Wednesday, October 2, 2013

ကေလးမ်ားႏွင့္ ေဆးလိပ္၊ စီးကရက္တို႔ နီးစပ္လြန္းေနျခင္းကို က်န္းမာေရး ပညာရွင္မ်ား စိုးရိမ္ေန


ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး ႏုိင္ငံအခ်ိဳ႕ရွိ ကေလးငယ္မ်ားသည္ ေဆးလိပ္၊ စီးကရက္တို႔ႏွင့္ နီးစပ္လြန္းေနျခင္းကို က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ သုေတသီမ်ားက အေလးအနက္ စိုးရိမ္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး ႏုိင္ငံ အမ်ားအျပားရွိ ကေလးငယ္ (၃)ပံု (၂)ပံုေက်ာ္သည္ အနည္းဆံုး စီးကရက္ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုကို သိရွိေနၿပီဟု စစ္တမ္းမ်ားက ဆိုသည္။ အေမရိကန္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ယခုစစ္တမ္းက စီးကရက္ အမွတ္တံဆိပ္မ်ား၏ ထိုးေဖာက္မႈသည္ အသက္(၅)ႏွစ္ႏွင့္ (၆)ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္ မ်ား၏ အသိထဲထိ စြဲၿမဲဝင္ေရာက္ေနေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ သိရွိလာေစခဲ့သည္။ ေမရီလန္း တကၠသိုလ္ ျပည္သူ႔ က်န္းမာေရးဌာနမွ သုေတသီမ်ားႏွင့္ ဂၽြန္ေဟာ့ကင္း ဘလြမ္းဘက္ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရး ေဆးေက်ာင္းမွ သုေတသီမ်ား ပူးေပါင္းကာ ယခုေလ့လာမႈကို ျပဳလုပ္္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဘရာဇီးလ္၊ တရုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ႏိုက္ဂ်ီးရီးယား၊ ပါကစၥတန္၊ ရုရွားတို႔ အပါအဝင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး ႏိုင္ငံႀကီး မ်ားတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ေလ့လာမႈမ်ားအရ အလြန္ငယ္ရြယ္ေသးသည့္ ကေလးမ်ားသည္ စီးကရက္ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုကို သိရွိ မွတ္သားထားေနၿပီဟု သိရွိရသည္။ တရုတ္ႏုိင္ငံတြင္ (၇၁)ရာခုိင္ႏႈန္း မွ်ေသာနအိမ္မ်ားတြင္ စီးကရက္ေသာက္သူ အနည္းဆံုး တစ္ဦးမွ် ရွိေနၿပီး ကေလးအားလံုး၏ (၈၆)ရာခုိင္ႏႈန္းက စီးကရက္ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုခုကို နားလည္ေနၿပီဟု Pediatrics ဂ်ာနယ္တြင္ စစ္တမ္းရလဒ္ကို ကိုးကား ေရးသား ထားသည္။ ရုရွားကမူ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ စီးကရက္တို႔ အကၽြမ္းဝင္မႈ အနည္းဆံုးျဖစ္ၿပီး (၅၀)ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္မွ် ကေလးငယ္ အေရအတြက္ ကသာ ေဆးလိပ္ႏွင့္ စီးကရက္ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုကို အမ်ိဳးအစား ခြဲျခားသိရွိႏိုင္သည္။

ေမရီလန္း တကၠသိုလ္မွ သုေတသီ ဒိုင္နာ ေဘာ္ဇီကိုစကီးက "ကၽြန္မတို႔အတြက္ အံ့ဩစရာ အေျခအေန တစ္ခုပါ။ အရမ္းငယ္ရြယ္ေသးၿပီး အသက္(၅)ႏွစ္၊ (၆)ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိေသးတဲ့ ကေလးေတြကအစ စီးကရက္ အမွတ္တံဆိပ္ေတြကို တရင္းတႏွီး သိကၽြမ္းေနၾကပါၿပီ"ဟု ေျပာဆိုခဲ့ သည္။ သူမက ဆက္လက္၍ "ကၽြန္မတို႔ နားလည္ထားတဲ့ တစ္ခ်က္ကဆးလိပ္ေတြ၊ စီးကရက္ေတြနဲ႔ နီးစပ္လြန္းတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ စိတ္မွာဆးလိပ္ေသာက္တာကို ပိုၿပီး အေကာင္းျမင္စိတ္ ျဖစ္သြားတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရြယ္ေရာက္လာရင္ ေဆးလိပ္စြဲဖို႔ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ပိုမ်ားလာပါတယ္။ ဒီအေျခအေနကို တားျမစ္ဖုိ႔ ပိုေကာင္းမြန္တဲ့ ဥပေဒ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ိဳး ထုတ္ျပန္သြားဖို႔ လိုအပ္ေန ပါၿပီ"ဟုလည္း မွတ္ခ်က္ျပဳသြားသည္။

Planet Myanmar Network

0 comments:

Post a Comment