Tuesday, January 19, 2016

အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္သူတုိင္း ကားတစ္စီး တင္သြင္းခြင့္ကို ျပန္လည္သုံးသပ္ရန္ႏွင့္ ၂၅ ႏွစ္ေက်ာ္မွသာ ခြင့္ျပဳသင့္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ တင္ျပ

အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္သူတုိင္း ကားတစ္စီး တင္သြင္းခြင့္အား မူအရ ျဖစ္သင့္၊ မျဖစ္သင့္ကုိ ျပန္လည္သုံးသပ္ စဥ္းစားရန္ႏွင့္ ၂၅ ႏွစ္ေက်ာ္မွသာ ခြင့္ျပဳသင့္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦး၀င္းဦးက လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ေနျပည္ေတာ္တြင္ ဇန္န၀ါရီ ၁၈ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ တနသၤာရီတုိင္းေဒသႀကီး၊ ေရျဖဴ မဲဆႏၵနယ္မွ ကုိယ္စားလွယ္ ဦး၀င္းဦးက ယာဥ္ေၾကာ မပိတ္ဆုိ႔ေရးႏွင့္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ ေနရာမ်ား အျမန္ဆုံး စီစဥ္ေပးရန္အတြက္ အစီအစဥ္မ်ား ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္၊ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္ၿပီးေသာ သူမ်ားတစ္ဦးခ်င္း ကားတစ္စီး တင္သြင္းခြင့္ ေလွ်ာက္ထားႏုိင္သည္ကုိ အျမန္ဆုံး ရပ္တန္႔ရန္ႏွင့္ ကားသစ္မ်ားသာ တင္သြင္းေရာင္းခ်သည့္ Showroom ႀကီးမ်ားမွ ၀ယ္ယူသူမ်ားမွာ ကားပါကင္ရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံစာ အဆင့္ဆင့္ ရပ္ကြက္၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ တုိင္းမွတစ္ဆင့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ထိ ရယူေနရျခင္းေၾကာင့္ အဂတိလုိက္စားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစျခင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံတြင္း လမ္းစည္းကမ္းႏွင့္ ကုိက္ညီေသာ ဘယ္ေမာင္းကားမ်ားသာ ေျပာင္းလဲသုံးစြဲမႈကုိ အျမန္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ မရွိကုိ ေမးျမန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ငါးႏွစ္အတြင္း ျပည္ပမွ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ တင္သြင္းလာသည့္ ယာဥ္အစီးေရေပါင္းမွာ ေျခာက္သိန္း၀န္းက်င္ ရွိေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား၊ ယာဥ္ရပ္နားရန္ အခက္အခဲမ်ားရွိေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးလုိ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ယာဥ္နားရန္ ပါကင္တစ္ေနရာအတြက္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားရာမွ လူသတ္မႈအထိ ျဖစ္လာမႈကုိ စိတ္မေကာင္းစရာအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ ထုိကဲ့သုိ႔ အျဖစ္အပ်က္မ်ား မျဖစ္ရန္အတြက္ ထိန္းသိမ္းေပးရန္လုိေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦး၀င္းဦးက ေဆြးေႏြးေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕ အေနျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ မျဖစ္ေစေရးအတြက္ လမ္းဆုံေနရာမ်ားတြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ေပးျခင္း၊ အသစ္ထပ္မံ ေဆာက္လုပ္မည့္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ ကားရပ္နားရန္ေနရာ ပါရွိေသာ အေဆာက္အအံုမ်ားကုိသာ ေဆာက္လုပ္ေစျခင္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ညအိပ္ရပ္နား ထားရွိႏုိင္ရန္အတြက္ ကားပါကင္ သီးသန္႔ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ေပးျခင္းတုိ႔ကုိလည္း စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိၿပီး မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕ အေနျဖင့္လည္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး နယ္နိမိတ္အတြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ မျဖစ္ေပၚေစရန္ ဟုိတယ္မ်ားႏွင့္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္းကုိ ကားပါကင္ ပါရွိျခင္း ရွိ မရွိ စိစစ္ၿပီးမွသာ ခြင့္ျပဳေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာပြင့္ဆန္းက ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ သိမ္ျဖဴလမ္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာေလးလမ္းသြားအျပည့္ အသုံးျပဳႏုိင္ရန္အတြက္ ေဘးႏွစ္ဖက္တြင္ အလ်ား ေပ ၈၉၀၊ အနံ ၁၂ ေပရွိ ယာဥ္ရပ္နားရန္ ကားပါကင္ႏွစ္ခု၊ ၾကည့္ျမင္တုိင္ၿမိဳ႕နယ္ အထက္ၾကည့္ျမင္တုိင္လမ္း အရွည္ေပ ၄၂၀၀ တြင္ ယာဥ္သြားလမ္းေဘးတြင္ ၁၈ ေပအက်ယ္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ ေနရာႏွင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္လမ္းတြင္လည္း သိမ္ျဖဴလမ္းႏွင့္ အထက္ပုဇြန္ေတာင္လမ္းၾကား အလ်ား ေပ ၁၄၀၀၊ အနံ ၁၄ ေပရွိ ယာဥ္ရပ္နားရန္ေနရာ ကားပါကင္ႏွစ္ခုတုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၿပီး ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ ဗုိလ္တေထာင္ဘုရားလမ္း (အေနာ္ရထာလမ္းႏွင့္ ဗႏၶဳလလမ္းၾကား) အလ်ား ေပ ၈၃၀၊ အနံ ၁၄ ေပရွိ ယာဥ္ရပ္နားရန္ေနရာ ႏွစ္ခုကုိလည္း ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း ေဒါက္တာပြင့္ဆန္းက ဆုိသည္။

ရန္ကုန္ကဲ့သုိ႔ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ယာဥ္မရပ္ရဟုဆုိကာ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနရာမ်ားစြာ ရွိေသာ္လည္း ယာဥ္ရပ္နားရန္ဟုဆုိကာ သတ္မွတ္ေပးထားသည့္ ေနရာမ်ား မေတြ႕ရသေလာက္ ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ယင္းကိစၥမ်ားကုိ အျမန္ဆုံး ေျဖရွင္းေပးရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦး၀င္းဦးက ေဆြးေႏြးတင္ျပသည္။

“အသက္ ၁၈ ႏွစ္ ျပည့္ၿပီးသူတုိင္း ကားတစ္စီး တင္သြင္းခြင့္ ရွိတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့တဲ့ မူအေပၚမွာ ဒါ ေစတနာအရေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ မူအရ ျဖစ္သင့္ မျဖစ္သင့္ ဆုိတာေတာ့ ျပန္လည္သုံးသပ္ စဥ္းစားသင့္တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္တာနဲ႔ ကား၀ယ္သြင္းႏုိင္တဲ့ ၀င္ေငြရၿပီလား၊ ၀င္ေငြခြန္ ေဆာင္ၿပီးၿပီလား၊ အခုေတာ့ ဒါ ၀င္ေငြခြန္ ေဆာင္ၿပီးေတာ့မွ ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳမယ္ ဆုိတာေတာ့ ေျဖေလွ်ာ့တာ ေတြ႕ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္းပဲ တကယ္တမ္း ကားတင္သြင္းခြင့္ ေပးမယ္ဆုိရင္ ၂၅ ႏွစ္ေက်ာ္မွသာ ခြင့္ျပဳသင့္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥေတြမွာလည္း Showroom ေတြေရာ၊ ကားအေရာင္း စင္တာေတြေရာ အမ်ားႀကီး ရွိတဲ့အတြက္ အဲဒီေနရာေတြမွာ ၀ယ္လည္း ရပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားက တင္သြင္းမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီကိစၥေလးေတြ ျပန္လည္စိစစ္ေပးဖုိ႔ ေမးျမန္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဦး၀င္းဦးက ေျပာၾကားသည္။

အဆုိပါ ေမးခြန္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဒါက္တာပြင့္ဆန္းက “ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႕႐ုံးမွ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၆ ရက္ေန႔စြဲပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ အမွတ္ ၆/၂၀၁၆ ျဖင့္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးႏွင့္ ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးတုိ႔ပါသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ား ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီကုိ ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္း ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာ္မတီ အေနျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းျခင္းဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ စနစ္တက် ပုိမုိျပည့္စုံစြာ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၊ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕မ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ပညာရွင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေျဖၾကားသည္။

ကားပါကင္ခြင့္ျပဳမိန္႔ ေလွ်ာက္ထားျခင္းအတြက္ တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕မွ အခေၾကးေငြ ေကာက္ခံျခင္း၊ ေလွ်ာက္လႊာပုံစံ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား လုံး၀ မရွိေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕ အေနျဖင့္ ကားပါကင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးျခင္းဆုိင္ရာ ခ႐ုိင္၊ ၿမိဳ႕နယ္ စိစစ္ေရး အဖြဲ႕မ်ားသုိ႔ တင္းက်ပ္စြာ ထိန္းကြပ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ကားပါကင္ ေလွ်ာက္ထားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခေၾကးေငြ ေတာင္းခံမႈမ်ား ရွိပါက တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕သုိ႔ တုိင္ၾကားပါက ထိေရာက္စြာ အေရးယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဒု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာပြင့္ဆန္းက ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၀ယ္ယူအသုံးျပဳရာတြင္ ကားပါကင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔အား ဂ်ပန္၊ အေမရိကန္ကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံႀကီးမ်ားတြင္ပင္ က်င့္သုံး ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၀ယ္ယူ အသုံးျပဳသူတစ္ဦး အေနျဖင့္ မိမိပုိင္ဆုိင္သည့္ ဧရိယာအတြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထားရွိရန္ ေနရာရွိမွသာ ၀ယ္ယူသင့္သျဖင့္ ကားပါကင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔အား ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕ အေနျဖင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားထားသည္ဟု ဒု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာပြင့္ဆန္းက ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

Credit To >>> Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment