
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ ဖြဲ႕စည္းရန္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေမလအတြင္းက အစုရွယ္ယာမ်ား၀ယ္ယူရန္ဖိတ္ေခၚခဲ့ၿပီး ပထမဆံုးေျခလွမ္းအျဖစ္ အစိုးရႏွင့္ကုမၸဏီႀကီးငါးခုကရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံေငြမ်ားထည့္၀င္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းအမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
"အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ တည္ေထာင္ဖို႔ အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တည္ေထာင္သူလုိတယ္။ ေမလမွာ အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီတည္ေထာင္ၿပီး ဘတ္စ္ကားေတြေျပးဖို႔အတြက္ ရွယ္ယာရွင္ေတြကို ဖိတ္ေခၚခဲ့တယ္။ လက္ရွိမွာအစိုးရက က်ပ္ ၁၀ ဘီလ်ံနဲ႔ ဒိုင္းမြန္းစတား၊ ေရႊေတာင္၊ ေရႊသံလြင္၊ ေဇယ်ာနဲ႔ အဆိုစီေရး ရွင္းနဲ႕ အျခားကုမၸဏီတစ္ခုက က်ပ္သန္း ၅၀၀ စီ တည္ေထာင္ သူအျဖစ္ အသီးသီး ထည့္၀င္ထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္" ဟု ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကားအမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာသည္။ လက္ရွိတြင္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားမွာ ပုဂၢလိကပိုင္ယာဥ္မ်ားျဖစ္ၿပီး အစုအဖြဲ႕ႏွင့္မဟုတ္ဘဲ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းပိုင္ဆိုင္မႈ ပိုမ်ားကာ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ မ်ားမွာလည္း စည္းကမ္းလိုက္နာမႈ အားနည္း ေနဆဲျဖစ္ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ခက္ခဲသည့္ အေနအထားျဖစ္ေနသည္။
"ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြက တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းျဖစ္တဲ့အျပင္ ယာဥ္ေမာင္းေတြကလည္း အံုနာခေပးၿပီးရင္ ကိုယ္ရကိုယ္ယူစနစ္ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ယာဥ္ေမာင္းေတြက စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္ၿပီး ေငြရဖို႔ကိုပဲ ပိုၿပီးအာ႐ံုစိုက္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ၿပီးေတာ့ ခရီးသည္ကို လံုး၀ဂ႐ုမစိုက္ တဲ့ အေနအထားျဖစ္ေနတယ္။ ဒီစနစ္ႀကီး တစ္ခုလံုးကို ေျပာင္းလဲပစ္ခ်င္တာပါ" ဟု ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာသည္။ အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီအျဖစ္ မွတ္ပံုတင္ထား ဆဲျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီအျဖစ္မွတ္ပံုတင္ရရွိပါက အမ်ားျပည္သူသို႔ အစုရွယ္ယာမ်ား ေရာင္းခ် သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ဇူလိုင္လအတြင္း ေရာင္းခ် သြားႏုိင္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားကာ အစုရွယ္ယာ တစ္ခုအတြက္ ေငြက်ပ္ ၁၀၀,၀၀၀ သတ္မွတ္ ထားသည္။ "ကြ်န္ေတာ္တို႔က ကနဦးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံႏုိင္ မယ့္ ကုမၸဏီေတြကို တည္ေထာင္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီလုပ္ငန္းက အမ်ားျပည္သူကို ၀န္ေဆာင္မႈေပးရမယ့္ လုပ္ငန္းျဖစ္လို႔ စလုပ္လုပ္ခ်င္းမွာ ေသခ်ာေပါက္႐ံႈးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစပိုင္းမွာ အ႐ံႈးခံႏုိင္မယ့္ ကုမၸဏီေတြကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေနအထားအရ အျမန္ ဘတ္စ္ကားလိုင္းစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အျပည့္အ၀ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ရန္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား လိုအပ္ေနေသးသည့္အတြက္ ပထမအဆင့္အျဖစ္ အေပါ့စား ဘီအာရ္တီစနစ္ကို စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ဘတ္စ္ကားနံပါတ္မ်ားႏွင့္ အခ်ိန္စာရင္းမ်ား ကို အယ္လ္အီးဒီ ဘုတ္မ်ားျဖင့္ျပသေပးမည့္ ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္မ်ားကို အစိုးရက တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး အျခားေသာနည္းပညာကိုလည္း ေထာက္ပံ့ေပးမည္ျဖစ္သည္။ ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္းကို ဇူလိုင္လကုန္တြင္ စတင္သြားမည္ျဖစ္သည္။
"ဒီစနစ္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လမ္းအက်ပ္ဆံုး အခ်ိန္ေတြျဖစ္တဲ့ မနက္႐ံုးတက္ခ်ိန္နဲ႔ ႐ံုးဆင္းခ်ိန္ေတြကို
အဓိကထားၿပီး ေျပးဆြဲေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ခရီးသည္ေတြအဆင္ေျပေျပ
သက္ေသာင့္သက္သာနဲ႔ လိုရာခရီးကုိ သြားႏုိင္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္က ကားစီးခ်ိန္ႏွစ္
နာရီေလာက္ၾကာတယ္ဆိုရင္ အဲဒါကို ေလွ်ာ့ခ်သြားမယ္။ ျမန္ရမယ္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေကာင္းရမယ္"ဟု
ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာသည္။
ဘတ္စ္ကားမ်ား သြားႏုိင္ရန္အတြက္ သတ္မွတ္ အျမန္လမ္းေၾကာင္းကိုလည္း အစိုးရကပင္
စီစဥ္ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး မီးပြိဳင့္မ်ား တြင္ စီစီတီဗီမ်ား တပ္ဆင္ရန္အတြက္မူ တင္ဒါေခၚယူသြားမည္ျဖစ္၍
အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ ဂ်ပန္ကုမၸဏီတစ္ခု ကို ဖိတ္ေခၚထားေၾကာင္းသိရသည္။
"လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကုိပံုေသ ယူထားၿပီး အဲဒီလမ္းမွာပဲ ကားေတြဆြဲမွာျဖစ္ပါတယ္။ သတ္မွတ္
ထားတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ အဲဒီလမ္းကို ျဖတ္ေမာင္းခြင့္ျပဳမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အျမန္ လမ္းအတြင္း
၀င္ေရာက္ေျပးဆြဲတဲ့ကားေတြ အတြက္ အေရးယူမယ့္ဥပေဒတစ္ခုကိုထုတ္ဖို႔ အထိ ကြ်န္ေတာ္တို႔
စီစဥ္ထားပါတယ္။ စစခ်င္း ကားစီးေရ ၆၀ ကေန ၈၀ အထိ စတင္ေျပးဆြဲေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာ ကားစီးေရ ၁၀၀ အထိ ဆြဲႏုိင္ဖို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားပါတယ္။ ဘယ္ႏုိင္ငံကေန
ကားေတြတင္သြင္းမလဲ ဆိုတာေတာ့ ေဆြးေႏြးေနဆဲျဖစ္ပါတယ္" ဟု ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က
ေျပာသည္။
လက္ရွိဘတ္စ္ကားမ်ား ပိုင္ဆုိင္ေသာ ပိုင္ရွင္မ်ားလည္း အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီတြင္ ပါ၀င္ရန္အတြက္
အစုရွယ္ယာမ်ား၀ယ္ယူႏုိင္ေသာ္ လည္း အျမတ္ေငြခြဲေ၀မႈမွာမူ တစ္ႏွစ္လံုးစာအတြက္သာ
စီစဥ္ေပးႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ "အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီကို ၀င္ခ်င္တဲ့သူေတြ တစ္ခုသိဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
အဲဒါက အျမတ္ ကို ေန႔စဥ္ ဒါမွမဟုတ္ လစဥ္ ေပးႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္စဥ္အတြက္ပဲ
ရွင္းေပးႏုိင္ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အျမတ္ေငြ ဘယ္ႏွရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေပးမလဲဆိုတာေတာ့
မသတ္မွတ္ရေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕က ရွယ္ယာထည့္၀င္ဖို႔ကိုစဥ္းစားေနၾကတယ္" ဟု
ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာသည္။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္း ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ ကားလိုင္းမ်ားတြင္
ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ား ထူေထာင္ကာ လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားကမူ အမ်ားပိုင္
ကုမၸဏီတြင္ အရင္းအႏွီး ထည့္၀င္ကာ ရရွိသည့္အက်ဳိး အျမတ္ကို ႏွစ္စဥ္ရွင္းသည့္စနစ္မွာ
၎တို႔ အတြက္ လက္ေတြ႕တြင္ အဆင္မေျပႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
"လက္ရွိမွာ ခရီးသည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးကို လုပ္ေနတဲ့ ကားပိုင္ရွင္အမ်ားစုကေတာ့
ကားျပင္ဖို႔နဲ႔ စားဖို႔ေလာက္ပဲရတဲ့သူ မ်ားတယ္။ ကားေတြကို လက္ငင္း၀ယ္တဲ့သူကလည္း
၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲရွိမယ္။ က်န္တဲ့ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက အေႂကြး၀ယ္ထား ၾကရတာ။ မိုးရာသီမွာ
ဆိုရင္ ၀င္ေငြက်ၿပီး ပိုအခက္အခဲျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ တို႔မွာ ရွိတဲ့ေငြကို တစ္ဖက္တစ္
လမ္းမွာ အက်ဳိးအျမတ္ရေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ေန႔စဥ္၊ ဒါမွမဟုတ္ လစဥ္မဟုတ္ဘဲ ႏွစ္ကုန္မွ
ရမယ္ဆိုရင္ အခက္အခဲရွိတယ္" ဟု အမွတ္ ၃၁ ယာဥ္လိုင္းပိုင္ရွင္ ဦးမ်ဳိး၀င္းကေျပာသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ၎က ယခုလက္ရွိ ျပင္ဆင္ လ်က္ရွိသည့္ ၿမိဳ႕တြင္းခရီးသည္မ်ားသယ္ယူ
ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီထူေထာင္ျခင္းကို အားေပးေၾကာင္း ေျပာသည္။
"အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ ထူေထာင္တာကို အားေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ေတာ့ သိပ္စိတ္
၀င္စားမႈမရွိဘူး။ တျခား သူေတြလည္း ဒီလိုပဲေနမွာပဲ။ ဒီလိုအၾကာႀကီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားႏုိင္ဖို႔က
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြပဲ လုပ္ႏုိင္မွာပါ" ဟု ဦးမ်ဳိး၀င္းက ေျပာသည္။ လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း
ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ားကို တာ၀န္ယူႀကီးၾကပ္ လ်က္ရွိေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုပ္ငန္း
ေပါင္းစုံထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟိုဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ယခုကဲ့သို႔ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီ
ထူေထာင္ကာ ခရီးသည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ျခင္းမွာ ေကာင္းမြန္သည့္
လုပ္ရပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ၀န္ေဆာင္မႈကို အဓိကထားသည့္ လုပ္ငန္းျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးအျမတ္
အတြက္ အခ်ိန္ယူေစာင့္ဆိုင္း ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
"ဒီလိုအမ်ားပိုင္ ေျပာင္းတယ္ဆိုတာက စနစ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ေျပာင္းလုိက္တာျဖစ္လို႔ အခ်ိန္ေတာ့
ယူရလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ အမ်ား ျပည္သူကို ၀န္ေဆာင္မႈေပးတဲ့လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ အတြက္ အက်ဳိး
အျမတ္ကေတာ့ နည္းမွာ ေသခ်ာတယ္။ ကားစီးေရအမ်ားႀကီးကို ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံရတာျဖစ္လို႔
တစ္ႏွစ္နဲ႔လည္း ဒီအရင္းက ျပန္ရခ်င္မွရမယ္။ တျခားႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ခရီးသည္ သယ္ယူ
ပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ အစိုးရက ေထာက္ပံ့မႈေပးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔
အစိုးရကေထာက္ပံ့မႈ ေပးလိုက္ တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဦးခ်င္းပိုင္ ဘတ္စ္ကားေတြကေတာ့
ေန႔ခ်င္းညခ်င္း အျမတ္ရဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ေသးဘူးလို႔ ထင္တယ္။ အခ်ိန္အတိုင္းအတာ
တစ္ခုရလာရင္ေတာ့ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္" ဟု ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။
Credit to >>> MyanmarTimes News
Wednesday, July 15, 2015
ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရး၊အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီဖြဲ႕ရန္ကနဦးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment