ခုတေလာ ကေလးမွာ စိတ္ဝင္ စားဖြယ္ ေကာင္းေသာ သတင္း ပြတ္တိုက္ မႈေတြက ေန႔စဥ္ႏွင့္ အမွ် စီးဆင္းေနေသာ ေၾကာင့္ မူလေရးရန္ လ်ာထား သတ္မွတ္ ခ်က္မွာ တျဖည္းျဖည္း ေနာက္သို ႔ေရႊ႕ၿပီး ရင္း ေရႊ႕ေနေတာ့သည္။
သတင္း၏ မူလဇာစ္ျမစ္မွာ ဤသို႔ ျဖစ္သည္။
၂ဝ၁၂ အမ်ဳိးသား စာေပဆု ရရွိသူ မ်ားကို အမ်ဳိးသား စာေပဆု စိစစ္ေရြး ခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕က ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁၆ ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာလိုက္ သည္။ ဘာသာရပ္ (၁၃)ခုအတြက္ ေရြး ခ်ယ္ဆုေပးၿပီး အမ်ဳိးသားစာေပ တစ္ သက္တာ ဆုကို ထူးထူးျခားျခား သုံးဦး ကို ေရြးခ်ယ္ေပး ခဲ့သည္။ ဆရာဦးေအာင္ သင္း၊ ဆရာမ ခင္ေဆြဦးႏွင့္ ဆရာသိပၸံ မွဴးတင္တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုအမ်ဳိးသား စာေပဆု ရရွိျခင္း အေပၚ ဆရာအံ့ေမာင္၊ ဆရာ တကၠသိုလ္စိန္တင္၊ ဆရာ မင္းခ်မ္းမြန္ တို႔၏ သေဘာ ထား အျမင္ မ်ားကိုပါ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြမွာ ပူးတြဲေဖာ္ျပ ခဲ့သည္။ ထိုဆရာ သုံးဦးစလုံးက တစ္ သက္တာ စာေပဆု အျဖစ္ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီး သုံးဦး အေပၚ မုဒိတာ စကား မ်ား ေျပာဆိုခဲ့ၾကၿပီး ဆရာ မင္းခ်မ္းမြန္က ဆရာဦးေအာင္သင္း အေပၚ ဤသို႔မွတ္ ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။
”ဆရာဦးေအာင္သင္း ဆိုရင္ ရသ စာေပ မဟုတ္ေပမယ့္ အက္ေဆးေတြ ေရးတယ္..”
အေရးႀကီးသည္ မဟုတ္ေသာ္ လည္း မ်က္စိလည္စရာ မွတ္ခ်က္မ်ဳိးျဖစ္ သည္။ အက္ေဆး(Essay) ကို ရသစာ တမ္း ဟုပင္ တြင္က်ယ္စြာ ေခၚေဝၚေန ၾကၿပီး အက္ေဆး ၌ ရသပါ ရမည္ဟူေသာ သေဘာထားကို ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၌ ဆရာ မင္းခ်မ္းမြန္ အတိအလင္း ထုတ္ ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့ၿပီး ယခု ရသ စာေပ မဟုတ္ ဆိုေလေတာ့.. အင္းေလ. .ထားပါ ေတာ့။ ပမာဒ ေလခသည္ပဲ ထားလိုက္ ပါေတာ့။ တျခားဆုေတြ အေၾကာင္းကို လည္း ဘာေၾကာင့္ မေဆြးေႏြးခဲ့ပါသ နည္း။ အမ်ဳိးသား စာေပဆုအေပၚ စာ တမ္း ေရးသား ဖတ္ၾကားခဲ့ၿပီး ကဗ်ာဆု ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ဂႏၳဝင္ႏွင့္ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာ ဟူ၍ (ဘာသာျပန္ စာေပဆု၌ သုတ၊ ရသ ခြဲျခား သကဲ့သို႔) ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္ စား ခြဲျခားေပး သင့္ေၾကာင္း အသံကုန္ ေအာ္ဟစ္ခဲ့ၿပီးမွ ထိုစာတမ္း ၌ပင္ အမ်ဳိး သား စာေပဆု ေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕၏ တည္ ၿငိမ္သန္႔ရွင္းမႈ မရွိျခင္းကို ေထာက္ျပေဝ ဖန္ခဲ့ဖူးသည္။ အမ်ဳိးသား စာေပဆုအ ေပၚ စာေပ သမား အမ်ားစုက စိတ္ဝင္ စားျခင္း အလ်ဥ္း မရွိခဲ့ၾကပါ။ အေလးအနက္ လည္း မထားၾကေတာ့ပါ။ ဤအေၾကာင္း ကို စာေရးဆရာ မ်ားက အ ေၾကာင္းစပ္တိုင္း ေရးခဲ့၊ ေျပာခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္ သည္။
၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ အတြက္ အမ်ဳိးသား စာေပဆု ရရွိသူမ်ား စာရင္းကို ေၾကညာ ရာတြင္ ကဗ်ာ ဆရာႀကီးအံ့ေမာင္က ပါးပါး လွပ္လွပ္ကေလး ေျပာသြားသည္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ အမ်ဳိးသား စာေပဆုဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ နာမည္မရ ျဖစ္ေနခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ နာမည္မရျဖစ္ ေနတာ ၾကာေနတာေတြကို ျပန္ျပင္ပါ။ အခ်ိန္ က်ေရာက္ေန ပါၿပီ လို႔ ေျပာခ်င္ပါ တယ္။ (စံေတာ္ခ်ိန္၊ ၁၇-၁၁-၂ဝ၁၃)
နာမည္မရ. .ျပန္ျပင္ပါ… အခ်ိန္က်ၿပီ..ဆိုတာေတြကို ဖတ္ၾကည့္ ရင္ အမ်ဳိးသား စာေပဆုရဲ႕ ခရီးလမ္းကို အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္ အထိ ေဖာ္ျပေနတာျဖစ္ ၿပီး ကေန႔ထိ မျပင္ ဆင္ေသးဘူးလို႔ အဓိပၸာယ္ ရပါသည္။ ထိုသို႔ မျပင္ဆင္လွ်င္ အနာဂတ္မွာလည္း နာမည္မရျဖစ္ ေနဦးမည္ ဟူေသာ ဂယက္အနက္ လည္း ျဖာထြက္ေနသည့္ စကား စု ျဖစ္ပါသည္။
ဘာ့ေၾကာင့္ ဤသို႔ေျပာရသနည္း။
အေျဖက ရွင္းရွင္းကေလးပင္။ ယုံၾကည္စရာ မရွိလို႔..။ အာဏာရွင္၏ လက္ကိုင္တုတ္ အဖြဲ႕အစည္းက အာဏာရွင္ အႀကိဳက္ေရးေသာ စာေပသမား ေတြ ကို ေရြးခ်ယ္ ဆုေပး ခဲ့၍ပင္ျဖစ္သည္။ ဆုေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕ဝင္ တစ္ဦးက သူ႔ ကိုယ္သူ အဆို တင္ၿပီး က်န္ အဖြဲ႕ဝင္ေတြ က ေထာက္ခံကာ ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္ ဆု (၆)ဆု၊ လူငယ္ ပဆု (၁)ဆု၊ စုစု ေပါင္း အမ်ဳိးသား တစ္ရပ္လုံးႏွင့္ဆိုင္ ေသာဆု ကို (၇)ႀကိမ္ အထိ ရယူခဲ့သည္။ ဤလို ဆုေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕မ်ဳိး ကမၻာမွာ ေကာ ရွိခဲ့ဖူးသလား။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအ ဖြဲ႕ကို လူေတြ မယုံၾကည္တာ၊ လ်စ္လ်ဴ႐ႈ တာ ဘာမွမဆန္းပါ။ အမ်ဳိးသား စာေပဆု ရၿပီး စာေပေလာက သားေတြပင္ မသိဘဲ မထင္မရွားႏွင့္ တိမ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားသူေတြ လည္း အမ်ား အျပားပင္။
ဤဆုအေၾကာင္းကို ဘာ့ေၾကာင့္ တခုတ္တရ ေျပာေနရသနည္း။
ဆု၏ နာမည္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
အျခားအျခားေသာ စာေပဆုေပး ေသာ အဖြဲ႕အစည္းေတြ လည္း ရွိၾက သည္။ ထြန္းေဖာင္ေဒးရွင္း၊ ေတာ္ဘုရား ေလး ဦးေအာင္ေဇ၊ ဆရာဝန္ တင္ေရႊ၊ ေရႊအျမဳေတ.. စသည့္ အဖြဲ႕မ်ား။ လူ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္ကို ရည္ရြယ္ ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အဖြဲ႕ စည္း တစ္ခုခုက ကမကထျပဳ၍ ေသာ္လည္း ေကာင္း ေပးအပ္သည့္ ဆုကို မည္သို႔မွ် ေဝဖန္စရာ မရွိပါ။ မည္သူမွ်လည္း ေဝ ဖန္ခဲ့ဖူးျခင္း မရွိၾကပါ။ ဆုေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕ဝင္တို႔၏ စာေပေရးရာ ႏွံ႔စပ္က်ယ္ ဝန္းမႈ၊ ဆင္ျခင္တုံ တရားျပည့္ဝမႈ၊ အဂတိ ကင္းရွင္းမႈ တို႔ကသာ ဆု၏ ဂုဏ္သိကၡာ ကို သတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းေပးႏိုင္ေလသည္။ အျခားနည္းျဖင့္ ျမႇင့္တင္၍ မရ၊ ျပ႒ာန္း ၍မရႏိုင္ေပ။
ဘာလဲအမ်ဳိးသားစာေပဆု…
လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ကို အစြဲျပဳေပးေသာ၊ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုခု ကေပးေသာဆုႏွင့္ တစ္တန္း တည္းသတ္ မွတ္၍မရႏိုင္ပါ။ သမၼတႀကီး၏ အႀကိဳက္ ဆုံးဆုႏွင့္ လည္း မတူႏိုင္ပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္ နည္း။ နာမည္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ဳိးသားစာေပဆု.. ဆိုသည့္ နာမည္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ဒါျဖင့္ အမ်ဳိးသား ဆိုတာဘာလဲ။
အမ်ဳိးသား ဆိုသည္ကား..ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခု (သို႔မ ဟုတ္) နယ္ေျမပိုင္နက္ တစ္ခုတြင္ပါဝင္ ေသာ အဖြဲ႕ဝင္ တို႔သည္ ေကာင္းက်ဳိး ဆိုး က်ဳိး တို႔ကို အတူ တကြ စုေပါင္းမွ်ေဝခံစား မည္ဆိုသည့္ တစ္စိတ္ တစ္ဝမ္းတည္းျဖစ္ မႈကို ျပသေသာ တစ္သား တည္းျဖစ္မႈ၊ သစၥာရွိမႈ တို႔ကို ရည္ၫႊန္းေသာ၊ က်ယ္ က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လႊမ္းၿခံဳ ေတြးေခၚသည့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးသား ဟု ေခၚဆိုသုံးႏႈန္း လိုက္သည္ႏွင့္ မိမိအမ်ဳိးသား တစ္ရပ္လုံး အေပၚ သစၥာခံမႈ၊ ဦးထိပ္ထားမႈ၊ ဦးလည္ မသုန္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ တို႔သည္ ေပ်ာ္ ဝင္ ေစးကပ္ေန ရေတာ့ မည္ျဖစ္သည္။ သုိ႔မွ သာ အမ်ဳိးသား..ဟူေသာ ေဝါဟာရ ႏွင့္ ထိုက္တန္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္မ်ဳိး သားလုံးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး တို႔မွ ထြက္ေျပးပုန္း ေရွာင္ၿပီး ေခတ္ၿပိဳင္ အေတြးအေခၚ ကင္းမဲ့ေနသည့္ ေတာဖြဲ႕ေတာင္ဖြဲ႕ မ်ား ျဖင့္ေတာ့ အမ်ဳိးသားေရး နယ္နိမိတ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။
အမ်ဳိးသား စာေပဆု ရခဲ့ေသာ သမိုင္း တစ္ေလွ်ာက္မွ ကဗ်ာ စာအုပ္ အမည္မ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ ေရခပ္ခ်ိန္၊ ျမကန္သာ၊ စမ္းေရစီးသံ၊ စိမ့္စမ္းေရၾကည္၊ ဒါပဲျဖစ္ သည္။ ျပည္သူ တို႔ဘဝႏွင့္ ေဝးလ်ား လြန္းေသာ Utopia စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြသာ မ်ားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လည္း ျပည္သူေတြ ရင္ထဲ မေရာက္။ ျပည္သူေတြက မွတ္မွတ္ရရ မရွိေသာ ကဗ်ာစာဆိုေတြ အျဖစ္ (အမ်ဳိးသားစာ ေပဆုရၿပီး) တျဖည္းျဖည္း မွိန္ေပ်ာက္ သြားၾကျခင္းျဖစ္သည္။
အမွန္တကယ္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းသာ ယာမည္။ ျပည္သူေတြကလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ့ေနၿပီး ေနေပ်ာ္ေသာ လူ႔ဘဝ ဝန္းက်င္ကို ပိုင္ဆိုင္မည္ ဆိုလွ်င္ ေတာ လည္း သာေခါင္ ၊ ေတာင္လည္း ညိဳရစ္၊ ျမစ္လည္းသာဘိ၊ တိမ္အိအိႏွင့္ ဟု ေျပာႏိုင္ ေရးႏိုင္ပါသည္။ ျပည္သူေတြ လည္း ၾကည္ႏူး ခ်မ္းျမစြာ ရြတ္ဆိုရင္း ေပ်ာ္ရႊင္ေန ၾကမည္ သာျဖစ္သည္။
ဤသို႔ မဟုတ္ဘဲ ဘဝကၾကမ္း ၾကမ္း၊ ပန္းေတြလည္း မပြင့္၊ ေသနတ္သံ တဒိန္းဒိန္း၊ လက္ထိပ္သံ တခြၽင္ခြၽင္ႏွင့္ ထမင္းရက္ခ်န္ ၊ေရရက္မွန္ ဘဝမွာ ေတာ ဖြဲ႕ေတာင္ ဖြဲ႕ေတြပဲ ေရးေနမည္။ ထိုစာ အုပ္ေတြကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ဆု ေပးေနမည္ ဆို လွ်င္ အမ်ဳိးသား ဟူေသာ အမည္ကို ျဖဳတ္ပစ္ေစခ်င္ပါသည္။ သို႔မဟုတ္ လွ်င္ ကာလ၊ ေဒသ စသည္ တို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ ေသာ စာေပ အျဖစ္ (ဝိေရာဓိေဒါသ) သင့္ေလ၏။
ဦးပုည ေမတၱာစာ တစ္ပုဒ္တြင္ ‘သဒၵါလည္း ဆန္႔က်င္ဘက္၊ အနက္လည္း မမွန္ မဆိုတန္ေခ်ေသာ္ ဝိေရာဓိေဒါသ ေရာက္၏’ ဟုဖြဲ႕ဆိုခဲ့ဖူးေလသည္။ ဝိေရာ ဓိေဒါသ လြတ္မွ သာ သာနာညီမွ်က် သည္ ဟူ၍လည္း ျမန္မာမင္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ စာတမ္းက ဆိုခဲ့ၿပီ။
ျ
သူေတြကို ထုတ္ျပန္ ေၾကညာျခင္း မရွိေသာ္လည္း အမ်ဳိးသား စာေပဆု စိစစ္ ေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕ဝင္ေပါင္း ၁ဝဝ နီးပါးျဖင့္ ျပင္ဆင္ ဖြဲ႕စည္းထားၿပီး စာေပ သက္ႏု နယ္ လွေသးေသာ လူငယ္ တခ်ဳိ႕ လည္း ပါဝင္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
ပ
ည္
ည္
တစ္ခါတစ္ရံတြင္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက လူေတာ္ ဆိုတာထက္ လူေကာင္းဆုိ သူေတြ ကို ျပင္းျပင္းျပျပ ေတာင့္ တေသာ အခ်ိန္အခါ မ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္သည္သာျဖစ္ ပါသည္။
ေ
င္ခိုင္လတ္
မာ
Popular Myanmar News Journal
0 comments:
Post a Comment