အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို အေျဖရွာရာတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္နည္းကိုသာ က်င့္သံုးသင့္ေၾကာင္း ၾကားနာပြဲသို႔ တက္ေရာက္လာသည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားက တိုက္တြန္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
မတ္လ ၈ ရက္တြင္ အဆိုပါဥပေဒၾကမ္းအတြက္ ၾကားနာမႈျပဳလုပ္ရာတြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီရွစ္ပါတီ တက္ေရာက္ေဆြးေႏြး အၾကံျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ (ျမန္မာ) ၏ ဥကၠ႒ဦးသုေ၀က “ဥပေဒတစ္ရပ္ကို ျပဌာန္းဖို႔ မခက္ခဲေသာ္လည္း လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔က်ေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။ ဥပေဒအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးမယ္ ဆိုရင္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ျပႆနာအရပ္ရပ္ကို ေဆြးေႏြးညိႇႏႈိင္း အေျဖရွာၿပီး ဥပေဒျပဳျပင္မႈေတြ လုပ္ႏုိင္ခြင့္ ရွိေနပါၿပီ။ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င့္ေရးကာလမွာ လိုအပ္လို႔ က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ တိုက္ပြဲပံုသဏၭာန္ကို ယခုအခါမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္ပါၿပီ။ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေျဖရွာရမွာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းကိုသာ က်င့္သံုးသင့္ပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး မဟာမိတ္မ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ပါတီမွ ဒုဥကၠ႒ ဦးသိန္းၾကည္က အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳျပဌာန္းခဲ့ေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ လႊတ္ေတာ္မွျပဌာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒကို က်င့္သံုးခြင့္ပင္ မရေသးဘဲ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွ လိုခ်င္ရာကို အျပည့္အ၀ရရန္ လုပ္ေဆာင္လာၾကေၾကာင္း၊ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးျခင္း ယဥ္ေက်းမႈအရ ျဖစ္ခ်င္သည့္ဆႏၵကို အျပည့္အ၀ မရႏိုင္သည္ကို နားလည္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ဆက္လက္၍ “ပညာေရးဆိုတာကေတာ့ ဘ၀တစ္သက္တာ သင္ယူေရးျဖစ္တဲ့အတြက္ ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီစြာ ျပင္ဆင္ရသည္မွာ မလြဲပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ဥပေဒတစ္ရပ္ကို အတည္ျပဳလိုက္၊ မက်င့္သံုးရခင္ ျပင္ဆင္လိုက္ လုပ္ျခင္းက မတည္မၿငိမ္ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ျပည္သူေတြအတြက္ လိုက္နာဖို႔နဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ အပိုင္းေတြမွာ အားနည္းကာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္ေတြအတြက္ပါ ထိခိုက္ႏုိင္ပါတယ္” ဟု ဦးသိန္းၾကည္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေက်ာင္းသားႏွင့္ အစိုးရၾကား နားလည္မႈ ျပန္လည္တည္ေဆာက္၍ အမွန္တရား၊ အင္အားမ်ားျဖင့္ ပဋိပကၡမ်ားကို မေျဖရွင္းဘဲ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား ညိႇႏႈိင္းအေျဖရွာၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ ေရရွည္တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးႏိုင္မည့္ လက္ေတြ႔က်သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာရန္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားက အၾကံျပဳခဲ့ၾကသည္။
ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါတီဥကၠ႒ ဦးစိုးေမာင္က “NNER နဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြ ေရးဆြဲထားတဲ့ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒၾကမ္းကို ေရးဆြဲရာမွာလည္း အနည္းစုပညာေရး ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ဥပေဒပညာရွင္ေတြက ဒီမိုကေရစီ ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ တကသ၊ ဗကသ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ဆႏၵေနာက္ကို လိုက္ပါေရးဆြဲထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီဥပေဒၾကမ္းဟာ တည္ဆဲ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ လည္းေကာင္း၊ တည္ဆဲ ဆက္စပ္ဥပေဒေတြနဲ႔ လည္းေကာင္း ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲမႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ လက္ခံအတည္ျပဳျခင္း မျပဳထိုက္ဘူးလို႔ သံုးသပ္ေတြ႔ရွိပါတယ္” ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ဆရာႏွင့္ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဖြဲ႔စည္းေရး ကိစၥမ်ားသည္ အမ်ဳိးသားပညာေရး မူ၀ါဒမ်ား ျပ႒ာန္းသည့္ ပင္မဥပေဒတြင္ ပါ၀င္ရန္ မလိုအပ္ပါက ပါ၀င္ျခင္း မရွိေသာ္လည္း ဆက္စပ္ဥပေဒမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းႏိုင္သည့္ ကိစၥျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါတီက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ၾကားနာပြဲတက္ေရာက္သည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားက ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ မိခင္ဘာသာစကားအစား တိုင္းရင္းသား မိခင္ဘာသာစကားဟု အစားထိုးသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳခဲ့ၾကသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ ၾကားနာမႈမ်ားအား မတ္လ ၁၁ ရက္တြင္ ဆက္လက္ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Credit to>>>Eleven Media Group
Monday, March 9, 2015
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို အေျဖရွာရာတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္နည္းကို က်င့္သံုးသင့္ေၾကာင္း ၾကားနာပြဲတက္ေရာက္လာသည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား တိုက္တြန္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment