Thursday, October 24, 2013

သေဘၤာသားမ်ား ႏိုင္ငံတကာဥပေဒကို နားလည္ရန္ ျပဳလုပ္မည္

သေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ႏိုင္ငံတကာစံႏႈန္းဥပေဒျဖစ္သည့္ (MLC) Maritime Labour Convention- 2006 ႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ား သိရွိနားလည္ေစရန္ နည္းလမ္းစံုအသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းျမန္မာသေဘၤာမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ MSF မွ ဘ႑ာေရးမွဴး ေဒါက္တာရဲေအာင္က ေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာသေဘၤာသား MLC -2006 ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စာအုပ္မ်ားရိုက္ႏွိပ္ျဖန္႔ေစျခင္းကိုလည္း အျမန္ဆံုး
ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး မီဒီယာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ အသိ
ေပးျခင္း၊ သေဘၤာကုမၸဏီမ်ားမွတဆင့္ ျဖန္႔ ျဖဴးျခင္း မ်ားလည္း ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကေျပာၾကားသည္။

“အခုဆို MLC- 2006 နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲ
လုပ္တယ္။ အဲမွာတက္ေရာက္လာတဲ့ လူေတြကေန တစ္ဆင့္ အသိပညာ ျပန္ျဖန္႔ေ၀ မွာေပါ့” ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။

ယင္းဥပေဒကို ရွိၿပီးေသာ ႏိုင္ငံတကာ သေဘၤာသားအလုပ္အကိုင္ ဥပေဒႏွင့္ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားကို လြယ္ကူရွင္းလင္းသည့္ တစ္ခုတည္းေသာ ဥပေဒအျဖစ္ ျပင္ဆင္ ထားျခင္းျဖစ္ေႀကာင္း၊ သေဘၤာသားမ်ား၏ လုပ္ကိုင္ေနထိုင္မႈအေျခအေနအား ျမွင့္တင္ႏိုင္ရန္ အဓိက ရည္ရြယ္
ထားေၾကာင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထိုဥပေဒကို အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ အလုပ္သမားအဖြဲ႔ ခ်ဳပ္(ILO) မွ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

MLC- 2006 ဥပေဒအရ သေဘၤာသားမ်ားအတြက္ ေငြေၾကးကုန္က်မႈမ်ား သက္သာေစသည့္ အခ်က္မ်ား၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ အာမခံစနစ္ မ်ား ပါ၀င္ေသာေႀကာင့္ သေဘၤာသားမ်ား အက်ိဳးရွိေၾကာင္းS.R.Shipping Co.Ltd မွ သေဘၤာသားေရးရာ မန္ေနဂ်ာဦးသန္း၀င္းက ေျပာၾကား သည္။

“သေဘၤာသားေတြအတြက္ Visa ေၾကးလိုမ်ိဳးေတြေပးစရာမလိုေတာ့ဘူး” ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။

ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ သေဘၤာလိုင္းမ်ားမွ အာမခံ ထားျခင္း၊မထားျခင္း၊ အာမခံထားပါက သက္တမ္းရွိျခင္း၊မရိွျခင္းတို႔ကိုေသခ်ာစြာ စစ္ေဆးရန္လိုေၾကာင္း ၎ကေျပာၾကားသည္။

ႏိုင္ငံတကာဥပေဒအရ ေငြေၾကးကုန္က်မႈအားသေဘၤာပိုင္ရွင္မွ စိုက္ထုတ္ေပးရမည္ဆိုသည့္ အခ်က္ပါ၀င္သျဖင့္ သေဘၤာကုမၸဏီငယ္မ်ား အေနျဖင့္ရပ္တည္ရန္ခက္ခဲေၾကာင္းလည္း သေဘၤာလုပ္ငန္းရွင္ မ်ားထံမွသိရသည္။

လူသစ္မ်ားအေနျဖင့္ ပိုက္ဆံမစိုက္ထုတ္ဘဲ သေဘၤာတက္ရန္မွာ မလြယ္ကူေသးေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းဆင္းမ်ား အတြက္သာ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သေဘၤာသား လုပ္သက္ သံုးႏွစ္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ေရးသားသူ- ညဏ္လင္းထက္
People power

0 comments:

Post a Comment