Wednesday, October 16, 2013

နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘယ္မွာလဲ

Photo: နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘယ္မွာလဲ
Wednesday, October 16, 2013

ေယာဂီတို႔ နိဗၺာန္ကို သေဘာမေပါက္ရင္ စိတ္ကို ၾကည့္ရေအာင္။ စိတ္ဟာ ပရ
မတၱတသေဘာတရား။ နိဗၺာန္ဟာလည္း ပရမတၱသေဘာတရား။ သေဘာခ်င္း
ပရမတ္ခ်င္းအတူတူပဲ။ ပရမတ္ဆိုတာအရွိတရား။ သို႔ေသာ္လည္း . . .

စိတ္က သခၤတပရမတ္။ နိဗၺာန္က အသခၤတပရမတ္။
စိတ္က အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ။
နိဗၺာန္က နိစၥ၊ သုခ၊ အနတၱ။

အနတၱစကားလံုးခ်င္းတူေပမယ့္လို႔ အဓိပၸာယ္ခ်င္းမတူဘူးေနာ္။ စိတ္က မျမဲဘူး။
တင္းရဲတယ္။ နိဗၺာန္က ျမဲတယ္၊ ခ်မ္းသာတယ္။ သႏၲိသုခ။ အဲဒီေတာ့ နိဗၺာန္ကို 
အႏုမာနခန္႔မွန္းဖို႔ ေျပာာတာ။

စိတ္က တကယ္ရွိတဲ့တရား။ စိတ္ဟာ ရွိလည္းရွိတယ္။ ျဖစ္လည္းျဖစ္တယ္။ ပ်က္
လည္း ပ်က္တယ္။ စိတ္ဟာ အရွိ ဒုကၡသစၥာေပါ့။ စိတ္ကိုၾကည့္ရေအာင္ ေယာဂီ
တို႔။ စိတ္ဟာ ဝိုင္းဝိုင္းတို႔၊ ေလးေထာင့္တို႔ ပံုသ႑ာန္ရွိရဲ႕လား။

ပံုဟာနိမိတ္၊ ကင္းဆိတ္ထင္သည္။

ပံုဟာနိမိတ္မရွိဘူး။ စိတ္ဟာ နိဗၺာန္ကိုလည္း ခန္႔မွန္းလို႔ရတယ္။ နိဗၺာန္က စိတ္လို
ပဲ ပံုဟန္နိမိတ္မရွိဘူး။ ဝင္းဝင္းဝါဝါၾကီးတို႔ မရွိဘူး။ ဒါ ပရမတ္ခ်င္းတူတဲ့သေဘာကို
ေျပာတာ။ စိတ္ဟာ တကယ္ရွိတယ္လို႔သိရင္ နိဗၺာန္ဟာ တကယ္ရွိတယ္။ နိဗၺာန္က
ေတာ္ေတာ္ေလးနက္နဲေတာ့ ေယာဂီတို႔ကို အေျခခံေလးေျပာေနတာေနာ္။ ေယာဂီ
တို႔သဏၭာန္မွာ စိတ္ရွိရဲ႕လား။

“ရွိပါတယ္ဘုရား”

စိတ္ရွိတာ ဘယ္လိုလုပ္သိလဲ။ အခုၾကားတာေတြ၊ ျမင္တာေတြက စိတ္ကၾကား
တာ၊ စိတ္ကျမင္တာ မဟုတ္လား။

စိတ္ရွိတာ မထင္ရွားဘူးလား။ စိတ္ရွိလို႔ အခုေယာဂီတို႔ ၾကားတာေပါ့။ ေယာဂီတို႔
အခု စိတ္မရွိေတာ့ဘူး။ ေသသြားျပီဆိုရင္ ၾကားပါဦးမလား။

“မၾကားေတာ့ပါဘူးဘုရား”

အရွိတရား စိတ္ကို မျမင္ရသလို၊ နိဗၺာန္ကိုလည္း ပကတိမ်က္စိနဲ႔ မျမင္ရဘူး။ စိတ္
ကို ဉာဏ္မ်က္စိနဲ႔မွျမင္တာ။

စိတၱာႏုပႆနာရႈေတာ့ စိတ္ကို ေယာဂီတို႔ မျမင္ရဘူးလား။ အဝိုင္း၊ ေလးေထာင့္
ျမင္တာမဟုတ္ဘူး။ ျမင္တယ္ဆိုတာ သိတာကိုေျပာတာ။ ေယာဂီတို႔ ထိုင္ခါနီး
ေတာ့ ထိုင္ခ်င္တဲ့စိတ္ျဖစ္တယ္။ ထိုင္ခ်င္တဲ့စိတ္ကို ရႈမွတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က ထိုင္ခ်င္
တဲ့စိတ္ ျမင္တာပဲ။ သိတာကိုေျပာတာ။ထိုင္ခ်င္တယ္၊ ထိုင္ခ်င္တယ္ ထိုင္ခ်င္တဲ့
စိတ္ကေလးက တစ္ခုျပီး တစ္ခု ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္၊ ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္ ျပီး
ေတာ့မွ ထိုင္တာ။ အဲဒီၾကားထဲမွာ စိတ္ကေလးတစ္ခု ရွိေသးတယ္။

“ထိုင္မယ္ကြာ” ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကေလး လာေသးတယ္။ စိတ္ေတြက ျမန္လြန္
အားၾကီးလို႔ မရွိဘူးေအာက္ေမ့ေနတာ။ ထိုင္ခ်င္တယ္။ ထိုင္ခ်င္တယ္ဆိုျပီး ထိုင္
ေသးတာ မဟုတ္ဘူး။ ေတာင့္ေနတာ။ ထိုင္မယ္ေဟ့လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေတာ့မွ တ
ျဖည္းျဖည္း ေအာက္ကိုထိုင္ခ်တာ။ အဲဒီေတာ့မွ “ထိုင္တယ္၊ ထိုင္တယ္” မွတ္ရတာ။

ထခ်င္တယ္ဆိုလည္း ၾကည့္ပါလား။ ထခ်င္တယ္ သေဘာပဲရွိေသးတယ္။ စိတ္ကို
ေျပာေနတာေနာ္ ေယာဂီတို႔။ ထမယ္ကြာလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေတာ့မွ ထျဖစ္တာ။ ဒါ
ေပမယ့္ မမွတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီစိတ္ကေလးက ျဖစ္တာ ပ်က္တာကို မသိေတာ့
ဘူး။ ထမယ္ကြာဆိုတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်တဲ့စိတ္ကေလးလည္း ျဖစ္လိုက္တယ္။ ဒါေပ
မယ့္မသိလိုက္ဘူး။ စိတ္ကျမန္တယ္ ေယာဂီက မမွတ္မိဘူး။ အဲဒီလို ျဖစ္သြားတယ္။

စိတ္ဟာ အရွိတရားျဖစ္သလို နိဗၺာန္ကလည္း အရွိတရား။ သခၤတပရမတ္နဲ႔ အသခၤ
တပရမတ္ကို ႏိႈင္းယွဥ္ျပေနတာေနာ္ ေယာဂီတို႔။ စိတ္ရွိသလို နိဗၺာန္လည္းရွိတယ္။
ႏို႔မို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ နိဗၺာန္ကဘယ္မွာလဲ။ အေရွ႕မွာလား။ အေနာက္မွာလား။ ေတာင္မွာ
လား။ ေျမာက္မွာလား။ အတိတ္၊ အနာဂတ္၊ ပစၥဳပၸဳန္ ဘယ္မွာလဲ။ နိဗၺာန္ကရုပ္္
လည္းမရွိ၊ နာမ္လည္းမရွိဆိုေတာ့ ဘာမွမရွိဘူးလား။ ဒီလိုထင္တယ္၊ အခု . . .
ေယာဂီတို႔စိတ္ကို လက္နဲ႔ကိုင္ျပလို႔ရလား။

“မရပါဘူးဘုရား”

ဒါေပမယ့္ တကယ္မရွိဘူးလား။

“ရွိပါတယ္ဘုရား”

နိဗၺာန္ကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ လက္နဲ႕ကိုင္ျပလို႔ မရေပမယ့္ တကယ္ရွိတယ္။ ”ပစၥတၱံ
ေဝဒိတေဗၺာဝိညဴဟိ” မဂ္ဉာဏ္ရျပီးသား အရိယာသူေတာ္ေကာင္းေတြက နိဗၺာန
ဓာတ္ သမာပတ္ကို မိမိတို႕ အလိုရွိတိုင္း ကိုယ္စီ ကိုယ္င အသီးသီးခံစားႏိုင္တဲ့အ
တြက္ နိဗၺာန္ရွိတာကို သိတယ္။

ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္က ေသာတာပတၱိဖိုလ္ (ေသာတာပတၱိဖလသမာပတ္)၊ သကဒါ
ဂါမ္ပုဂၢိဳလ္က သကဒါဂါမိဖိုလ္၊ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္က အနာဂါမိဖိုလ္၊ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္က 
အရဟတၱဖိုလ္ ဝင္စားျပီးေတာ့ နိဗၺာန္အျင္မ္းဓာတ္ကို အာရံုျပဳႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ 
. . .

ေယာဂီတို႔က စိတ္ရွိတာကို ရွိမွန္းသိသလို၊ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းေတြကလည္း
နိဗၺာန္ရွိတာကို သိတယ္။ စိတ္ရွိသလို နိဗၺာန္လည္း ရွိတယ္။

ဒါေပမယ့္ စိတ္နဲ႔နိဗၺာန္ မတူဘူး. စိတ္က ျဖစ္ရင္ ပ်က္ဦးမွာဆိုေတာ့ ဒုကၡသစၥာ။
နိဗၺာန္ကဒုကၡသစၥာမဟုတ္ဘူး။ အျဖစ္လည္းမရွိဘူး။ အပ်က္လည္း မရွိဘူး။ ဘာ
ရွိသလည္း။ နိဗၺာန္ဟာ သႏၲိလကၡဏာရွိတယ္။ ျငိမ္းေအးတဲ့သေဘာရွိတယ္။ အ
ရွိတရားကို ေျပာေနတာေနာ္။

အေၾကာင္းအက်ိဳး ရုပ္နာမ္ေတြမွ မသိတဲ့သူေတြ ဘယ္လိုလုပ္ နိဗၺာန္ကို ခန္႔မွန္းလို႔ 
ရမလဲ။ ေယာဂီတို႔ ဝိပႆနာအားထုတ္ေနတာေတာင္မွ နိဗၺာန္နဲ႔ပတ္သက္လာရင္ 
မနက္နဲဘူးလား။ ဝိပႆနာတရားေတြ အားထုတ္၊ ဗုဒၶဘာသာကို ငယ္ငယ္ကေလး
ကတည္းကျဖစ္လာတာ။ ဝိပႆနာတရားေတြ ေန႔တိုင္း ေန႔တိုင္း နာေနတာေတာင္
မွပဲ မွားတယ္။

နိဗၺာန္နဲ႔ပတ္သက္ရင္ “ဥေစၧဒဒိ႒ိ” အျဖစ္မ်ားတယ္။ စုတိ၊ ပဋိသေႏၶနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ 
“သႆတဒိ႒ိ” အျဖစ္မ်ားတယ္။ ခႏၶာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ “သကၠာယဒိ႒ိ” အျဖစ္မ်ား
တယ္။

နိဗၺာန္ဟာ အနက္ရိႈင္းဆံုးပဲ။ ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘာမွ်မရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ 
ဥေစၧဒဒိ႒ိ အျဖစ္မ်ားတယ္။ ဘာမွ် မရွိတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ နိဗၺာန္က သႏၲိသုခ
အေနနဲ႔ ရွိတယ္။

မစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ အရွင္ဇာေနယ်
(လြတ္ေျမာက္မႈခ်မ္းသာကိုရွာေဖြျခင္း)
Buddhavasa Tiloka
ယာဂီတို႔ နိဗၺာန္ကို သေဘာမေပါက္ရင္ စိတ္ကို ၾကည့္ရေအာင္။ စိတ္ဟာ ပရမတၱတသေဘာတရား။ နိဗၺာန္ဟာလည္း ပရမတၱသေဘာတရား။ သေဘာခ်င္းပရမတ္ခ်င္းအတူတူပဲ။ ပရမတ္ဆိုတာအရွိတရား။ သို႔ေသာ္လည္း . . .

စိတ္က သခၤတပရမတ္။ နိဗၺာန္က အသခၤတပရမတ္။
စိတ္က အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ။
နိဗၺာန္က နိစၥ၊ သုခ၊ အနတၱ။

အနတၱစကားလံုးခ်င္းတူေပမယ့္လို႔ အဓိပၸာယ္ခ်င္းမတူဘူးေနာ္။ စိတ္က မျမဲဘူး။တင္းရဲတယ္။ နိဗၺာန္က ျမဲတယ္၊ ခ်မ္းသာတယ္။ သႏၲိသုခ။ အဲဒီေတာ့ နိဗၺာန္ကို အႏုမာနခန္႔မွန္းဖို႔ ေျပာာတာ။

စိတ္က တကယ္ရွိတဲ့တရား။ စိတ္ဟာ ရွိလည္းရွိတယ္။ ျဖစ္လည္းျဖစ္တယ္။ ပ်က္လည္း ပ်က္တယ္။ စိတ္ဟာ အရွိ ဒုကၡသစၥာေပါ့။ စိတ္ကိုၾကည့္ရေအာင္ ေယာဂီတို႔။ စိတ္ဟာ ဝိုင္းဝိုင္းတို႔၊ ေလးေထာင့္တို႔ ပံုသ႑ာန္ရွိရဲ႕လား။

ပံုဟာနိမိတ္၊ ကင္းဆိတ္ထင္သည္။

ပံုဟာနိမိတ္မရွိဘူး။ စိတ္ဟာ နိဗၺာန္ကိုလည္း ခန္႔မွန္းလို႔ရတယ္။ နိဗၺာန္က စိတ္လိုပဲ ပံုဟန္နိမိတ္မရွိဘူး။ ဝင္းဝင္းဝါဝါၾကီးတို႔ မရွိဘူး။ ဒါ ပရမတ္ခ်င္းတူတဲ့သေဘာကိုပာတာ။ စိတ္ဟာ တကယ္ရွိတယ္လို႔သိရင္ နိဗၺာန္ဟာ တကယ္ရွိတယ္။ နိဗၺာန္ကတာ္ေတာ္ေလးနက္နဲေတာ့ ေယာဂီတို႔ကို အေျခခံေလးေျပာေနတာေနာ္။ ေယာဂီတို႔သဏၭာန္မွာ စိတ္ရွိရဲ႕လား။

“ရွိပါတယ္ဘုရား”

စိတ္ရွိတာ ဘယ္လိုလုပ္သိလဲ။ အခုၾကားတာေတြ၊ ျမင္တာေတြက စိတ္ကၾကားတာ၊ စိတ္ကျမင္တာ မဟုတ္လား။

စိတ္ရွိတာ မထင္ရွားဘူးလား။ စိတ္ရွိလို႔ အခုေယာဂီတို႔ ၾကားတာေပါ့။ ေယာဂီတို႔အခု စိတ္ မရွိေတာ့ဘူး။ ေသသြားျပီဆိုရင္ ၾကားပါဦးမလား။

“မၾကားေတာ့ပါဘူးဘုရား”

အရွိတရား စိတ္ကို မျမင္ရသလို၊ နိဗၺာန္ကိုလည္း ပကတိမ်က္စိနဲ႔ မျမင္ရဘူး။ စိတ္ကို ဉာဏ္မ်က္စိနဲ႔မွျမင္တာ။

စိတၱာႏုပႆနာရႈေတာ့ စိတ္ကို ေယာဂီတို႔ မျမင္ရဘူးလား။ အဝိုင္း၊ ေလးေထာင့္မင္တာမဟုတ္ဘူး။ ျမင္တယ္ဆိုတာ သိတာကိုေျပာတာ။ ေယာဂီတို႔ ထိုင္ခါနီးတာ့ ထိုင္ခ်င္တဲ့စိတ္ျဖစ္တယ္။ ထိုင္ခ်င္တဲ့စိတ္ကို ရႈမွတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က ထိုင္ခ်င္တဲ့စိတ္ ျမင္တာပဲ။ သိတာကိုေျပာတာ။ထိုင္ခ်င္တယ္၊ ထိုင္ခ်င္တယ္ ထိုင္ခ်င္တဲ့စိတ္ကေလးက တစ္ခုျပီး တစ္ခု ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္၊ ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္ ျပီးတာ့မွ ထိုင္တာ။ အဲဒီၾကားထဲမွာ စိတ္ကေလးတစ္ခု ရွိေသးတယ္။

“ထိုင္မယ္ကြာ” ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကေလး လာေသးတယ္။ စိတ္ေတြက ျမန္လြန္အားၾကီးလို႔ မရွိဘူးေအာက္ေမ့ေနတာ။ ထိုင္ခ်င္တယ္။ ထိုင္ခ်င္တယ္ဆိုျပီး ထိုင္သးတာ မဟုတ္ဘူး။ ေတာင့္ေန တာ။ ထိုင္မယ္ေဟ့လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေတာ့မွ တဖည္းျဖည္း ေအာက္ကိုထိုင္ခ်တာ။ အဲဒီေတာ့မွ “ထိုင္တယ္၊ ထိုင္တယ္” မွတ္ရတာ။

ထခ်င္တယ္ဆိုလည္း ၾကည့္ပါလား။ ထခ်င္တယ္ သေဘာပဲရွိေသးတယ္။ စိတ္ကိုပာေနတာေနာ္ ေယာဂီတို႔။ ထမယ္ကြာလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေတာ့မွ ထျဖစ္တာ။ ဒါပမယ့္ မမွတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီစိတ္ကေလးက ျဖစ္တာ ပ်က္တာကို မသိေတာ့ဘူး။ ထမယ္ကြာဆိုတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်တဲ့စိတ္ ကေလးလည္း ျဖစ္လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္မသိလိုက္ဘူး။ စိတ္ကျမန္တယ္ ေယာဂီက မမွတ္မိဘူး။ အဲဒီလို ျဖစ္သြားတယ္။

စိတ္ဟာ အရွိတရားျဖစ္သလို နိဗၺာန္ကလည္း အရွိတရား။ သခၤတပရမတ္နဲ႔ အသခၤတပရမတ္ကို ႏိႈင္းယွဥ္ျပေနတာေနာ္ ေယာဂီတို႔။ စိတ္ရွိသလို နိဗၺာန္လည္းရွိတယ္။႔မို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ နိဗၺာန္က ဘယ္မွာလဲ။ အေရွ႕မွာလား။ အေနာက္မွာလား။ ေတာင္မွာလား။ ေျမာက္မွာလား။ အတိတ္၊ အနာဂတ္၊ ပစၥဳပၸဳန္ ဘယ္မွာလဲ။ နိဗၺာန္ကရုပ္္လည္းမရွိ၊ နာမ္လည္းမရွိဆိုေတာ့ ဘာမွမရွိဘူးလား။ ဒီလိုထင္တယ္၊ အခု . . .ယာဂီတို႔စိတ္ကို လက္နဲ႔ကိုင္ျပလို႔ရလား။

“မရပါဘူးဘုရား”

ဒါေပမယ့္ တကယ္မရွိဘူးလား။

“ရွိပါတယ္ဘုရား”

နိဗၺာန္ကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ လက္နဲ႕ကိုင္ျပလို႔ မရေပမယ့္ တကယ္ရွိတယ္။ ”ပစၥတၱံဝဒိတေဗၺာဝိ ညဴဟိ” မဂ္ဉာဏ္ရျပီးသား အရိယာသူေတာ္ေကာင္းေတြက နိဗၺာနဓာတ္ သမာပတ္ကို မိမိတို႕ အလိုရွိတိုင္း ကိုယ္စီ ကိုယ္င အသီးသီးခံစားႏိုင္တဲ့အတြက္ နိဗၺာန္ရွိတာကို သိတယ္။

ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္က ေသာတာပတၱိဖိုလ္ (ေသာတာပတၱိဖလသမာပတ္)၊ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္က သကဒါဂါမိဖိုလ္၊ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္က အနာဂါမိဖိုလ္၊ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္က အရဟတၱဖိုလ္ ဝင္စားျပီးေတာ့ နိဗၺာန္အျင္မ္းဓာတ္ကို အာရံုျပဳႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ . . .

ေယာဂီတို႔က စိတ္ရွိတာကို ရွိမွန္းသိသလို၊ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းေတြကလည္း နိဗၺာန္ရွိတာကို သိတယ္။ စိတ္ရွိသလို နိဗၺာန္လည္း ရွိတယ္။

ဒါေပမယ့္ စိတ္နဲ႔နိဗၺာန္ မတူဘူး. စိတ္က ျဖစ္ရင္ ပ်က္ဦးမွာဆိုေတာ့ ဒုကၡသစၥာ။
နိဗၺာန္ကဒုကၡသစၥာမဟုတ္ဘူး။ အျဖစ္လည္းမရွိဘူး။ အပ်က္လည္း မရွိဘူး။ ဘာရွိသလည္း။ နိဗၺာန္ဟာ သႏၲိလကၡဏာရွိတယ္။ ျငိမ္းေအးတဲ့သေဘာရွိတယ္။ အရွိတရားကို ေျပာေနတာေနာ္။

အေၾကာင္းအက်ိဳး ရုပ္နာမ္ေတြမွ မသိတဲ့သူေတြ ဘယ္လိုလုပ္ နိဗၺာန္ကို ခန္႔မွန္းလို႔ ရမလဲ။ ေယာဂီတို႔ ဝိပႆနာအားထုတ္ေနတာေတာင္မွ နိဗၺာန္နဲ႔ပတ္သက္လာရင္ မနက္နဲဘူးလား။ ဝိပႆနာတရားေတြ အားထုတ္၊ ဗုဒၶဘာသာကို ငယ္ငယ္ကေလးကတည္းကျဖစ္လာတာ။ ဝိပႆနာတရားေတြ ေန႔တိုင္း ေန႔တိုင္း နာေနတာေတာင္မွပဲ မွားတယ္။

နိဗၺာန္နဲ႔ပတ္သက္ရင္ “ဥေစၧဒဒိ႒ိ” အျဖစ္မ်ားတယ္။ စုတိ၊ ပဋိသေႏၶနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ “သႆတဒိ႒ိ” အျဖစ္မ်ားတယ္။ ခႏၶာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ “သကၠာယဒိ႒ိ” အျဖစ္မ်ားတယ္။

နိဗၺာန္ဟာ အနက္ရိႈင္းဆံုးပဲ။ ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘာမွ်မရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ဥေစၧဒဒိ႒ိ အျဖစ္မ်ားတယ္။ ဘာမွ် မရွိတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ နိဗၺာန္က သႏၲိသုခအေနနဲ႔ ရွိတယ္။

မစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ အရွင္ဇာေနယ်
(လြတ္ေျမာက္မႈခ်မ္းသာကိုရွာေဖြျခင္း)
Buddhavasa Tiloka

0 comments:

Post a Comment