Tuesday, August 25, 2015

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္းအတြက္ JICA ထံမွ ဂ်ပန္ယန္း ၂၄ ဘီလ်ံေက်ာ္ ေခ်းယူခြင့္ျပဳရန္ လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပ


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္းအတြက္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) ထံမွ ဂ်ပန္ယန္း ၂၄ ဒသမ ၈၆၆ ဘီလ်ံ ေခ်းယူခြင့္ျပဳရန္ ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးျမင့္သိန္းက လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပခဲ့သည္။
ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးျမင့္သိန္းက ေနျပည္ေတာ္တြင္ ၾသဂုတ္ ၂၄ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ၁၂ ႀကိမ္ေျမာက္ ပုံမွန္အစည္းအေ၀းတြင္ ယင္းကဲ့သုိ႔ တင္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ေျပးဆြဲေပးမႈ အျမန္ႏႈန္းကုိ ျမင့္တက္လာေစရန္၊ အခ်ိန္မွန္ကန္မႈနဲ႔ ခရီးသည္စီးနင္းမႈပမာဏ ျမင့္တက္လာေစရန္၊ ၿငိမ့္ေညာင္းမႈနဲ႔ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး အဆင့္အတန္း ျမင့္မားလာေစရန္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကုိ ေျဖေလွ်ာ့ရန္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး စနစ္တြင္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားသည္ အဓိက ပင္မေၾကာ႐ုိးအျဖစ္ အသုံးျပဳတဲ့စနစ္ ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ဟူေသာ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ကာ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးျမင့္သိန္းက ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။

ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၏ ODA ေခ်းေငြျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ဘူတာမ်ား၌ အလုိအေလ်ာက္ ရထားရပ္တန္႔ေစသည့္စနစ္၊ ရထားႏွင့္ကားလမ္း ဆုံသည့္ေနရာ ၁၁ ေနရာ၌ အလုိအေလ်ာက္ အတားအဆီးမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တပ္ဆင္ျခင္းလုပ္ငန္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းပုိင္းတြင္ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည့္ စက္ေခါင္းႏွင့္ အတြဲမ်ားေနရာတြင္ ဒီဇယ္စက္ေခါင္း ၁၁ ေခါင္း အပါအ၀င္ စက္ေခါင္းတြဲ ၆၆ တြဲ ၀ယ္ယူအစားထုိးေျပးဆြဲျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

အဆုိပါေခ်းေငြႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အတုိးႏႈန္းမွာ ၀ ဒသမ ၀၁ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ဆုိင္းငံ့ကာလ ၁၀ ႏွစ္၊ ျပန္ဆပ္မည့္ ကာလမွာ ႏွစ္ ၄၀ (ဆုိင္းငံ့ကာလ အပါအ၀င္) ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

“စီမံကိန္း ၿပီးစီးပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကုိ ျမန္မာ့မီးရထား၏ အဆင့္မီတြဲသစ္၊ စက္ေခါင္းသစ္မ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲေပးႏုိင္မယ့္အျပင္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားရဲ႕ ေျပးဆြဲခ်ိန္ကုိပါ သိသာစြာ ေလွ်ာ့ခ်ကာ ေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္းအား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မယ့္ ေခ်းေငြအဆုိျပဳခ်က္အား ခြင့္ျပဳေပးသင့္ပါေၾကာင္း ေလးစားစြာ အဆုိျပဳ တင္ျပအပ္ပါတယ္” ဟု ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးျမင့္သိန္းက တင္ျပခဲ့သည္။

ထုိ႔ေနာက္ ၾသဂုတ္ ၂၄ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္လည္း ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အေရွ႕-အေနာက္ စီးပြားေရးစႀကႍ လမ္းမႀကီးေပၚရွိ တံတားသံုးစင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္းအတြက္ JICA ထံမွ ဂ်ပန္ယန္း ၃၃ ဒသမ ၈၆၉ ဘီလ်ံ ေခ်းယူခြင့္ျပဳရန္ လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပခဲ့သည္။

ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား၀န္ႀကီးဌာန အပါအ၀င္ မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႔မွ အာရွဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္ (ADB)၊ အာဆီယံအေျခခံအေဆာက္အအုံဆုိင္ရာ ရန္ပုံေငြ (AIF) ႏွင့္ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအဖြဲ႕ (AFD) တုိ႔ထံမွ စုစုေပါင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၆၀ ႏွင့္ ယူ႐ုိ သန္း ၄၀ ေခ်းယူခြင့္ျပဳရန္လည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပထားသည္။

Credit To >>> Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment