စစ္အစုိးရ တည္ေဆာက္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမတြင္
ကြန္ကရစ္ လမ္းပိုင္း ေနရာ တခ်ိဳ႕ အက္ကြဲျခင္း၊ ကြန္ ကရစ္မ်ား
ပတ္ၾကားအက္လာျခင္းႏွင့္ လမ္းေဘးေျမသားေဘာင္ ၿပိဳက်မႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း
သတင္းရရွိသည္။ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း၊ မႏၲေလး ႏွင့္ ျပင္စည္လမ္းခဲြ (ျမင္းၿခံ)ေနရာ၊
မိုင္တိုင္အမွတ္ ၃၃၈ မိုင္ ၁ ဖာလုံ ေနရာတြင္ ကြန္ ကရစ္မ်ား အက္ကြဲေနျခင္း၊
လမ္းေဘး ေျမသားေဘာင္ မ်ား အက္ကြဲၿပိဳက်ေနျခင္း မ်ား ျဖစ္ေပၚေနေသာ
ဓာတ္ပုံတခ်ဳိ႕ လူမႈကြန္ ရက္ေပၚ တြင္ ေရာက္ရွိလာၿပီး ယင္းသုိ႔
လမ္းပုိင္းပ်က္စီးမႈတခ်ဳိ႕ရ ွိေနျခင္း မွာ မွန္ကန္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ ေဆာက္ လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမွ အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က ရွင္းျပသည္။
အက္ကဲြမႈမ်ားျဖစ္ေနသည့္ လမ္းပိုင္းေနရာသည္ ဖေယာင္းေျမသားျဖစ္ေနသည့္အတြ
“ကြန္ကရစ္လမ္းဆိုတာက ပတ္ၾကားအက္တာေလး အနည္းငယ္ေတာ့ ျဖစ္တတ္ေပမယ့္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ေလာက္တဲ့အထိ ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ အဲဒီ လိုပတ္ၾကားအက္ေတြ ျဖစ္လာရင္လည္း လမ္းသားကို ျပန္ၿပီးဖာေထးတာ၊ ကြန္ကရစ္ ျပန္အုပ္တာေတြ လုပ္ တယ္”ဟု အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က ဧရာဝတီ သို႔ ေျပာသည္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတြင္ လမ္းပုိင္းဆုိင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိေနသည့္အေပ
“က်ေနာ္တို႔က လမ္းကိုကားေမာင္းလို႔ရေအာင္
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း မိုင္တိုင္ ၂၀၂ မွ ၃၆၃ မိုင္အထိ အျမန္လမ္း ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး တာ၀န္ယူ ထားသည့္ အင္ဂ်င္နီယာ မႉး ဦးျပည့္ၿဖိဳးဆယ္က“ပုံမွန္အ
အေမရိကန္ အကူအညီေပးေရး အဖြဲ႕(USAID) က အျမန္လမ္းမႀကီး ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရာတြင္ အကူအညီေပးမည္ဟု ကတိေပး ထား ခဲ့ေသာ္လည္း လမ္းသားစစ္ေဆးမႈ တႀကိမ္ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးခ်ိန္္
“သူတို႔ေတြရဲ႕ ေလ့လာစစ္ေဆးခ်က္ေတြကို စာတမ္းေတြလုပ္ၿပီးမွ အျမန္လမ္းႀကီးအတြက္ ႏုိင္ငံတကာ အကူအညီ ေတာင္းဖို႔၊ ေခ်းေငြယူဖို႔ စတဲ့ ကိစၥေတြကို ဆက္လုပ္ရမွာပါ၊ လက္ရွိအထိေတာ့ လုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းေတြကို ေလ့လာ ေနတုန္းပဲ”ဟု ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္ က ေျပာသည္။
ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ ပညာရွင္မ်ား၏အဆုိအရ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမသည္ လမ္းသားေကာင္းမြန္မႈ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိၿပီး ၁၉ ရာခိုင္ႏႈန္း မွာ အနည္းငယ္ဆိုးရြားေသာ အဆင့္ရွိကာ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္းက လမ္းသားနိမ့္က်မႈ အပိုင္းတြင
ယမန္ႏွစ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အင္ဂ်င္နီယာအသင္း၌ျပဳလုပ္ခဲ
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမကို စစ္အစုိးရက ေဖာက္လုပ္ခဲ့ရာတြင္ ရန္ကုန္–ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းပိုင္း ကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၀ ရက္တြင္ စတင္ေဖာက္လုုပ္ၿပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃ ရက္တြင္ အၿပီးသတ္ကာ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၅ ရက္တြင္ စတင္ျဖတ္သန္းခြင့္ ေပးခဲ့သည္။
ေနျပည္ေတာ္–မႏၱေလး အျမန္လမ္းပိုင္းကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လတြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ၿပီး ၂၀၁၁ ခု ဒီဇင္ဘာလ အစပိုင္းတြင္ အၿပီး သတ္ကာ ဒီဇင္ဘာလ ၂၃ ရက္တြင္ စတင္ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳခဲ့သည္
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းတြင္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ မတ္လကေန ၂၀၁၃ ဧၿပီလ အထိ ယာဥ္စီးေရ စုစုေပါင္း ၁၁ သိန္း ေက်ာ္ ျဖတ္ သန္း သြားလာခဲ့ၿပီး ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၄၃၂ မႈ၊ ေသဆုံးသူ ၂၁၆ ဦး၊ ထိခုိက္ဒဏ္ရာ ရသူ ၆၇၈ ဦး ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ယာဥ္တုိက္မႈ မ်ားတြင္ ယာဥ္ေမာင္း ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ ၃၀၅ မႈ၊ ယာဥ္ခြ်တ္ယြင္းမႈ ၁၁၀ ၊ ခရီးသည္ ေပါ့ဆမႈ ၂ မႈ ႏွင့္ တျခား အေၾကာင္းအရာမ်ားေၾကာင့္က ၁၁ မႈျဖစ္ပြားေၾကာင္း အစုိးရ၏ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား အရ သိရွိရသည္။
ဧရာ၀တီ
ကြဲအက္ေနသည္ကိုေတြ႕ရသည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး လမ္းပိုင္း တေနရာ(ဓာတ္ပုံ – Car Market in Myanmar / Facebook)
0 comments:
Post a Comment