ယာဥ္မေတာ္တဆ ၿဖစ္ရၿခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားတြင္ ယာဥ္ကုိ ကၽႊမ္းက်င္စြာ ေမာင္းနင္တတ္ေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းသူ စည္းကမ္းပ်က္မူေၾကာင့္ (၉၃ ဒသမ ၇၇) ရာခုိင္နဳန္း ၿဖစ္ပြားေၾကာင္း ေတြ ့ရွိရသၿဖင့္ စည္းကမ္းပ်က္ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအား ထိေရာက္စြာ အၿပစ္ေပးအေရးယူနဳိင္ရန္ (၁၉၆၄)ခုနစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒနင့္ (၁၉၈၉) ခုနစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နည္းဥပေဒတုိ ့အား ေခတ္စနစ္နင့္အညီ ၿပန္လည္ၿပင္ဆင္ေရးဆြဲၿပဌာန္းရန္ ေဆာင္ရႊက္လွ်က္ရွိသည္ဟု ရထားပုိ ့ေဆာင္ေရး၀န္ၾကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ၾကီး ဦးခ်န္ေမာင္က ေဖေဖာ္၀ါရီ(၁၉)ရက္ ၿပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ ေၿဖၾကားခဲ့သည္။
ယာဥ္မေတာ္တဆ တုိက္မူမ်ားနင့္ ပတ္သတ္၍ စနစ္တက် ေလ့လာသုံးသပ္မူ ၊ လုိအပ္သည့္ နည္းဥပေဒမ်ား ၊ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ထုတ္ၿပန္မူ နင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ သီေပါမဲဆႏၵနယ္မွ ၿပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္း၏ ေမးၿမန္းမူကုိ ယင္းသုိ ့ရွင္းလင္းေၿဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ရထားပုိ ့ေဆာင္ေရး၀န္ၾကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ၾကီး ဦးခ်န္ေမာင္က (၂၀၁၃)ခုနစ္အတြက္ ၿပဳစုထားရွိေသာ နစ္ခ်ဳပ္အစီရင္ခံစာအရ ၿမန္မာနဳိင္ငံ၏ ယာဥ္မေတာ္တဆၿဖစ္မူအေၿခအေနမွာ ယာဥ္တုိက္မူ (၁၃၉၁၂)မူ ၊ ဒဏ္ရာရမူ(၂၃၃၇၈)ဦး ၊ ေသဆုံးမူ(၃၇၂၁)ဦး ရွိေျကာင္း ယာဥ္တုိက္မူၿဖစ္ရၿခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားကုိ သုံးသပ္ရာတြင္ ယာဥ္ေမာင္း စည္းကမ္းပ်က္မူ (၉၃ ဒသမ ၇၇)ရာခုိင္နဳန္း ၊ လမ္းကူးေပါ့ဆမူ (၄ ဒသမ ၄၈)ရာခုိင္နဳန္း ၊ ယာဥ္ခ်ဳိ ့ယြင္းမူ (၁ ဒသမ ၄၅)ရာခုိင္နဳန္း ၊ လမ္းခ်ဳိ ့ယြင္းမူ (၀ ဒသမ ၂၈)ရာခုိင္နဳန္းနင့္ ရာသီဥတုေၾကာင့္ (၀ ဒသမ ၀၂)ရာခုိင္နဳန္း ၿဖစ္ေၾကာင္း သုံးသပ္ေတြ ့ရွိရသကဲ့သုိ့ ယာဥ္အမ်ဳိးအစားအလုိက္ ၿဖစ္ပြားခဲ့မူမွာ လူစီးယာဥ္(၁၇ ဒသမ ၈၄)ရာခုိင္နဳန္း ၊ ကုန္တင္ယာဥ္ (၁၁ ဒသမ ၄၇)ရာခုိင္နဳန္း ၊ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ (၆ ဒသမ ၄၈)ရာခုိင္နဳန္း ၊ အၿခားယာဥ္ (၁ ဒသမ ၁၃)ရာခုိင္နဳန္း ၊ နစ္ဘီးတပ္ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ (၄၉ ဒသမ ၉)ရာခုိင္နဳန္း ၊ သုံးဘီးယာဥ္ (၁ ဒသမ ၇၆)ရာခုိင္နဳန္း ၊ ထေရာ္လာဂ်ီ (၅ ဒသမ ၇)ရာခုိင္နဳန္း ၊ တပ္မေတာ္ယာဥ္ (၀ ဒသမ ၁၉)ရာခုိင္နဳန္း ၊ စုံစမ္းဆဲ(၅ ဒသမ ၅)ရာခုိင္နဳန္းရွိေၾကာင္း သုံးသပ္ေတြ ့ရွိရျပီး ယာဥ္တုိက္ခုိက္မူ ၿဖစ္ေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအား ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ရွိမူ ၊ မရွိမူကုိ စစ္ေဆးရာတြင္ စစ္ေဆးရာတြင္ (၅၅ ဒသမ ၄၃)ရာခုိင္နဳန္းေက်ာ္သည္ ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္မရွိဘဲ ေမာင္းနင္၍ ယာဥ္တုိက္ခုိက္မူၿဖစ္ပြားေၾကာင္း ေတြ ့ရွိရသည္ဟု ဒုတိယ၀န္ၾကီး ဦးခ်န္ေမာင္က ေၿဖၾကားခဲ့သည္။
စုိင္းလမင္း
Popular Myanmar News Journal
0 comments:
Post a Comment