Saturday, August 10, 2013

ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ေလ်ာ့ခ်၍ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႕မ်ားကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ ပိုမိုေပးရန္ႏႇင့္ လယ္သမား၊ အလုပ္သမားႏႇင့္ အေျခခံ ျပည္သူမ်ားအတြက္ လက္ေတြ႕ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ရန္ သမၼတညႊန္ၾကား

8.9.1
သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားႏႇင့္ ဒုတိယ ၀န္ႀကီးမ်ားအား ေတြ႕ဆုံအမႇာစကား ေျပာၾကားစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-သမၼတ႐ုံး၀က္ဘ္ဆိုက္)
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏႇင့္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္၀န္ႀကီး ခ်ဳပ္မ်ား၊ ဒုတိယ ၀န္ႀကီးမ်ား ေနျပည္ေတာ္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ အိမ္ေတာ္၌ ၾသဂုတ္ ၉ ရက္ နံနက္ပိုင္းက ေတြ႕ဆံု ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အစိုးရသစ္ တာ၀န္ယူရမည့္ ငါးႏႇစ္တာကာလ၏ ပထမလ ၃၀ တြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေန တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္စည္းလံုး ညီညြတ္ေရး လုပ္ငန္း စဥ္မ်ားကို ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးတြင္ ဥပေဒ၊ လုပ္ထံုး လုပ္နည္း မ်ားကို ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဒုတိယလ ၃၀ တြင္ ျပည္သူမ်ား၏ အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ရန္၊ ျပည္သူ႔ဗဟိုျပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္အတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနႏႇင့္ တိုင္းေဒသႀကီး ၊ ျပည္နယ္အစိုးရတို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ေစလိုသည့္ အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ ေတြ႕ဆံုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သမၼတက ေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရသစ္ အေနျဖင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ရႇိတဲ့ သန္႔ရႇင္းေသာ အစိုးရျဖစ္ေရး မူ၀ါဒခ်မႇတ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ္လည္း ၿပီးခဲ့တဲ့လ ၃၀ အတြင္း၌ အစိုးရ ဌာနအခ်ဳိ႕နဲ႔ ေဒသအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕အစည္း၀င္ အခ်ဳိ႕၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ စြမ္းေဆာင္ရည္ အားနည္းျခင္း၊ ပြင့္လင္းျမင္သာ မရႇိျခင္း၊ ျပည္သူ႔အသံ၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို တာ၀န္သိမႈ တာ၀န္ယူမႈျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေပးမႈ အားနည္းျခင္း၊ ဥပေဒ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း စည္းမ်ဥ္းႏႇင့္အညီ လုပ္ေဆာင္ရန္ အားနည္းျခင္း၊ အဂတိ လိုက္စားျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီးႏႇင့္ ညႊန္ၾကားေရးမႇဴးခ်ဳပ္မ်ား အပါအ၀င္ ဌာနဆိုင္ရာ အရာရႇိအခ်ဳိ႕ကို တာ၀န္မႇ အနားေပးျခင္း၊ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း၊ အေရးယူျခင္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ရ ေၾကာင္းလည္း သမၼတက ေျပာၾကားသည္။

အခ်ဳိ႕ေသာ ဌာနဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ၎တို႔ တာ၀န္ယူရသည့္ ၀န္ႀကီးဌာန လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားၿပီး အျခား၀န္ႀကီး ဌာနမ်ားႏႇင့္ ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းမႈ အားနည္းျခင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္မ်ားသို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ခြဲေ၀ေပးမႈ မရႇိဘဲ ဗဟိုမႇ တိုက္႐ိုက္အမိန္႔ေပး ကြပ္ကဲသည့္စနစ္ က်င့္သံုးျခင္း၊ လက္ေအာက္သို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာျဖန္႔ ခြဲေ၀ျခင္း မရႇိသည္ကို ေတြ႕ရႇိရ...
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ၀န္ႀကီးမ်ားသည္ အစိုးရ တစ္ဖြဲ႕လံုး၏ ရည္မႇန္းခ်က္ တာ၀န္မ်ားကို ေအာင္ျမင္ရန္ ညႇိႏိႈင္းပူးေပါင္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကရမည့္သူမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ ဌာနဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ၎တို႔ တာ၀န္ယူရသည့္ ၀န္ႀကီးဌာန လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားၿပီး အျခား၀န္ႀကီး ဌာနမ်ားႏႇင့္ ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းမႈ အားနည္းျခင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္မ်ားသို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ခြဲေ၀ေပးမႈ မရႇိဘဲ ဗဟိုမႇ တိုက္႐ိုက္အမိန္႔ေပး ကြပ္ကဲသည့္စနစ္ က်င့္သံုးျခင္း၊ လက္ေအာက္သို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာျဖန္႔ ခြဲေ၀ျခင္း မရႇိသည္ကို ေတြ႕ရႇိရေၾကာင္း မိန္႔ခြန္းတြင္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားႏႇင့္ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား အၾကား အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ကိစၥရပ္မ်ား အဆင္ေျပေစရန္ အတြက္ ဌာနတြင္းဆိုင္ရာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အခ်ဳိ႕ကို တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား တိုက္႐ိုက္ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ေပးခဲ့ရန္ သမၼတက ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ သမၼတက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ယခင္လုပ္႐ိုး လုပ္စဥ္အတုိင္း လုပ္ေဆာင္၍ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဘုရင့္ေနာင္ ေဖာင္ဖ်က္ သကဲ့သို႔ ေနာင္႐ိုး စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ ရမႇာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ဦးေဆာင္ေကာ္မတီကို သီးျခားဖြဲ႕စည္းၿပီး မိမိကိုယ္တိုင္ ဦးေအာင္ကာ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကားသည္။
8.9.1
ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႏႇင့္ ေတြ႕ဆုံပြဲသို႔ တက္ေရာက္လာေသာ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသ ႀကီး ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ားႏႇင့္ ဖိတ္ၾကားခံရသူမ်ား (ဓာတ္ပုံ-သမၼတ႐ုံး ၀က္ဘ္ဆိုက္)
ထို႔အျပင္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ မ်ားသည္လည္း လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည့္ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕မ်ား ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေျမျပင္ထိ ကြင္းဆင္းကာ ပညာရႇင္မ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား၊ လူထုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏႇင့္ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းၿပီး ျပည္သူတို႔၏ အသံႏႇင့္ဆႏၵ သေဘာထား တို႔ကို ရယူကာ လက္ေတြ႕က်က် ျပည္သူ႔လိုအပ္ခ်က္ ဦးစားေပး လုပ္ငန္းမ်ားကို က်န္လ ၃၀ အတြင္း ျပည္သူမ်ား အက်ဳိးရလဒ္ ရရႇိခံစားႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ရန္ အတြက္လည္း အစိုးရအဖြဲ႕ အႀကီး အကဲမ်ားကို ေျပာၾကားသည္။
သမၼတက တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ား အေနျဖင့္လည္း ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ားျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္စီမံ ခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႕စည္းၿပီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားႏႇင့္ ပူးေပါင္းကာ ျပည္သူတို႔၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္သည့္ ျပည္သူ႔ဗဟိုျပဳ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ ရြက္ သြားရန္လည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အစိုးရ သက္တမ္း၏ က်န္လ ၃၀ အတြင္း ျပည္သူမ်ား၏ စား၀တ္ေနေရး၊ လူမႈစီးပြားေရး ဦးစားေပး လိုအပ္ခ်က္မ်ားျဖစ္ေသာ လ်ပ္စစ္မီး ရရႇိေရး၊ ေသာက္သံုးေရႏႇင့္ စိုက္ပ်ဳိးေရး လံုေလာက္စြာ ရရႇိေရး၊ အေသးစား အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ား၊ စက္မႈဇုန္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အတြက္ လည္း ေျပာၾကားသည္။
''အစီအမံမ်ား ေရးဆြဲအေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာမႇာ လူဦးေရရဲ႕ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းရႇိတဲ့ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ား၊ လက္လုပ္လက္စားမ်ား၊ ဆင္းရဲေသာ ျပည္သူမ်ားအတြက္ လိုအပ္ေနတဲ့ စား၀တ္ေနေရး အဆင္ေျပရန္နဲ႔ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ရရႇိရန္ လယ္ယာက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး၊ အေသးစား အလတ္စား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးစတဲ့ အေျခခံက်က် လက္ေတြ႕ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္မယ့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဦးစားေပး ေရြးခ်ယ္ၿပီး က်န္တဲ့လ ၃၀ အတြင္း သိသာထင္ရႇားတဲ့ အက်ဳိးရလဒ္မ်ား ရရႇိေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ႀကိဳးပမ္းသြားၾကပါ'' ဟု ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
အဆိုပါ ေတြ႕ဆံုပြဲ အခမ္းအနားသို႔ ဒုတိယသမၼတမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ား ၊ ျပည္ေထာင္စုေရႇ႕ေန ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု ရာထူး၀န္ အဖြဲ႕ဥကၠ႒၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ဒုတိယေရႇ႕ေနခ်ဳပ္၊ ဒုတိယစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု ရာထူး ၀န္အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ ေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီ၀င္မ်ားႏႇင့္ ဖိတ္ၾကားထားသူမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
တိုင္းေဒသႀကီး /ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕အား လုပ္ပိုင္ခြင့္ ပိုမိုေပးခဲ့ေသာ လုပ္ငန္းအခ်ဳိ႕
၁။  တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အတြင္းရႇိ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားအား ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားက တိုက္႐ိုက္ကြပ္ကဲ ႀကီးၾကပ္ျခင္း မျပဳဘဲ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားက စီမံခန္႔ခြဲ၊ လမ္းညႊန္၊ ႀကီးၾကပ္၊ စစ္ေဆး ေဆာင္ရြက္သြားရန္။
၂။  ဌာနဆိုင္ရာ အရာထမ္း အမႈထမ္းမ်ား၏ လုပ္ငန္း စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားလာေရးအတြက္ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားက စြမ္းေဆာင္ရည္ အကဲျဖတ္ခ်က္ အစီအရင္ ခံစာအား ျပဳစု ၍ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ တင္ျပၿပီး  ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားသို႔ မိတၲဴေပး လ်က္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားက ရာထူးတိုးျမႇင့္ေရးႏွင့္ အေျပာင္းအေရႊ႕ စီမံရာတြင္ ယင္းအကဲျဖတ္ခ်က္အေပၚ မူတည္ေဆာင္ရြက္ရန္။
၃။ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ့ မူလတန္းအဆင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ခန္႔ထားရာ၌ ဗဟိုမႇတိုက္႐ိုက္ ခန္႔ထားျခင္း မျပဳဘဲ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစိုးရ အစီအစဥ္ျဖင့္ ခန္႔ထားခြင့္ျပဳရန္။
၄။ က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔သူနာျပဳ၊ သားဖြားဆရာမမ်ား ခန္႔ထားရာ၌ ဗဟိုမႇ စုစည္းေလ့က်င့္ ေသာ္လည္း ခန္႔ထားရာ၌ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစီအစဥ္ျဖင့္ ေဒသ အလိုက္ ေဒသခံမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕ေနရာ ခ်ထားနိုင္ေရး ညိႇႏႈိင္းစီစဥ္ရန္ႏႇင့္ ေ၀း လံေခါင္းပါး ေဒသ မ်ားအတြက္ ဆရာ၀န္ခန္႔အပ္ ခ်ထားျခင္းကို ဗဟိုမႇ တိုက္႐ိုက္စီစဥ္ ေသာ္လည္း ပ်က္ကြက္မႈမ်ား ရႇိေနသျဖင့္ ေ၀းလံေခါင္းပါး ေဒသမ်ားအတြက္ တိုင္းေဒသႀကီး အစီအစဥ္ျဖင့္ ဆရာ၀န္ လို အပ္ေသာ ေဒသမ်ားအတြက္ သတင္းစာတြင္ ေၾကညာေခၚယူ ေလွ်ာက္ထားေစၿပီး ခန္႔အပ္ တာ၀န္ေပးသည့္ စနစ္က်င့္သုံးရန္။
၅။ ေဒသခံျပည္သူမ်ား အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ရရႇိေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားမႇ တိုက္႐ိုက္ခြင့္ျပဳရသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအနက္ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစိုးရ အစီအစဥ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ ခြင့္ ေပးႏုိင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအား ခြဲေ၀ပိုင္းျခား လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳရန္။
 
EMG

0 comments:

Post a Comment