Monday, October 28, 2013

လက္ကိုင္ဖုန္းႏွင့္ ပညာေရး

Photo: လက္ကိုင္ဖုန္းႏွင့္ ပညာေရး
Monday, October 28, 2013

နည္းပညာဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာျခင္းကို အေျခခံကာ ကမၻာႏွင့္အဝန္း၌ လက္ကိုင္ဖုန္းသုံးစဲြသူ အေရ အတြက္သည္လည္း ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် တိုးပြားလ်က္ ရွိသည္။ ယင္းသုိ႔ တိုးပြားလာရာတြင္ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ား လက္ကုိင္ဖုန္း အသုံးျပဳမႈလည္း မ်ားျပားလာရာ ပညာသင္ၾကားေနစဥ္အရြယ္တြင္ လက္ကိုင္ ဖုန္းျဖင့္ ဂိမ္းကစားျခင္း၊ လူငယ္သဘာဝအရ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အာလာပ သလႅာပ ဖုန္းေျပာေနျခင္းမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေစျခင္းတို႔သည္ ပညာေရး တိုးတက္မႈကို ဆုတ္ယုတ္ေစသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္ကုိင္ဖုန္းအသုံးျပဳေသာ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား အေန ျဖင့္ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံ ဝယ္ယူထားသည့္ ပစၥည္းတစ္ခုကို အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးျပဳ သင့္ေပသည္။ အြန္လုိင္းပညာေရး စနစ္ထြန္း ကားေသာ ဖံြ႕ၿဖိဳးၿပီးႏုိင္ငံမ်ား တြင္မူ လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ားကို အသုံးျပဳကာ ပညာေရးတိုးတက္ျမင့္ မားေရး အတြက္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းသဖြယ္ အသုံးျပဳၾကသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ လက္ကိုင္ဖုန္း အသုံးျပဳေသာ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ပညာေရး အတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ အင္တာနက္ဝက္ဘ္ဆုိက္မ်ားသုိ႔ ဝင္ေရာက္ၾကည့္႐ႈကာ အြန္လိုင္းမွတစ္ဆင့္ ပညာသင္ၾကားျခင္း၊ အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳႏုိင္ေရးအတြက္ နည္းပညာ၊ အတတ္ပညာႏွင့္ ဗဟုသုတ ရွာမွီးျခင္း မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ 

သုိ႔ေသာ္ အင္တာနက္ဝက္ဘ္ဆုိက္မ်ားသုိ႔ ဝင္ေရာက္ၾကည့္႐ႈရာတြင္ အနာဂတ္အတြက္ ေဆးျဖစ္ေစမည့္ ဝက္ဘ္ဆုိက္ မ်ားကိုသာ ဆိုလုိျခင္းျဖစ္ၿပီး ေဘးျဖစ္ေစမည့္ ဝက္ဘ္ဆုိက္မ်ားကို ေရွာင္ရွား သင့္ေပသည္။

အခ်ဳိ႕ဖံြ႕ၿဖိဳးၿပီးႏုိင္ငံမ်ားတြင္မူ စာသင္ခန္းမ်ားအတြင္း၌ ပညာသင္ၾကား ေနစဥ္အခ်ိန္တြင္ လက္ကိုင္ ဖုန္းအသုံးျပဳကာ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးမက္ေဆ့ပို႔ျခင္း၊ ဂိမ္းစ္ကစားျခင္းမ်ားျဖင့္ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕ အခ်ိန္ကုိ ျဖဳန္းတီးေနသည္ ကိုလည္း ေလ့လာသိရွိရသည္။

မိမိတို႔ႏုိင္ငံတြင္လည္း ယခင္က လက္ကိုင္ဖုန္းအသုံးျပဳမႈမရွိ သေလာက္နည္းပါးခဲ့ေသာ္လည္း ယခုလက္ရွိ အခ်ိန္တြင္မူ လူတန္းစားမေရြး ဖုန္းအသုံးျပဳႏုိင္ေရးအတြက္ တန္ဖုိးနည္းဖုန္း ဆင္းကတ္မ်ားကို ခ်ထား ေပးမႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း လက္ကိုင္ဖုန္း အသုံးျပဳသူ အေရ အတြက္သည္လည္း မ်ားျပားလာခဲ့သည္။

သုိ႔ရာတြင္ အြန္လုိင္းပညာေရးစနစ္ကို က်ယ္ျပန္႔စြာလုပ္ေဆာင္ျခင္း မရွိေသးသည့္ မိမိတို႔ႏုိင္ငံတြင္မူ ပညာသင္ၾကားေနေသာ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ား လက္ကုိင္ဖုန္းသုံးစဲြရန္မသင့္ေပ။ ထုိသုိ႔ လက္ကိုင္ဖုန္း သုံးစဲြခြင့္ျပဳ ထားမည္ဆိုပါက လက္ကိုင္ဖုန္းတစ္လုံးျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေနမည္ျဖစ္ရာ ပညာ သင္ၾကားေနသည့္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား၏ ပညာေရးတိုးတက္ျမင့္မား ေစမည့္ လမ္းေၾကာင္းတြင္ အဟန္႔အတားတစ္ခုအျဖစ္ ရွိေနမည္ျဖစ္သည္။

ထုိသို႔ဆိုေသာ္ျငားလည္း မည္သည့္ပစၥည္းကိုမဆို အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးျပဳ တတ္ရန္မွာ အေရးႀကီးၿပီး အသုံးျပဳသူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ေပၚတြင္ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈရွိမည္ျဖစ္ရာ လက္ကိုင္ဖုန္းအသုံးျပဳျခင္း ျဖင့္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ၊ ဗဟုသုတမ်ား ရွာမွီးေစလုိၿပီး အက်ဳိးမရွိသည့္ ဂိမ္းကစားျခင္း၊ Chatting ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေစျခင္းမ်ားကို ေရွာင္ရွားအပ္ေပ သည္။

သတင္းႏွင့္စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္း
နည္းပညာဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာျခင္းကို အေျခခံကာ ကမၻာႏွင့္အဝန္း၌ လက္ကိုင္ဖုန္းသုံးစဲြသူ အေရ အတြက္ သည္လည္း ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် တိုးပြားလ်က္ ရွိသည္။ ယင္းသုိ႔ တိုးပြားလာရာတြင္ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ား လက္ကုိင္ဖုန္း အသုံးျပဳမႈလည္း မ်ားျပားလာရာ ပညာသင္ၾကားေနစဥ္အရြယ္တြင္ လက္ကိုင္ ဖုန္းျဖင့္ ဂိမ္းကစားျခင္း၊ လူငယ္သဘာဝအရ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အာလာပ သလႅာပ ဖုန္းေျပာေနျခင္းမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေစျခင္းတို႔သည္ ပညာေရး တိုးတက္မႈကို ဆုတ္ယုတ္ေစသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္ကုိင္ဖုန္းအသုံးျပဳေသာ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား အေန ျဖင့္ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံ ဝယ္ယူထား သည့္ ပစၥည္းတစ္ခုကို အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးျပဳ သင့္ေပသည္။ အြန္လုိင္းပညာေရး စနစ္ထြန္း ကားေသာ ဖံြ႕ၿဖိဳးၿပီးႏုိင္ငံမ်ား တြင္မူ လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ားကို အသုံးျပဳကာ ပညာေရးတိုးတက္ျမင့္ မားေရး အတြက္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းသဖြယ္ အသုံးျပဳၾကသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ လက္ကိုင္ဖုန္း အသုံးျပဳေသာ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ပညာေရး အတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ အင္တာနက္ဝက္ဘ္ဆုိက္မ်ားသုိ႔ ဝင္ေရာက္ၾကည့္႐ႈကာ အြန္လိုင္းမွတစ္ဆင့္ ပညာသင္ၾကားျခင္း၊ အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳႏုိင္ေရးအတြက္ နည္းပညာ၊ အတတ္ပညာႏွင့္ ဗဟုသုတ ရွာမွီးျခင္း မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ 
သုိ႔ေသာ္ အင္တာနက္ဝက္ဘ္ဆုိက္မ်ားသုိ႔ ဝင္ေရာက္ၾကည့္႐ႈရာတြင္ အနာဂတ္အတြက္ ေဆးျဖစ္ေစမည့္ ဝက္ဘ္ဆုိက္ မ်ားကိုသာ ဆိုလုိျခင္းျဖစ္ၿပီး ေဘးျဖစ္ေစမည့္ ဝက္ဘ္ဆုိက္မ်ားကို ေရွာင္ရွား သင့္ေပသည္။
အခ်ဳိ႕ဖံြ႕ၿဖိဳးၿပီးႏုိင္ငံမ်ားတြင္မူ စာသင္ခန္းမ်ားအတြင္း၌ ပညာသင္ၾကား ေနစဥ္အခ်ိန္တြင္ လက္ကိုင္ ဖုန္းအသုံးျပဳကာ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးမက္ေဆ့ပို႔ျခင္း၊ ဂိမ္းစ္ကစားျခင္းမ်ားျဖင့္ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕ အခ်ိန္ကုိ ျဖဳန္းတီးေနသည္ ကိုလည္း ေလ့လာသိရွိရသည္။
မိမိတို႔ႏုိင္ငံတြင္လည္း ယခင္က လက္ကိုင္ဖုန္းအသုံးျပဳမႈမရွိ သေလာက္နည္းပါးခဲ့ေသာ္လည္း ယခုလက္ရွိ အခ်ိန္တြင္မူ လူတန္းစားမေရြး ဖုန္းအသုံးျပဳႏုိင္ေရးအတြက္ တန္ဖုိးနည္းဖုန္း ဆင္းကတ္မ်ားကို ခ်ထား ေပးမႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း လက္ကိုင္ဖုန္း အသုံးျပဳသူ အေရ အတြက္သည္လည္း မ်ားျပားလာခဲ့သည္။
သုိ႔ရာတြင္ အြန္လုိင္းပညာေရးစနစ္ကို က်ယ္ျပန္႔စြာလုပ္ေဆာင္ျခင္း မရွိေသးသည့္ မိမိတို႔ႏုိင္ငံတြင္မူ ပညာသင္ၾကားေနေသာ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ား လက္ကုိင္ဖုန္းသုံးစဲြရန္မသင့္ေပ။ ထုိသုိ႔ လက္ကိုင္ဖုန္း သုံးစဲြခြင့္ျပဳ ထားမည္ဆိုပါက လက္ကိုင္ဖုန္းတစ္လုံးျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေနမည္ျဖစ္ရာ ပညာ သင္ၾကားေနသည့္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား၏ ပညာေရးတိုးတက္ျမင့္မား ေစမည့္ လမ္းေၾကာင္းတြင္ အဟန္႔အတားတစ္ခုအျဖစ္ ရွိေနမည္ျဖစ္သည္။
ထုိသို႔ဆိုေသာ္ျငားလည္း မည္သည့္ပစၥည္းကိုမဆို အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးျပဳ တတ္ရန္မွာ အေရးႀကီးၿပီး အသုံးျပဳသူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ေပၚတြင္ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈရွိမည္ျဖစ္ရာ လက္ကိုင္ဖုန္းအသုံးျပဳျခင္း ျဖင့္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ၊ ဗဟုသုတမ်ား ရွာမွီးေစလုိၿပီး အက်ဳိးမရွိသည့္ ဂိမ္းကစားျခင္း၊ Chatting ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေစျခင္းမ်ားကို ေရွာင္ရွားအပ္ေပ သည္။
သတင္းႏွင့္စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္း

0 comments:

Post a Comment