၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လက ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ေသာ MH370 ျဖစ္ရပ္မ်ဳိး ထပ္မံမျဖစ္ပြား
ေစရန္အတြက္ ေလေၾကာင္း ပ်ံသန္းမႈမ်ားကို ၿဂိဳဟ္တုမ်ား အသံုးျပဳ
ေျခရာခံရန္အတြက္ သမုိင္း၀င္ သေဘာတူညီခ်က္ကို ကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားက ႏို၀င္ဘာ ၁၁
ရက္တြင္ ေရးထုိးႏုိင္ခဲ့သည္။ ကုလသမဂၢ၏ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ
ဆက္သြယ္ေရးအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ International Telecommunication Union က ဦးေဆာင္
က်င္းပေသာ ညီလာခံတြင္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားက ေလယာဥ္ခရီးစဥ္မ်ား ေျခရာခံေရး
သေဘာတူညီခ်က္ကို ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေျမျပင္အေျခစိုက္ ေရဒါမ်ားကို မီွခိုေနရေသာ အရပ္ဘက္ ေလေၾကာင္း
ေျခရာခံစနစ္ကို တုိးတက္ေစရန္ ရည္ရြယ္ေသာ ယင္းသေဘာတူညီခ်က္ အတြက္
ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၆၀ ေက်ာ္မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ မေလးရွား
ေလေၾကာင္းလိုင္း၏ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ MH370 ေပ်ာက္ဆံုးမႈက ယခု သေဘာတူညီခ်က္
ရရွိေရးကို လံုး၀ျဖစ္ေစခဲ့ေၾကာင္း ITU က ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ကမၻာ့ေ၀ဟင္ တစ္ခုလံုးကို ေစာင့္ၾကည့္ ႏုိင္စြမ္းရွိေသာ ေျခရာခံစနစ္
လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္မွ ေျမျပင္စခန္းသို႔ ေပးပို႔ေသာ အခ်က္ျပလိႈင္းကို
ၿဂိဳဟ္တုသို႔ ေပးပို႔ရာတြင္ အသံုးျပဳႏုိင္ေၾကာင္း ITU က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထိုကဲ့သို႔ ေျပာင္းလဲမႈက ကမၻာတစ္၀န္းရွိ ေလယာဥ္ပ်ံသန္း မႈမ်ားကို
အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီ ေျခရာခံႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ITU ၏ ေရဒီယုိ
ဆက္သြယ္ေရးဗ်ဴ႐ိုဥကၠ႒ ဖရန္ဆြာရန္စီက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
စနစ္သစ္ကို ၂၀၁၇ ခုႏွစ္တြင္ အျပည့္အ၀ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္မည္ဟု
ေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီး ေလယာဥ္ အမ်ားစုတြင္ လိုအပ္သည့္ ကိရိယာမ်ား
ပါရွိထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ရန္စီက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ေရာက္ရွိသည့္ ေနရာကို ၁၅
မိနစ္ တစ္ႀကိမ္ျခား သတင္းေပးပို႔ႏုိင္ေသာ စနစ္ကို အသံုးျပဳၿပီး ေလယာဥ္ကို
ေျခရာခံႏုိင္ရန္ အတြက္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားက မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ေပးရမည္ဟု
ယင္းအၾကံျပဳခ်က္ကို ကုလသမဂၢ၏ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး
အဖြဲ႕က ေထာက္ခံထားသည္။
လက္ရွိအသံုးျပဳေနေသာ ေျမျပင္အေျခစိုက္ ေရဒါမ်ားသည္ ေလယာဥ္ကို
ေျခရာခံႏုိင္ေသာ္လည္း ေလယာဥ္သည္ ပင္လယ္ျပင္၏ ေ၀ဟင္သို႔ ေရာက္ရွိေနခ်ိန္
အျမင့္ပမာဏ တစ္ခု၏ ေအာက္သုိ႔ ေရာက္ရွိေနခ်ိန္တြင္ ေျခရာခံရရွိႏုိင္မႈသည္
ေလ်ာ့ပါးသြားသည္။ လက္ရွိေျခရာခံစနစ္သည္ ကမၻာ့ေ၀ဟင္ ဧရိယာ၏ ရာခိုင္ႏႈန္း ၇၀
ခန္႔ကို ေျခရာခံ၍ မရေသးေပ။
Credit To .>>> Eleven Media Group
Friday, November 13, 2015
ေလယာဥ္ပ်ံသန္း မႈမ်ားကို ၿဂိဳဟ္တုအသံုးျပဳ ေျခရာခံရန္ ကမၻာ႔ႏုိင္ငံမ်ား သေဘာတူညီမႈ ရရွိ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment