Wednesday, August 14, 2013

ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ား ေျပးဆြဲခ်ိန္ မွန္ျခင္းျဖင့္ အ႐ႈံးေငြကို ေလွ်ာ့ခ် ႏိုင္သကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕တြင္းယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔ မႈကိုလည္း ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္

Photo: ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ား ေျပးဆြဲခ်ိန္ မွန္ျခင္းျဖင့္ အ႐ႈံးေငြကို ေလွ်ာ့ခ် ႏိုင္သကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕တြင္းယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔ မႈကိုလည္း ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ 
Wednesday, August 14, 2013 

ျမန္မာ့မီးရထားမွ ရန္ကုန ္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ေျပးဆြဲေရး လုပ္ငန္းကို ေန႔စဥ္ ေငြက်ပ္၂၅ သိန္း အ႐ႈံးခံ၍ ေျပးဆြဲေနေၾကာင္း သတင္းတစ္ပုဒ္တြင္ ဖတ္႐ႈခဲ့ရသည္။

လူထုအတြက္ အဆင္ေျပစြာ ေန႔စဥ္သြားလာေရး အတြက္ ျမန္မာ့မီးရထားမွ တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ ေပးေနသည္ကို ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္လည္း အသိအမွတ္ျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ေန႔စဥ္ေငြက်ပ္ ၂၅ သိန္းအ႐ႈံး ေပၚေနသည္ကို မည္ကဲ့သို႔ ကုစားႏိုင္မည္ကို စဥ္းစား သင့္ေပသည္။ အ႐ႈံးေပၚေနသည္ကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ပထမ နည္းလမ္းမွာ အသံုးစရိတ္ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း ျဖစ္သည္။

အသံုးစရိတ္ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ အတြက္ ရထားအေခါက္ေရ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း နည္းသည္ ထင္သာ၊ ျမင္သာရွိေသာ နည္းလမ္း ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ရွိၿမိဳ႕တြင္း သြားလာမႈ ခရီးသည္ အေရ အတြက္အရ အေခါက္ေရ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ တြဲဆုိင္း ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း နည္းလမ္းမ်ားကိုမူ က်င့္သံုးရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆံုး႐ႈံးေငြ ေလွ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ ဝင္ေငြတိုးတက္ရရွိေရး ဘက္ကိုသာ အေလးေပး စဥ္းစားရမည္ ျဖစ္သည္။

မီးရထားျဖင့္ ခရီးသြားျခင္းသည္ ဘတ္စကားျဖင့္ ခရီးသြားျခင္းထက္ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိမႈ ရွိျခင္း၊ စရိတ္စက သက္သာမႈ ရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူ အမ်ားစုသည္ လမ္းေၾကာင္း ခ်င္းတူပါက မီးရထားကို ဦးစားေပး၍ ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳ ခ်င္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ မည္သည့္အတြက္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားက လမ္းေၾကာင္းခ်င္း တူပါလ်က္ မီးရထားကို အသံုး မျပဳၾကသည္ကို စဥ္းစားၾကည့္ရန္ လိုသည္။ မီးရထားတြင္ ဘတ္စကားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ အဓိက အားနည္းခ်က္ ႏွစ္ခုရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။

နံပါတ္တစ္ အခ်က္မွာ ေမာ္ေတာ္ကားထက္ စာလွ်င္ အျမန္မိုင္ႏႈန္း နည္းသျဖင့္ အခ်ိန္ပိုၾကာ ျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုအခါ အခ်ိန္ပိုၾကာျခင္းကို ကုစားရန္အတြက္ ရထားလမ္းမ်ား ႀကံ့ခိုင္ေရးကို အေလးေပး ေဆာင္ရြက္ေ နေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ ထို႔အျပင္ ဘူတာစဥ္ မရပ္ေသာ အထူးရထား ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ေနေသာေၾကာင့္ ဤျပႆနာမွာ မၾကာမီ ေျပလည္သြားမည္ဟု ယူဆရသည္။

အဓိက အေရးႀကီးေသာ အခ်က္မွာ မီးရထားမ်ား အခ်ိန္မမွန္ျခင္း ျဖစ္သည္။ မီးရထားသည္ သဘာဝအရ လူ၊ စက္ပစၥည္း၊ ရာသီဥတု အေျခအေနအရ ေနာက္က်မႈ ျဖစ္သည္ကို ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားက နားလည္ သေဘာ ေပါက္ၾကၿပီး ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဇူလိုင္ ၂၄ ရက္က ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ကို တင္ျပလိုပါသည္။ ထိုေန႔နံနက္ ၈ နာရီက ေနျပည္ေတာ္သို႔ ထြက္ခြာ ေသာ ရထားျဖင့္ ပဲခူးၿမိဳ႕သို႔ ပင္စင္ကိစၥ ေဆာင္ရြက္ရန္ သြားေရာက္ခဲ့သည္။ အခ်ိန္မွန္ရထား ထြက္ၿပီး ပဲခူးၿမိဳ႕သို႔ အခ်ိန္မွန္နံနက္ ၁ဝ နာရီခန္႔တြင္ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။

အျပန္ရထား အခ်ိန္စာရင္းကို ၾကည့္ရာ ရန္ကုန္ဘက္သို႔ နံနက္ ၁၁ နာရီ ၅၅ မိနစ္ခန္႔မွ ရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ပဲခူးဘဏ္တြင္ ပင္စင္ကိစၥ ေဆာင္ရြက္ရာ နံနက္ ၁၁ နာရီ မထိုးမီၿပီး စီးသြားသျဖင့္ ရထားခ်ိန္ေ စာ ေနေသးသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္ကို ေခြၽတာေသာ အားျဖင့္ အျပန္တြင္ ရထား မစီးေတာ့ဘဲ ကမၻာေက်ာ္ လိုင္းကားကို စီးလာခဲ့ရာ ၁၂ နာရီ မိနစ္ ၄ဝ တြင္ သဃၤန္းကြၽန္း စံျပေစ်းသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ လမ္းတြင္ ရြာသာႀကီး က-ည- န လိုင္စင္႐ံုးႏွင့္ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္တို႔ အနီးတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိေနထိုင္ရာ မလႊကုန္းဘူတာ အနီးသို႔ သြားရန္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈကို ေရွာင္ကြင္းရန္ႏွင့္ ပင္ကိုက မီးရထားကို အားေပးခ်င္ေသာ စိတ္အခံျဖင့္ ငမိုးရိပ္ဘူတာမွ မလႊကုန္းသို႔ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား စီးရန္ ဆံုးျဖတ္ လိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ငမိုးရိပ္ဘူတာသို႔ သြားရာ မြန္းလြဲ ၁၂ နာရီ ၅၅ မိနစ္ခန္႔တြင္ ေရာက္ရွိ၍ ရထားခ်ိန္ကို အားလံုးစံုစမ္းရာ မြန္းလြဲ ၁ နာရီတြင္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ရွိ ရထားခ်ိန္ႏွင့္ ကြက္တိ ျဖစ္ေန၍ ဝမ္းသာပီတိျဖင့္ ရထား ေစာင့္ေနမိသည္။ သို႔ေသာ္ ၁ နာရီ ထိုးေသာ္လည္းမလာ၊ ၁ နာရီ ၁၅မိနစ္ ထိလည္း ရထားမလာဘဲ ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္တစ္စင္းမွာ အခ်ိန္ဇယားအရ တစ္နာရီ ၃၆ မိနစ္တြင္ ရွိ၍ စိတ္ပူပန္မႈ မရွိဘဲ ဆက္လက္ ေစာင့္စား ေနခဲ့ျပန္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရထားမွာ ၂ နာရီထိုး အထိလည္း မလာဘဲ ရန္ကုန္ဘက္သို႔ သြားမည့္ ခရီးသည္မ်ား တစ္စတစ္စမ်ား လာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ တခ်ဳိ႕လည္း မေစာင့္ႏိုင္ေတာ့၍ ဘတ္စကားဂိတ္သို႔ ျပန္သြားၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘူတာလက္မွတ္႐ံုသို႔ သြားေမးရာ မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ေနာက္က်သည္ကို မသိေၾကာင္း၊ လာခါနီးၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာ၍ ဆက္ေစာင့္ၾကသည္။ ထိုသို႔ ဆက္ေစာင့္ေသာ္လည္း မလာသျဖင့္ ၂ နာရီ ၁၅ မိနစ္တြင္ ထပ္ေမးရာ ရထားမွာ ေနာက္က် တတ္ေၾကာင္း၊ ၁ နာရီ ၃၆ မိနစ္ ရထားမွာ ၂ နာရီခြဲခန္႔တြင္ လာတတ္ေၾကာင္း ေျပာၾကား ခဲ့သည္။ သူေျပာသည့္ အတုိင္း ရန္ကုန္ဘက္သို႔ ထြက္မည့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမွာ ငမိုးရိပ္ ဘူတာသို႔ ၂ နာရီခြဲခန္႔တြင္ ေရာက္ရွိလာသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ ေနာက္တစ္ဘူတာ ျဖစ္သည့္ သဃၤန္းကြၽန္း ဘူတာတြင္လည္း ရန္ကုန္သြားမည့္သူမ်ား စုၿပံဳေနသျဖင့္ ရထားရပ္သည္ႏွင့္ ျပည့္က်ပ္သြားသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။

မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ထိုင္ခံုတြင္ ထုိင္ေနေသာ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးကို ေမးၾကည့္ခဲ့ရာ ရထားသည္ ဒဂံုတကၠသိုလ္ ဘူတာသို႔ ဆိုက္ေရာက္ လာစဥ္ကပင္ ေနာက္က်ေၾကာင္း၊ အၿမဲတမ္း မဟုတ္ေသာ္လည္း မၾကာခဏ ေနာက္က် တတ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အေနျဖင့္ လမ္းပန္းသာ ေသာ္လည္း အခ်ိန္မွန္ကန္မႈ မရွိသျဖင့္ စီးသူနည္း ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၄င္းတို႔မွာ လသံုးလက္မွတ္ ျပဳလုပ္ထား သျဖင့္ မီးရထားခ်ိန္ မမွန္သည္ ကို သည္းခံၿပီး ေစာင့္စီးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ကြၽန္ေတာ္ တင္ျပလိုသည့္ အခ်က္မွာ ဤအခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ မီးရထားကို ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား အားမေပးသည့္ အခ်က္မွာ ဤကဲ့သို႔ ရထားအခ်ိန္ မွန္ကန္မႈ မရွိေသာ အခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထပ္မံ တင္ျပလိုေသာ အခ်က္မွာ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားက ရထား ေနာက္က်သည့္ အေၾကာင္းရင္းႏွင့္ မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ရထား ေရာက္ရွိမည္ကို သိလို၍ ေမးျမန္းသည္ကို ဘူတာရွိ ဝန္ထမ္းမ်ားက ေျဖၾကားႏိုင္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္ ကာလသည္ ဆႏၵရွိပါက ဘူတာဝန္ထမ္းႏွင့္ မီးရထား စက္ေခါင္းေမာင္း၊ ရထားထိန္းတို႔ကို ဖုန္းျဖင့္ တိုက္႐ိုက္ ဆက္သြယ္ႏိုင္ေသာေခတ္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရထားမ်ားပံုမွန္ မဆိုက္ ေရာက္ပါက မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္မည္ကို ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားကို ပြင့္လင္း ျမင္သာစြာ အသိေပးသင့္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုသည္။ စာေရးသူမွာ ငမိုးရိပ္ဘူတာသို႔ ၁ နာရီ မထိုးမီက ေရာက္ရွိၿပီး ၂ နာရီခြဲမွ ရထားစီး ရသျဖင့္ အခ်ိန္ တစ္နာရီခြဲ ဆံုး႐ႈံးရသည္။ မည္သည့္ အခ်ိန္ရထား ဝင္လာမည္ကို မသိသျဖင့္ လက္ဖက္ ရည္ဆုိင္သို႔ပင္ သြားမထုိင္ ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ထို႔အတူ က်န္ခရီးသည္ မ်ားမွာလည္း အဖိုးတန္ အခ်ိန္မ်ား ဆံုး႐ႈံးနစ္နာ ခဲ့ရသည္ကို သတိျပဳ သင့္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဘတ္စကားႏွင့္ စာလွ်င္ အားသာခ်က္မ်ား ရွိေသာ္လည္း ျမန္မာ့မီးရထား ဌာန အေနျဖင့္ မီးရထားမ်ား အခ်ိန္မွန္ ဆုိက္ေရာက္ႏိုင္ေရးကို အထူးႀကိဳးစား ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ မီးရထားစီး ခရီးသည္မ်ားကို ရထားအမွန္ တကယ္ဆုိက္ေရာက္မည့္ အခ်ိန္ကို အသိေပး ျခင္းတို႔ျဖင့္ မီးရထား စီးခရီးသည္ (Customer) မ်ားကို ဆြဲေဆာင္၍ ဝင္ေငြတိုးတက္မႈ ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳ တင္ျပ အပ္ပါသည္။

ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ား အခ်ိန္မွန္ လာျခင္းျဖင့္ ရထားစီးသူမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာကာ ၿမိဳ႕တြင္း၌ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ပိတ္ဆို႔ေနမႈကိုလည္း ေလ်ာ့က်ေစ ႏိုင္လိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ ပါသည္။ ။

ျမ၀တီ
ျမန္မာ့မီးရထားမွ ရန္ကုန ္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ေျပးဆြဲေရး လုပ္ငန္းကို ေန႔စဥ္ ေငြက်ပ္၂၅ သိန္း အ႐ႈံး ခံ၍ ေျပး ဆြဲေနေၾကာင္း သတင္းတစ္ပုဒ္တြင္ ဖတ္႐ႈခဲ့ရသည္။

လူထုအတြက္ အဆင္ေျပစြာ ေန႔စဥ္သြားလာေရးအတြက္ ျမန္မာ့မီးရထားမွ တာဝန္ ယူ ေဆာင္ ရြက္ ေပးေနသည္ကို ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္လည္း အသိအမွတ္ျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ေန ႔စဥ္ေငြ က်ပ္ ၂၅ သိန္းအ႐ႈံး ေပၚေနသည္ကို မည္ကဲ့သို႔ ကုစားႏိုင္မည္ကို စဥ္းစား သင့္ေပ သည္။ အ႐ႈံးေပၚေန သည္ကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ပထမ နည္းလမ္းမွာ အသံုးစရိတ္ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း ျဖစ္သည္။

အသံုးစရိတ္ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ အတြက္ ရထားအေခါက္ေရ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း နည္းသည္ ထင္သာ၊ ျမင္သာရွိေသာ နည္းလမ္း ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ရွိၿမိဳ႕တြင္း သြားလာမႈခရီးသည္ အေရအတြက္အရ အေခါက္ေရ ေလွ်ာ့ ခ်ျခင္း၊ တြဲဆုိင္း ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း နည္းလမ္းမ်ားကိုမူ က်င့္သံုးရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆံုး႐ႈံးေငြ ေလွ်ာ့ ခ်ေရးအတြက္ ဝင္ေငြတိုးတက္ရရွိေရး ဘက္ကိုသာ အေလးေပး စဥ္းစား ရမည္ ျဖစ္သည္။

မီးရထားျဖင့္ ခရီးသြားျခင္းသည္ ဘတ္စကားျဖင့္ ခရီးသြားျခင္းထက္ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိမႈ ရွိျခင္း၊ စရိတ္စက သက္သာမႈ ရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူ အမ်ားစုသည္ လမ္းေၾကာင္း ခ်င္းတူပါက မီးရထားကို ဦးစားေပး၍ ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳ ခ်င္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ မည္သည့္အတြက္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားက လမ္းေၾကာင္းခ်င္း တူပါလ်က္ မီးရထားကို အသံုး မျပဳၾကသည္ကို စဥ္းစားၾကည့္ရန္ လိုသည္။ မီးရထားတြင္ ဘတ္စကားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ အဓိက အားနည္းခ်က္ ႏွစ္ခု ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။

နံပါတ္တစ္ အခ်က္မွာ ေမာ္ေတာ္ကားထက္ စာလွ်င္ အျမန္မိုင္ႏႈန္း နည္းသျဖင့္ အခ်ိန္ပိုၾကာ ျခင္းျဖစ္ သည္။ ယခုအခါ အခ်ိန္ပိုၾကာျခင္းကို ကုစားရန္အတြက္ ရထားလမ္းမ်ား ႀကံ့ခိုင္ေရးကို အေလးေပး ေဆာင္ ရြက္ေ နေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ ထို႔အျပင္ ဘူတာစဥ္ မရပ္ေသာ အထူးရထား ေျပး ဆြဲရန္ စီစဥ္ေနေသာေၾကာင့္ ဤျပႆနာမွာ မၾကာမီ ေျပလည္သြားမည္ဟု ယူဆရသည္။


အဓိက အေရးႀကီးေသာ အခ်က္မွာ မီးရထားမ်ား အခ်ိန္မမွန္ျခင္း ျဖစ္သည္။ မီးရထားသည္ သဘာဝအရ လူ၊ စက္ပစၥည္း၊ ရာသီဥတု အေျခအေနအရ ေနာက္က်မႈ ျဖစ္သည္ကို ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားက နားလည္ သေဘာ ေပါက္ၾကၿပီး ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဇူလိုင္ ၂၄ ရက္က ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ကို တင္ျပလိုပါသည္။ ထိုေန႔နံနက္ ၈ နာရီက ေနျပည္ေတာ္သို႔ ထြက္ခြာ ေသာ ရထားျဖင့္ ပဲခူးၿမိဳ႕သို႔ ပင္စင္ကိစၥ ေဆာင္ရြက္ရန္ သြားေရာက္ခဲ့သည္။ အခ်ိန္မွန္ရထား ထြက္ၿပီး ပဲခူးၿမိဳ႕သို႔ အခ်ိန္မွန္နံနက္ ၁ဝ နာရီခန္႔တြင္ ေရာက္ ရွိခဲ့သည္။

အျပန္ရထား အခ်ိန္စာရင္းကို ၾကည့္ရာ ရန္ကုန္ဘက္သို႔ နံနက္ ၁၁ နာရီ ၅၅ မိနစ္ခန္႔မွ ရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ပဲခူးဘဏ္တြင္ ပင္စင္ကိစၥ ေဆာင္ရြက္ရာ နံနက္ ၁၁ နာရီ မထိုးမီၿပီး စီးသြားသျဖင့္ ရထားခ်ိန္ေ စာ ေနေသးသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္ကို ေခြၽတာေသာ အားျဖင့္ အျပန္တြင္ ရထား မစီးေတာ့ဘဲ ကမၻာေက်ာ္ လိုင္းကားကို စီးလာခဲ့ရာ ၁၂ နာရီ မိနစ္ ၄ဝ တြင္ သဃၤန္းကြၽန္း စံျပေစ်းသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ လမ္းတြင္ ရြာသာႀကီး က-ည- န လိုင္စင္႐ံုးႏွင့္ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္တို႔ အနီးတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳ ခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိေနထိုင္ရာ မလႊကုန္းဘူတာ အနီးသို႔ သြားရန္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈကို ေရွာင္ကြင္းရန္ႏွင့္ ပင္ကိုက မီးရထားကို အားေပးခ်င္ေသာ စိတ္အခံျဖင့္ ငမိုးရိပ္ဘူတာမွ မလႊကုန္းသို႔ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား စီးရန္ ဆံုးျဖတ္ လိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ငမိုးရိပ္ဘူတာသို႔ သြားရာ မြန္းလြဲ ၁၂ နာရီ ၅၅ မိနစ္ခန္႔တြင္ ေရာက္ရွိ၍ ရထားခ်ိန္ကို အားလံုးစံုစမ္းရာ မြန္းလြဲ ၁ နာရီတြင္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ရွိ ရထားခ်ိန္ႏွင့္ ကြက္တိ ျဖစ္ေန၍ ဝမ္းသာပီတိျဖင့္ ရထား ေစာင့္ေန မိသည္။ သို႔ေသာ္ ၁ နာရီ ထိုးေသာ္လည္းမလာ၊ ၁ နာရီ ၁၅မိနစ္ ထိလည္း ရထားမလာဘဲ ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္တစ္စင္းမွာ အခ်ိန္ဇယားအရ တစ္နာရီ ၃၆ မိနစ္တြင္ ရွိ၍ စိတ္ပူပန္မႈ မရွိဘဲ ဆက္လက္ ေစာင့္စား ေနခဲ့ျပန္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရထားမွာ ၂ နာရီထိုး အထိလည္း မလာဘဲ ရန္ကုန္ဘက္သို႔ သြားမည့္ ခရီးသည္မ်ား တစ္စတစ္စမ်ား လာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ တခ်ဳိ႕လည္း မေစာင့္ႏိုင္ေတာ့၍ ဘတ္စကားဂိတ္ သို႔ ျပန္သြားၾက သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘူတာ လက္မွတ္႐ံုသို႔ သြားေမးရာ မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ေနာက္က်သည္ကို မသိေၾကာင္း၊ လာခါနီးၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာ၍ ဆက္ေစာင့္ၾကသည္။ ထိုသို႔ ဆက္ေစာင့္ေသာ္လည္း မလာသျဖင့္ ၂ နာရီ ၁၅ မိနစ္တြင္ ထပ္ေမးရာ ရထားမွာ ေနာက္က် တတ္ေၾကာင္း၊ ၁ နာရီ ၃၆ မိနစ္ ရထားမွာ ၂ နာရီခြဲ ခန္႔တြင္ လာတတ္ေၾကာင္း ေျပာၾကား ခဲ့သည္။ သူေျပာသည့္ အတုိင္း ရန္ကုန္ဘက္သို႔ ထြက္မည့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမွာ ငမိုးရိပ္ ဘူတာသို႔ ၂ နာရီခြဲခန္႔တြင္ ေရာက္ရွိလာ သည္ကို ေတြ႕ရွိ ရသည္။ ေနာက္ တစ္ဘူတာ ျဖစ္သည့္ သဃၤန္းကြၽန္း ဘူတာတြင္လည္း ရန္ကုန္သြားမည့္သူမ်ား စုၿပံဳေနသျဖင့္ ရထားရပ္သည္ႏွင့္ ျပည့္က်ပ္သြားသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။

မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ထိုင္ခံုတြင္ ထုိင္ေနေသာ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးကို ေမးၾကည့္ခဲ့ရာ ရထားသည္ ဒဂံုတကၠသိုလ္ ဘူတာသို႔ ဆိုက္ေရာက္ လာစဥ္ကပင္ ေနာက္က်ေၾကာင္း၊ အၿမဲတမ္း မဟုတ္ေသာ္လည္း မၾကာခဏ ေနာက္က် တတ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အေနျဖင့္ လမ္းပန္း သာ ေသာ္လည္း အခ်ိန္မွန္ကန္မႈ မရွိသျဖင့္ စီးသူနည္း ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၄င္းတို႔မွာ လသံုး လက္မွတ္ ျပဳလုပ္ထားသျဖင့္ မီးရထားခ်ိန္ မမွန္သည္ ကို သည္းခံၿပီး ေစာင့္ စီးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။

ကြၽန္ေတာ္ တင္ျပလိုသည့္ အခ်က္မွာ ဤအခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ မီးရထားကို ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား အားမေပးသည့္ အခ်က္မွာ ဤကဲ့သို႔ ရထားအခ်ိန္ မွန္ကန္မႈ မရွိေသာ အခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထပ္မံ တင္ျပလိုေသာ အခ်က္မွာ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားက ရထား ေနာက္က်သည့္ အေၾကာင္းရင္းႏွင့္ မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ရထား ေရာက္ရွိမည္ကို သိလို၍ ေမးျမန္းသည္ကို ဘူတာရွိ ဝန္ထမ္းမ်ားက ေျဖၾကားႏိုင္ေရး ပင္ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္ ကာလသည္ ဆႏၵရွိပါက ဘူတာဝန္ထမ္းႏွင့္ မီးရထား စက္ေခါင္းေမာင္း၊ ရထားထိန္းတို႔ကို ဖုန္းျဖင့္ တိုက္႐ိုက္ ဆက္သြယ္ႏိုင္ေသာေခတ္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရထားမ်ားပံုမွန္ မဆိုက္ ေရာက္ပါက မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္မည္ကို ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားကို ပြင့္လင္း ျမင္သာစြာ အသိေပးသင့္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုသည္။ စာေရးသူမွာ ငမိုးရိပ္ဘူတာသို႔ ၁ နာရီ မထိုးမီက ေရာက္ရွိၿပီး ၂ နာရီခြဲမွ ရထားစီး ရသျဖင့္ အခ်ိန္ တစ္နာရီခြဲ ဆံုး႐ႈံးရသည္။ မည္သည့္ အခ်ိန္ရထား ဝင္လာမည္ကို မသိသျဖင့္ လက္ဖက္ ရည္ဆုိင္သို႔ပင္ သြားမထုိင္ ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ထို႔အတူ က်န္ခရီးသည္ မ်ားမွာလည္း အဖိုးတန္ အခ်ိန္မ်ား ဆံုး႐ႈံးနစ္နာ ခဲ့ရသည္ကို သတိျပဳ သင့္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဘတ္စကားႏွင့္ စာလွ်င္ အားသာခ်က္မ်ား ရွိေသာ္လည္း ျမန္မာ့မီးရထား ဌာန အေနျဖင့္ မီးရထားမ်ား အခ်ိန္မွန္ ဆုိက္ေရာက္ႏိုင္ေရးကို အထူးႀကိဳးစား ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ မီးရထားစီး ခရီးသည္ မ်ားကို ရထားအမွန္ တကယ္ဆုိက္ေရာက္မည့္ အခ်ိန္ကို အသိေပး ျခင္းတို႔ျဖင့္ မီးရထား စီးခရီးသည္ (Customer) မ်ားကို ဆြဲေဆာင္၍ ဝင္ေငြတိုးတက္မႈ ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳ တင္ျပ အပ္ပါသည္။

ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ား အခ်ိန္မွန္ လာျခင္းျဖင့္ ရထားစီးသူမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာကာ ၿမိဳ႕တြင္း၌ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ား ပိတ္ဆို႔ေနမႈကိုလည္း ေလ်ာ့က်ေစ ႏိုင္လိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။ ။

ျမ၀တီ

0 comments:

Post a Comment