အဆိုပါတားျမစ္ခ်က္ေၾကာင့္ လမ္းအက်ယ္ ေပ ၁၅၀ ေဖာက္ လုပ္မည္ဆိုပါက သစ္ပင္ေပါင္း ခုနစ္ေသာင္းေက်ာ္ ဖယ္ရွားရမည္ ျဖစ္၍ လမ္းအက်ယ္ေပ ၅၀ သို႔ ေလွ်ာ့ခ်ေဖာက္လုပ္ရန္စီစဥ္ေန ေၾကာင္း စီမံကိန္းေဆာင္ရြက္ေန သည့္ Axiom Mandalay High way ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီမွ သတင္းရရွိသည္။
Axiom ကုမၸဏီက တည္ ေဆာက္မည့္ လမ္းအူေၾကာင္းပံုစံ အရ လမ္းအက်ယ္ ေပ ၁၅၀ ျဖင့္ ေဖာက္လုပ္မည္ဆိုပါက လမ္းအ ရွည္ ၁၄ မိုင္၊ ၂၇၃ ဧကသည္ သစ္ေတာဧရိယာအတြင္းမွျဖတ္ ၍ ေဖာက္လုပ္ရမည္ျဖစ္သျဖင့္ တမလန္းပင္ ၅၆၀ ၊ သစ္ရာပင္ ၂၂၄ ပင္၊ သဘာ၀အေလ်ာက္ ေပါက္ေနသည့္ လံုးပတ္တစ္ေပ ႏွင့္အထက္ သစ္ပင္ေပါင္း ၇၃,၃၅၂ ပင္ကိုဖယ္ရွားရမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
‘‘တိုင္းအစိုးရအဖဲြ႕ထဲက သယံဇာတနဲ႔ သဘာ၀ပတ္၀န္း က်င္ ထိန္းသိမ္းေရး၀န္ႀကီးက ဒီ စီမံကိန္းဟာ သစ္ပင္ေတြအမ်ား ႀကီးဖယ္ရွားရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကန္႔ကြက္ပါတယ္ဆိုတဲ့စာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ သယံဇာတနဲ႔ ပတ္ ၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး၀န္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဆီ စာ ပို႔တယ္။ ၀န္ႀကီးကလည္း ကန္႔ ကြက္တာကို သေဘာတူတယ္ဆို ၿပီး အေၾကာင္းၾကားတဲ့အတြက္ ဒါကိုတားျမစ္ထားတာျဖစ္ပါ တယ္။ ေနာက္ထပ္အေၾကာင္း ၾကားတာမ်ိဳး ထပ္မရွိေသးပါဘူး’’ ဟု သစ္ေတာဦးစီးဌာန (မႏၲေလး) ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးျမင့္သိန္းက ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ အဆိုပါစီမံ ကိန္းသည္ မႏၲေလး ပုသိမ္ႀကီး ၿမိဳ႕နယ္ဘက္မွ ၆ မိုင္ ၆ ဖာလံု ခန္႔ကို လမ္းအူေၾကာင္း ေဖာက္ လုပ္ထားသည္။
ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕နယ္ သစ္ ေတာဦးစီးဌာနက သစ္ေတာႀကိဳး ၀ိုင္းကိုျဖတ္၍ လမ္းေဖာက္ရမည့္ အစီအစဥ္ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းမ်ား ယာယီရပ္ဆိုင္းထားရန္ တားျမစ္ ခ်က္အရ ၂၀၁၆ ဧၿပီကစ၍ လုပ္ ငန္းမ်ားရပ္တန္႔ထားေၾကာင္း Axiom ကုမၸဏီ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိ သူ ဦးစိုးျမတ္သူကေျပာသည္။
‘‘သစ္ေတာဧရိယာကို ျဖတ္ ရမွာျဖစ္လို႔၊ စဥ္းစားေနဆဲျဖစ္လို႔ လုပ္ငန္းေတြ ေခတၱဆိုင္းငံ့ထား ေပးဖို႔ ႏႈတ္နဲ႔တားထားတဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းေတြရပ္ထားပါတယ္။ မူ လက စီစဥ္ထားတဲ့အတုိင္း လမ္း အက်ယ္ ေပ ၁၅၀ ယူလိုက္ရင္ အပင္ေတြ ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ လမ္းအက်ယ္ကို ေပ ၅၀ ေလာက္ပဲယူၿပီး တည္ေဆာက္ သြားဖို႔လ်ာထားပါတယ္။ဌာနက အေၾကာင္းျပန္တာကို ေစာင့္ေန တုန္းပါ။ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ခြင့္ျပဳမလဲ ေတာ့ မသိေသးပါဘူး’’ဟု ဦးစိုး ျမတ္သူကေျပာသည္။
လမ္းအက်ယ္ ေပ ၅၀ သို႔ ေလွ်ာ့ခ်ေဖာက္လုပ္မည္ဆိုပါက သဘာ၀အေလ်ာက္ ေပါက္ ေရာက္ေနသည့္သစ္ပင္ ၂၄,၄၅၀ ကိုသာ ဖယ္ရွားရေတာ့မည္ျဖစ္ ၿပီး ကုမၸဏီအေနျဖင့္ လမ္းေဘး ၀ဲယာတြင္ ေလကာပင္အေနျဖင့္ အပင္ေပါင္းတစ္သိန္းကိုလည္း ျပန္လည္စိုက္ပ်ိဳးေပးမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ဦးစိုးျမတ္သူကေျပာ သည္။
‘‘အပင္ေတြဖယ္ရွားတဲ့အ တြက္ တစ္ပင္ကို ဘယ္ေလာက္ ႏႈန္းနဲ႔ ေပးေဆာင္ရမယ္ဆိုတာ ကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ကသတ္မွတ္ ေပးတဲ့အတိုင္းပဲ ေပးေဆာင္သြား မွာပါ။ ဖယ္ရွားမယ့္အပင္ေတြကို လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ကပဲ ရရွိမွာျဖစ္ ၿပီးေတာ့ လက္ရွိမွာအပင္တစ္ပင္ ကိုမွ ဖယ္ရွားတာမ်ိဳးမလုပ္ရေသး ပါဘူး။ ပ်ိဳးပင္တစ္သိန္းကိုလည္း အသင့္ပ်ိဳးၿပီးျဖစ္ပါတယ္’’ဟု ဦး စိုးျမတ္သူကေျပာသည္။
လက္ရွိျပင္ဦးလြင္-မႏၲေလး လမ္းမွာ ၄၂ မိုင္ရွည္လ်ားၿပီး ၂၂ ဘီးပါေသာ ကုန္တင္ေနာက္တြဲ ယာဥ္ႀကီးမ်ားအပါအ၀င္ ပ်မ္းမွ် ယာဥ္အစီးေရ တစ္ေသာင္းခြဲခန္႔ ေန႔စဥ္သြားလာေနၿပီး မၾကာခဏ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေလ့ရွိကာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚေနေသာေၾကာင့္ ၂၂ မိုင္ သာ ရွည္လ်ားၿပီး အိမ္စီးကားႏွင့္ ကားငယ္မ်ား သီးသန္႔သြားေစ မည့္ ျဖတ္လမ္းသစ္ကို ေဖာက္ လုပ္ရန္စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသိရ သည္။
အဆိုပါ လမ္းသစ္တည္ ေဆာက္ျခင္းကို ယခင္အစိုးရ လက္ထက္ ၂၀၁၅ ေမလအတြင္း က တိုင္းအစိုးရႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ ေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ရ ယူ၍ အႀကိဳေလ့လာဆန္းစစ္မႈ မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၆ ဒီဇင္ဘာ တြင္ BOT စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရန္ မူ ၾကမ္းကို ေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ံုးသို႔တင္ျပ ခဲ့သည္။ ၂၀၁၆ ေဖေဖာ္၀ါရီတြင္ သေဘာတူညီမႈရရွိခဲ့၍ တိုင္းအစုိး ရ၊ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန တို႔ႏွင့္ ႏွစ္ ၅၀ လုပ္ကိုင္ခြင့္ BOT စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း Axiom ကုမၸဏီမွသိရသည္။
Credit To >>> 7 Day Daily
0 comments:
Post a Comment