Friday, June 7, 2013

လူ႔အခြင့္အေရး ဆံုး႐ႈံး ေနၾကေပမဲ့ သူတို႔လည္း လူေလာကထဲက လူေတြပါပဲ

ပန္းပြင့္ ကေလးမ်ားသည္ အသီးအပြင့္ ကေလးမ်ား၏ ေလာင္းလ်ာ ျဖစ္သကဲ့သို႔ အသီးအပြင့္ ကေလးမ်ားသည္လည္း မ်ဳိးေစ့ ကေလးမ်ား၏ ေလာင္းလ်ာ ျဖစ္ေလ၏။


ထို႔ေၾကာင့္ ပန္းပြင့္ ကေလးမ်ားကို ေမႊးေစ၊ လန္းေစ၊ သီးေစ၊ ပြင့္ေစခ်င္လွ၏။ ကြၽန္ေတာ္ဘတ္ စကားေပၚကို တက္ၿပီး ထိုင္စရာေနရာ ရသျဖင့္ ထိုင္လိုက္ပါသည္။ ကားက လူေစာင့္ ေခၚေနသည္မို႔ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မထြက္ႏိုင္ ေသးပါ။ ထိုစဥ္ကားေပၚသို႔ အသက္ ဆယ့္ေလးငါး ေျခာက္ႏွစ္ အရြယ္ အဝတ္အစားႏြမ္း ဖတ္ဖတ္ ကေလး ဝတ္ထားေသာ မိန္းကေလးတစ္ ဦးတက္ လာပါသည္။ မိန္းကေလးက ထိုင္ခံုတန္းမ်ားၾကား အလယ္ လူသြားလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ေလွ်ာက္ဝင္လာၿပီး ထိုင္ေနေသာ ခရီးသည္မ်ား၏ ေပါင္ေပၚကို စာရြက္ကေလး တစ္ရြက္စီ တင္သြား ပါသည္။ ရပ္ေနေသာ ခရီးသည္ အခ်ဳိ႕၏ လက္ထဲ သို႔လည္း အဆိုပါစာရြက္ ကေလးမ်ားကို ထည့္သြားပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္က စာရြက္ကို ဖတ္ၾကည့္ လိုက္ၿပီးေနာက္ မိန္းကေလး ဆိုလိုခ်င္ေသာ သေဘာကို နားလည္ သေဘာေပါက္ လိုက္ပါေတာ့သည္။ အႏွီ မိန္းကေလးမွာ စကား မေျပာတတ္ပါ။ အားကိုးရာမဲ့ ဘဝကို စာနာ ကူညီပါဟု စာရြက္ကေလး ထဲမွာ ၫႊန္းဆိုထား ပါသည္။

ထိုအခါ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာႀကီး ေဇာ္ဂ်ီ၏ ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာေလးကို ဖ်တ္ခနဲ သတိရ လိုက္မိသည္။ ပန္းပန္လ်က္ပါ ဟူေသာ ကဗ်ာ ကေလး၌ ညိဳျပာျပာ၊ လတာျပင္ေျခရင္း၊ လႈိင္းတက္ရာ ေဗဒါတက္၊ လႈိင္းသက္ရာဆင္း၊ ဆင္းျပန္လဲ မသက္သာ၊ မေဗဒါ အလွ၊ တစ္လံကြာ လႈိင္းအၾကြ၊ ေပၚလိုက္ျပန္ရ၊ ေပၚျပန္လဲ မသက္သာ၊ ေခ်ာင္းအဆြယ္၊ ေျမာင္းငယ္ ထဲကဘဲ ထြက္လို႔လာ၊ ဘဲအုပ္က တစ္ရာႏွစ္ရာ၊ မေဗဒါက တစ္ပင္ထဲ၊ အယက္အကန္ ခံလို႔၊ ေဗဒါျပန္ အံကိုခဲ၊ ပန္းပန္လ်က္ပဲ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဆရာ့ကဗ်ာ ထဲက မေဗဒါသည္ ပန္းပြင့္ ကေလး ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပင္ပ ေလာက၌ ဘဝၾကမ္းသူ၊ ဆင္းရဲ ပင္ပန္းသူ၊ ေလာကဓံကို ႀကံ႕ႀကံ႕ ခံေနရသူ မိန္းကေလး မ်ားကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ နိမိတ္ပံု ဆိုသည္ကို ကဗ်ာ ဖတ္သူတိုင္း ခံစားမိၾကသည္။ တကယ့္ဘဝ၊ တကယ့္ ေလာက၌ မေဗဒါေတြ တစ္ပံု တစ္ပင္ႀကီး ရွိေနသည္။ အႏုပညာ ေလာက၊ စီးပြားေရး ေလာက စသည့္ နယ္ပယ္စံု၌ မေဗဒါတို႔ ပံုစံ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖင့္ က်င္လည္ ေနၾကသည္။ ယုတ္စြ အဆံုး ေအာက္ဆံုး အလႊာ၌ပင္ ကြၽန္ေတာ္ ကားေပၚ၌ ႀကံဳရသည့္ စာရြက္ ကမ္းေနေသာ မိန္းကေလးသည္ပင္ မေဗဒါ ကေလးပါ တကား...။

ကားေပၚက ကေလးမေလးကို ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ရင္နင့္ မိျပန္သည္။ ထိုအခါ၌ စာေရး ဆရာႀကီး ျမသန္းတင့္၏ ''ဒုကၡသည္''ဟူေသာ ဝတၴဳကို ခ်က္ခ်င္းပင္ အမွတ္ရ လာျပန္သည္။ ဝတၴဳ ကေလး၏ အဓိက ဇာတ္ေကာင္မွာ မေဗဒါ မဟုတ္ေသာ္လည္း မေဗဒါႏွင့္ မျခားေသာ ''ျမသီ''ျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးစ သူတစ္လူ ငါတစ္မင္း လုပ္ခဲ့ၾကေသာ ေရာင္စံု ေသာင္းက်န္းသူမ်ားေၾကာင့္ ေက်းလက္ ေတာရြာတြင္ မေနရဲၾကေသာ ျပည္သူမ်ားမွာ ၿမိဳ႕တက္ ခိုလႈံခဲ့ၾကရသည္။ ျမသီတို႔ မိသားစုမွာ ၿမိဳ႕ တက္လာေသာ ဒုကၡသည္ မိသားစုမ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။ ၿမိဳ႕တြင္ မလုပ္စား တတ္ေသာေၾကာင့္ ေငြရွင္ ကာကာ ကုလားႀကီးထံမွ ေန႔ျပန္တိုးျဖင့္ ေငြေခ်းယူၿပီး ကုန္ေျခာက္ ကေလးမ်ား ေရာင္းခ်ကာ မိဘႏွစ္ပါးကို လုပ္ကိုင္ ရွာေဖြ ေကြၽးေမြးခဲ့ရသည္။ ျမသီတို႔ ေငြက်ပ္တည္းမႈကို သိေသာ ကာကာႀကီးက အညႇာကို ကိုင္ကာ ျမသီ၏ အေသြး အသားကိုပါ ဝါးၿမိဳလာခဲ့သည္။ ျမသီ၏ဘဝမွာ ေစ်းသည္ ဘဝမွ ''ဒုကၡသည္'' ဘဝသို႔ ေရာက္မွန္း မသိ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ျမသီ ေစ်းေရာင္း မေကာင္းေလ ကာကာႀကီး အႀကိဳက္ ျဖစ္ေလေလပင္။ အေမ့ကိုလည္း ျမသီ အျဖစ္မွန္ ဖြင့္မေျပာဝံ့။ ေတာမွာေန အေကာင္းသား ၿမိဳ႕တက္မွ သူ႔ဘဝ နစ္မြန္းရသည္။ အေမက ေစ်းေရာင္း ေကာင္းရဲ႕လားဟု ေမးလွ်င္ ေကာင္းပါတယ္ အေမဟုသာ ေျဖမိသည္။ ဝင္ေငြ မွန္မွန္ရေနေတာ့ အေမ ျဖစ္သူကလည္း ျမသီ၏ စကားကို ယံုမွတ္ ေနျပန္သည္။ ျမသီက အေမ့ ကြယ္ရာ၌ အေမေရ ျမသီ အေမ့သမီး မဟုတ္ေတာ့ဘူး အေမရဲ႕ဟု မ်က္ရည္ စို႔စို႔ႏွင့္ ငိုမိသည္။

ကားေပၚ၌ ကြၽန္ေတာ္ ႀကံဳခဲ့ေသာ မိန္းကေလးသည္ မေဗဒါေလာ .. ျမသီေလာဟု ကြၽန္ေတာ္ မေဝခြဲႏိုင္။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ မေဗဒါလို ဘဝမၾကမ္း ပါေစႏွင့္ ျမသီလို အျဖစ္ဆိုးမ်ဳိး မႀကံဳပါ ေစႏွင့္ဟု ဆုေတာင္း ေနမိသည္။

ကေလးမ စာရြက္ လာသိမ္းသည့္ အခါ ကြၽန္ေတာ္၏ အိတ္ကပ္ထဲမွ ေငြက်ပ္ ၂ဝဝ ကို စာရြက္ကေလးႏွင့္ အတူ ျပန္ေပး လိုက္မိသည္။ အလုပ္မလုပ္ဘဲ ေတာင္းစား ေနသူတို႔ကို ကြၽန္ေတာ္ အားမေပး လိုေသာ္လည္း ကာကာႀကီးလို လူမဆန္သည့္ လူတစ္ေယာက္၏ ရန္မွ ကင္းေဝးေစရန္ ကူညီထိုက္သည္ မထိုက္သည္ကို ဥေပကၡာ ျပဳ၍ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေပးစြန္႔ လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အရြယ္ေကာင္း ကေလး ထမင္း ငတ္လာလွ်င္ ရင္းမိရင္းရာ အရင္းျပဳ၍ ဝမ္းေရးကို ေျဖရွင္းမည္ကို စိုးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မိုးႀကိဳးပစ္သည္ကို ထန္းလက္ႏွင့္ ကာဘိသကဲ့သို႔ တစ္ရက္ တစ္မနက္စာ ထမင္း စားရ႐ံုႏွင့္ မၿပီးဆံုးႏိုင္ေသာ သူ႔ဘဝ ရွည္ႀကီးအတြက္ သူဘယ္ေလာက္ ခါးစည္း ခံႏိုင္ ပါမည္နည္း။ စဥ္းစားရင္း ကြၽန္ေတာ္ ၾကက္သီး ထမိသည္။ လူကုန္ အကူးခံရေသာ မိန္းကေလး မ်ားကိုသာ တကူးတက ကယ္တင္ ေနၾကေသာ သူတို႔မွာ မေဗဒါလို၊ ျမသီလို မိန္းကေလး ေတြကို မ်က္စိလွ်မ္း သြားၾကပံုျဖင့္ မေဗဒါတို႔ ျမသီတို႔၏ ကံၾကမၼာ ကိုသာ ပံုခ်ရမလို ျဖစ္ေန ေပေတာ့သည္။

မေဗဒါတို႔ ျမသီတို႔ကို မည္သို႔ ေဖးမသင့္ သနည္း။ ကယ္တင္သင့္ သနည္း။ လူေတာထဲ ေရာက္ေအာင္ မည္သို႔ ဆြဲေခၚ သင့္သနည္း။ အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ဖို႔ မသင့္ေသာ ကိစၥေလာ။ ျမသီတို႔ မေဗဒါတို႔မွာ ယေန႔ ပိုက္ဆံေနာက္ လိုက္ေနၾကေသာ ပိုက္ဆံရွိၿပီး ေခတ္ေရွ႕ လြန္ေနေသာ အရွက္မဲ့ မိန္းကေလးမ်ား မဟုတ္ၾက သည္ကေတာ့ ေသခ်ာ ေလာက္ပါသည္။ သို႔ဆို လွ်င္ျဖင့္ သူတို႔ ကေလးေတြ ဘဝ ေရတိမ္ မနစ္ၾကရေအာင္ ကာကာတို႔ ဘာဘာတို႔ ေပါက္ေက်ာ္တို႔ ေပါက္ေဖာ္တို႔၏ အၾကင္နာ လက္ကမ္းမႈမွ ကင္းေဝးရ ေလေအာင္ ေဖာင္ေဒးရွင္း ထူေထာင္ လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စာနာမႈ ၾကင္နာမႈ ေတြႏွင့္ ေဖးမ ကယ္ယူ သင့္ပါေၾကာင္း ႏႈိးေဆာ္ လိုက္ရ ပါေတာ့သည္။ မေဗဒါတို႔ ျမသီတို႔ ကံၾကမၼာ အလႊဲအေျပာင္းမွာ

ကံေကာင္း ၾကပါေစ ဟူ၍သာ..။

0 comments:

Post a Comment