႏွစ္လွ်င္သံုးသိန္းေက်ာ္ခန္႔ လုိအပ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီးကလည္း ေျပာၾကားဖူးသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပုဂၢလိကက႑မွ ေဆာက္လုပ္ႏုိင္သည့္ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔သာ ရိွသည္။
ေျမတန္ဖိုး တစ္ေန႔တျခား ႀကီးျမင့္လာျခင္း၊ ၿမိဳ႕ကြက္ဧရိယာ ခ်ဲ႕ထြင္မႈေႏွးေကြးျခင္း၊ လူဦးေရတိုးတက္မႈျမန္ဆန္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕အနီးအနားတစ္၀ိုက္ရိွ လယ္ေျမမ်ားကိုပါ ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္သူမ်ားက ၀ယ္ယူရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလာၾကသည္။ ေျမရွားပါးမႈကုိ အခြင့္ေကာင္းယူ၍ ေျမကုိ ကုန္ပစၥည္းသဖြယ္ ေစ်းကစားခ်င္သူမ်ားေၾကာင့္ ေျမေစ်းမ်ားမွာ လြန္စြာျမင့္မားလာခဲ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္ ၿမိဳ႕နယ္တခ်ိဳ႕ရိွ လယ္ယာေျမမ်ားကို အိမ္ရာကြက္မ်ား႐ုိက္၍ ေရာင္းစားမႈမ်ားလည္း ရိွေနသည္။
လယ္ယာေျမမ်ားကို လူေနအိမ္မ်ား၊ စက္သံုးဆီဆုိင္မ်ား၊ စီးပြားေရးႏွင့္ဆုိင္ေသာ အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္မႈမ်ားစြာ ရိွလာသည္။ လယ္ယာေျမဥပေဒတြင္ လယ္ယာေျမကို အျခားေသာနည္းလမ္းျဖင့္ အသံုးျပဳခြင့္မရိွေပ။ သုိ႔ေသာ္ ေဒသအာဏာပုိင္အစိုးရႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပူးေပါင္း၍ ေျမရွားပါးမႈအေပၚ အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး လက္တစ္လံုးျခား ျပဳလုပ္၍ လယ္ယာေျမမ်ားကုိ အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ေတာင္သူလယ္သမားအသင္းဥကၠ႒ ေဒါက္တာစုိးထြန္းကေျပာသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ ေျမယာဥပေဒ အားနည္းမႈက အေဆာက္အအံုတည္ေဆာက္သည့္ ကန္ထ႐ုိက္မ်ားအတြက္ တရားမ၀င္ တည္ေဆာက္မႈမ်ားကုိ ပုိမုိျဖစ္ေစလာေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။
7 Day Daily
0 comments:
Post a Comment