Tuesday, August 13, 2013

တရားစီရင္ေရးပိုင္းတြင္ အာဏာပိုင္မ်ား၏ ဖိအားေပးမႈ၊ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈႏႇင့္ လႊမ္းမိုးမႈမ်ား ရႇိေနၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏႇင့္ တရားစီရင္ေရးပိုင္းက ပူးေပါင္းမႈမရႇိလွ်င္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး မေအာင္ျမင္ႏိုင္

အမိန္႔ခ်ျခင္း၊ စီရင္ခ်က္ခ်ျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ တရားစီရင္ေရးပိုင္းတြင္ အာဏာပိုင္မ်ား၏ ဖိအားေပးမႈ၊ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈႏႇင့္ လႊမ္းမိုးမႈမ်ား ရႇိေနေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရႇိ ရသည္ဟု ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးႏႇင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာအရ သိရသည္။
ယင္းအျပင္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ေစရန္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး က႑အသီးသီးမႇ တာ၀န္ရႇိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီး အထူးသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏႇင့္ တရားစီရင္ေရးပိုင္းက ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း မရႇိပါက တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး လုပ္ငန္းသည္ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဟုလည္း အစီရင္ခံစာတြင္ ထည့္သြင္း သံုးသပ္ထားသည္။
ၾသဂုတ္ ၁၂ ရက္က က်င္းပသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးႏႇင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို တင္ျပခဲ့သည္။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးႏႇင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာ၏ သံုးသပ္ခ်က္ အပိုင္းတြင္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးသည့္ တိုင္းျပည္အတြက္ အဓိကက်သည့္အျပင္ ဒီမိုကေရစီအေရး၊ လူ႔အခြင့္ အေရးတို႔ႏႇင့္ ခ်ိတ္ဆက္လ်က္ရႇိေၾကာင္း၊ တိုင္းျပည္တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး တို႕ႏႇင့္လည္း တိုက္႐ိုက္သက္ဆိုင္ လ်က္ရႇိသည္ဟု သံုးသပ္ထားသည္။
တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးသည္ တရားစီရင္ေရးက႑ တစ္ခုတည္းႏႇင့္သာ သက္ဆုိင္ျခင္း မဟုတ္၊ အာဏာပိုင္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ တရားစြဲ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏႇင့္လည္း သက္ဆုိင္ေၾကာင္း၊ အာဏာပုိင္မ်ား၏ ဖိအားေပးမႈမ်ား၊ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈမ်ား၊ လႊမ္းမိုးမႈမ်ားလည္း ရႇိေနေၾကာင္း အစီရင္ ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးႏႇင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီ၏ အတြင္းေရးမႇဴးျဖစ္သူ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ဦး၀င္းျမင့္က''ကြၽန္ေတာ္ ေျပာတာ ရႇင္း တယ္ေလ။ အဲဒီစာထဲမႇာ တရားစီရင္ေရးကို အာဏာပိုင္ေတြ စြက္ဖက္တယ္လို႔ ေျပာတာေလ။ တရား႐ံုးမႇာ အမိန္႔ခ်ဖို႔ကိစၥ၊ အာမခံကိစၥ အဲဒါမ်ဳိးေတြကို ေျပာတာ'' ဟု သတင္းေထာက္ မ်ား၏ ေမးျမန္း ခ်က္ အေပၚ ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ေကာ္မတီ၏ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားေၾကာင့္ တရားစီရင္ေရးပိုင္းတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း၏ ၀င္ေရာက္ စြက္ဖက္မႈမ်ား၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ေလ်ာ့ပါးလာေၾကာင္း၊ ေရႇ႕ေနအသိုင္းအ၀ုိင္း၊ တရားေရး ၀န္းက်င္ႏႇင့္ ျပည္သူၾကားတြင္ ၾကားသိလာရေၾကာင္း၊ အဆိုပါ အရႇိန္ကို ပိုမိုတိုးျမႇင့္ သြားရန္လိုေၾကာင္း၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးက႑ အသီးသီးမႇ တာ၀န္ရႇိသူမ်ားက အဓိက အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ရန္လိုေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏႇင့္ တရားစီရင္ေရးပိုင္းက ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ျခင္း မရႇိပါက တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးလုပ္ငန္းမႇာ မေအာင္ျမင္ ႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း သံုးသပ္ခဲ့သည္။
တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ဥပေဒမ်ားႏႇင့္အညီ တရားစီရင္ရာတြင္ ဥပေဒအခ်ဳိ႕၏ အားနည္းခ်က္ မ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား နစ္နာရေၾကာင္း၊ အေျခအေန အခ်ိန္အခါႏႇင့္ မညီညြတ္ေသာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး အတြက္ အဟန္႕အတား အေႏႇာင့္အယႇက္ ျဖစ္ေစေသာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း၊ အမိန္႔ညႊန္ၾကားခ်က္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းတို႔ကို အျမန္ဆံုး ျပင္သင့္ကျပင္၍ ပယ္ဖ်က္သင့္က ပယ္ဖ်က္ၿပီး အသစ္ျပ႒ာန္းသင့္က ျပ႒ာန္းရန္ လိုအပ္သည္ ဟုလည္း ေကာ္မတီ က ေလ့လာေတြ႕ ရႇိခ်က္မ်ားအေပၚ သံုးသပ္ခ်က္ အေနျဖင့္ ထည့္သြင္းခဲ့သည္။

EMG

0 comments:

Post a Comment