Friday, June 27, 2014

ျမန္မာျပည္ ေလာင္စာဆီ တင္သြင္းမႈ ျမင့္တက္လာ


ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စီးပြားေရး တံခါးဖြင့္လိုက္ၿပီးေနာက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံလုပ္ တပတ္ရစ္ကားမ်ား ပိုင္ဆိုင္မႈႏွင့္ ဝယ္လိုအား ျမင့္မားသြားရာ ေလာင္စာ ဆီ တင္သြင္းမႈလည္း မလြဲမေသြ ျမင့္တက္လာသည္။

ထုိ႔အတြက္ ရလဒ္အေနျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ေလာင္စာဆီလိုအပ္မႈ ၄ ပံု ၁ ပံုမွ် ျမင့္တက္သြားၿပီး ဆီကုန္သည္မ်ားအတြက္ ေစ်းကြက္သစ္ တခု ျဖစ္လာခဲ့ေၾကာင္း ေလာင္စာဆီေစ်းကြက္မွ စုံစမ္းသိရသည္။

ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္ရွိသည့္ ေရနံခ်က္ စက္႐ံုငယ္ ၃ ခုရွိသည့္အနက္ ၂ ခုက အျပည့္အဝ လည္ပတ္ႏိုင္ျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံျခား မွ တင္သြင္းမႈကို မွီခိုေနရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လူမသိ သူမသိ ေရနံလုပ္ငန္း ကုမၸဏီငယ္မ်ားမွအစ Trafigura ႏွင့္ Vitol တို႔ကဲ့သို႔ေသာ ကမၻာ့အဆင့္ ေရနံကုမၸဏီ မ်ားအထိ ေလာင္စာဆီ ေထာက္ပံ့မည့္သူ အေျမာက္အျမားကို ဆြဲေဆာင္ခဲ့သည္။

Trafigura ႏွင့္ Vitol တို႔သည္ ကမၻာ့ထိပ္တန္း ေရနံလုပ္ငန္းႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ Petro China ၏ ကုန္သြယ္ေရး ကုမၸဏီ China Oil ႏွင့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ Hin Leong စသည္တို႔ကို အမီလိုက္ေနသည့္ ကုမၸဏီမ်ား ျဖစ္သည္။

စက္႐ံုမ်ား တိုးပြားလာျခင္း၊ သတၱဳတူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးလာျခင္းေၾကာင့္၊ စက္ယႏၲရားႏွင့္ ကုန္တင္ယာဥ္ မ်ားအတြက္ ဒီဇယ္ဆီ လိုအပ္မႈ တိုးလာျခင္းကလည္း ေလာင္စာဆီ လိုအပ္မႈ ျမင့္တက္လာရျခင္းကို ပံ့ပိုးေပးေနသည္။

ေလာင္စာဆီကို ပုလင္းႏွင့္ထည့္၍ လမ္းေဘးတြင္ ေရာင္းခ်ၾကသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေျခခံအေဆာက္အအုံ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈမွသည္ ဝယ္ယူသူမ်ားက ေလာင္စာဆီ၏ အေရာင္ကို တရားေသ သတ္မွတ္ထားျခင္းမ်ားအထိ အဆင္မေျပမႈမ်ား ရင္ဆိုင္ေနရသျဖင့္ ခက္ခဲေသာ ေစ်းကြက္တခု ျဖစ္သည္ဟု ကုန္သည္မ်ားက ဆုိသည္။

ျမင့္တက္လာသည့္ ဝယ္လိုအားကို ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္ရန္၊ သိုေလွာင္ကန္အသစ္မ်ား တည္ေဆာက္ရန္ႏွင့္ ဓာတ္ဆီဆိုင္မ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ စီစဥ္ေနၾကသည္။

စစ္အစိုးရ လက္ေအာက္၌ ဆီျဖည့္ရန္ အစိုးရပိုင္ ဓာတ္ဆီဆိုင္တြင္ နာရီႏွင့္ခ်ီ၍ ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ၾကရသည့္ ကားတန္းႀကီးမ်ားသည္ ယခုအခါ အလြန္တရာ ႐ႈပ္ေထြးျပည့္က်ပ္ေနေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က မညီမညာ လမ္းမ်ားေပၚတြင္သာ တန္းစီသြားေနၾကရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္သည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားအရ ၿပီးခဲ့သည့္ဘ႑ာေရးႏွစ္ အတြင္း ေလာင္စာဆီ ဝယ္လိုအားက ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ တိုးလာခဲ့ၿပီး၊ တေန႔လွ်င္ စည္ေပါင္း ၄၀၇၀ဝ ခန္႔အထိ ရွိသည္ဟု သိရသည္။

သို႔ေသာ္လည္း စာရင္းမဝင္သည့္ ေလာင္စာဆီ စီးဆင္းမႈမ်ားလည္း ရွိေနေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။

အထူးသျဖင့္ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ေလာင္စာဆီ ေမွာင္ခိုဝင္ေရာက္မႈ ၂၀ မွ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ျမင့္တက္လာၿပီး လစဥ္ ဒီဇယ္ ဆီ ကား ၁၀ စီးမွ ၁၅ စီး သို႔မဟုတ္ တန္ခ်ိန္ ၆၀ဝ၀(၄၄၇၀ဝ စည္) ခန္႔ ဝင္ေရာက္ေနသည္ဟု Reuters သတင္းဌာနက ဆိုသည္။

ျမန္မာအမ်ားစုက ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပင္ဆင္ၿပီး ခက္ခက္ခဲခဲ ေမာင္းႏွင္လာခဲ့ၾကရသည့္ ကား ေဟာင္းမ်ားကို ဂ်ပန္ႏိုင္ ငံမွ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သေဘာတူ ကုန္သြယ္မႈျဖင့္ တင္သြင္းလာသည့္ တပတ္ရစ္ကားမ်ားျဖင့္ လဲလွယ္လိုက္ၾကသည္။

အစိုးရ ထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္းမ်ားအရ ခရီးသည္တင္ကား တင္သြင္းမႈသည္ ၂၀၁၂-၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အတြင္း ၃၃၁၄၆၈ စီးအထိ ၄ ပံု ၁ ပံုမွ် ခုန္ တက္သြားၿပီး ကုန္တင္ယာဥ္ တင္သြင္းမႈက ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ျမင့္တက္သြားရာ အစီးေရ ၇၄၅၄၆ စီးအထိ ရွိသည္ဟု သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၂၀ဝ၈ ခုႏွစ္က နာဂစ္ ဆိုင္ကလုန္း မုန္တိုင္းေၾကာင့္ ေလာင္စာဆီ ေထာက္ပံ့ေရး အခက္အခဲ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည့္ အတြက္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားကို ေလာင္စာတင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ေလာင္စာဆီ တင္သြင္းမႈ ျမင့္တက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ သည္။

သို႔ေသာ္ တင္သြင္းသူမ်ားဘက္က လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အေျခခံအေဆာက္အအုံ ဆိုးရြားမႈေၾကာင့္ China Oil ႏွင့္ Hin Leong တို႔အတြက္ တဖက္တလမ္းမွ အကူအညီျဖစ္ခဲ့ၾကရာ ၎တုိ႔အေနျဖင့္ ေစ်းကြက္ရွယ္ယာ တဝက္ေက်ာ္ကို ရရွိကာ ထိပ္တန္းေနရာတြင္ ခိုင္ခိုင္မာမာ ထိန္းထားႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။

အျခားေသာ ေလာင္စာဆီ ေရာင္းခ်ေပးသည့္ ကုမၸဏီမ်ားမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ PTT၊ မေလးရွားႏိုင္ငံမွ Petronas၊ ကိုရီးယားမွ Daewoo International ၊ Swiss Singapore၊ Trafigura ႏွင့္ Vitol တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေလာင္စာတင္ပို႔မႈ မ်ားျပားလာေသာ္လည္း ေသးငယ္ေနဆဲျဖစ္သည့္ ေစ်းကြက္ တခုအတြင္းသို႔ အေလာတႀကီး တင္သြင္းလာေနမႈကို တခ်ိဳ႕က သတိေပးၾကသည္။

“၂၀၂၀- ၃၀ အထိ ေတာင္မွ ျမန္မာဟာ အလြန္ေသးငယ္တဲ့ေစ်းကြက္ တခုအျဖစ္ပဲ ရွိေနဦးမယ္လို႔ ေယဘုယ် ဆိုႏိုင္ပါတယ္”ဟု FGE အတိုင္ပင္ခံ ကုမၸဏီမွ ေလ့လာ အကဲခတ္သူတဦးျဖစ္ေသာ Alex Yap က အေရွ႕ ေတာင္ အာရွတြင္ ေလာင္စာဆီ အမ်ားဆံုးသံုးစြဲသည့္ ႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္၍ ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္အတြင္း အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံက တေန႔လွ်င္ ဓာတ္ဆီ ၃၂၅၀ဝ၀ စည္ႏွင့္ ဒီဇယ္ ၁၁၅၀ဝ၀ စည္ တင္သြင္းခဲ့သည္။

ကိုယ္ပိုင္ေလာင္စာဆီ ပို႔ေဆာင္ေရး ေရေၾကာင္းလိုင္းျဖစ္သည့္ Ocean Tankers လိုင္းကို ပိုင္ဆိုင္ထားသည့္ Hin Leong သည္ ျပည္တြင္း ပုဂၢလိက ေလာင္စာဆီ တင္သြင္းသူမ်ားအတြက္ အႀကီးဆံုး ေထာက္ပံ့သူျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားထံမွ သိရသည္။

ယခုအခ်ိန္အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံတကာ ကဲ့သို႔ ေရနံပိုက္လိုင္းျဖင့္ ေလာင္စာဆီ ခ်က္လုပ္ ေရာင္းခ် တင္ပို႔ သည့္ စနစ္လည္း မရွိေသးသည့္အတြက္၊ ရန္ကုန္ႏွင့္ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းမ်ားကို ေရာက္ရွိရန္ ေရတိမ္သည့္ ရန္ကုန္ျမစ္ဝ ကို ျဖတ္သန္းရန္လိုၿပီး၊ တန္ခ်ိန္ ၆၀ဝ၀မွ ၁၀ဝ၀ဝ အတြင္းသာ သယ္ေဆာင္ ႏိုင္ေသာ ေရနံတင္ သေဘၤာ ငယ္မ်ားသာ ဝင္ေရာက္ ႏိုင္သည္။

အေျခခံ အေဆာက္အဦ အခက္အခဲမ်ား အျပင္ ေပးပို႔ခ်ိန္ တရက္ေနာက္က်ပါက ဒဏ္႐ိုက္သည့္အေနျဖင့္ ဝယ္ယူသူမ်ားက ေစ်း ႏႈန္း ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖတ္ေတာက္သည့္ အတြက္ ထုိပမာဏသည္ ကုန္သည္မ်ား၏ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းအတြင္း ရရွိမည့္ အျမတ္ အစြန္းကို ဆံုး႐ံႈးႏိုင္သည္ဟုလည္း သိရသည္။

“ကုမၸဏီတိုင္း ျမန္မာႏို္င္ငံနဲ႔ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။ အစပိုင္းေတာ့ သူတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲကို စိတ္အားတက္ၾကြစြာနဲ႔ သြားႏိုင္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဟိုကိုေရာက္ရင္ေတာ့ ေထာက္ပံ့ပို႔ေဆာင္ေရး အိပ္မက္ဆိုးတခုကို ရင္ဆိုင္ရၿပီမွတ္”ဟု စင္ကာပူ အေျခစိုက္ ကုန္သည္တဦးက ေျပာဆိုသည္။

The Irrawaddy's Blog

0 comments:

Post a Comment