လူအမ်ားစုသည္ နာေရး ကိစၥမ်ားကို အယူသီး ၾကသည္။ နာေရးေၾကာင့္ စီးပြားပ်က္တယ္၊ လူထပ္ေသ တတ္တယ္၊ ထိခိုက္ နစ္နာမယ္၊ ပ်က္စီး ဆံုးရႈံးတတ္၊ နိမိတ္ မေကာင္းမႈေတြ ျဖစ္တတ္တယ္ ဟူ၍ ေရွးဘိုးေဘး ဘီဘင္ လက္ထက္ ကတည္းက အယူသီးမႈမ်ား၊ အရိုးစြဲမႈမ်ား၊ အမွားစြဲမႈမ်ား ရွင္သန္လာခဲ့ၾကသည္။
လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားသည္ အဆင္း၊ အနံ႔၊ အသံ၊ အရသာ၊ အထိအေတြ႔ ဟူေသာ အာရုံ ငါးပါးထဲတြင္ နစ္မြန္း ေနၾကသည္။ မိမိကိုယ္ မိမိတို႔ (သုဘ) မဂၤလာဟု သတ္မွတ္ ေနၾကသည္။
အမွန္မွာ . . .အသက္ ရွင္သူ၊ ေသသူတို႔ အားလံုးသည္ (အသုဘမ်ား)အမဂၤလာမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
ဒြါဒ ေျခာက္ပါးမွ အနံ႔အသက္ မိ်ဳးစံု ထြက္ေနသည္။ ရုပ္တရား၊ နာမ္တရား အားလံုးသည္ အသုဘခ်ည္းပင္ ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ အရာမွ တည္ျမဲမႈကို မေဆာင္ႏိုင္ေခ်။
ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ လူမသာကို အိမ္ထဲသို႔၊ ရပ္ကြက္ထဲသို႔ သြင္းလွ်င္ ‘ခိုက္သည္’ ဟူ၍ မေဟာၾကားခဲ့ပါ။
ရပ္ကြက္၊ အိမ္ျပင္ပတြင္ ဆံုးသြားပါက(ရပ္ကြက္) အိမ္ထဲသို႔ အသြင္းမခံၾက၊ သြင္းလွ်င္ ရြာနာတယ္၊ ရပ္ကြက္နာတယ္၊ အိမ္သူ အိမ္သားေတြ ခိုက္တယ္ဟူ၍ မည္သည့္ က်မ္းဂန္တြင္မွ မပါရွိပါ။ သို႔ေသာ္ အားလံုးနီးပါး ထိုအယူသီးမႈမ်ားက လႊမ္းျခံဳေနမႈကို ခံေနရသည္။
( လူမသာၾကေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲ၊ အိမ္ထဲ မသြင္းေကာင္းဘူးတဲ့ . . .။ အဲဒါဆိုလွ်င္ တိရစာၦန္ မသာမ်ား ၾကေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔ အိမ္ထဲ သြင္းေနၾက တာလည္း။ သက္ရွိ ေလာကၾကီးထဲတြင္ လူသာလွ်င္၊ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္သည္လို႔ ေျပာၾကျပီး ........ ၾကက္၊ဝက္၊ငါး၊အမဲသား. . . ေစ်းမွ ဝယ္လာကာ ေနအိမ္ထဲသို႔ တိရစာၦန္ အေသ မသာမ်ားကို ထည့္ . . . ခုတ္ထစ္ ေဆးေၾကာ၊ ေၾကာ္ေလွာ္၊ ခ်က္ျပဳတ္ကာ မိမိတို႔ရဲ႕ ပါးစပ္ထဲသို႔ တိရစာၦန္ မသာမ်ားကို ထည့္တာ ၾကေတာ့ေရာ္ . . . ။ အသား၊အဆီ၊အေၾကာ၊အရြပ္၊ဦးေႏွာက္၊အျပင္ (ၾကက္/ဝက္)ေသြးခဲ လည္းခ်က္စားသည္။ ဝက္ေခါက္ေၾကာ္၊ (အမဲ)သေရပြေၾကာ္၊ ၾကက္အေရခြံသုတ္စသည့္ တိရစာၦန္အေရျပားလည္း အလြတ္မေပး။ ကမာၻတြင္နိုင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ား မစားသည့္ (အူ၊အခ်င္း၊အျမစ္၊အသည္း၊အဆုတ္၊ႏွလံုး)အတြင္းကလီစာ လည္းျမန္မာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားစားၾကသည္။ ေနာက္ဆံုး အရိုးမ်ားကိုေတာင္ ကိုက္လိုက္၊စုပ္လိုက္ လုပ္ၾကေသးသည္။
ဒါေၾကာင့္ . . . လူ႔ဝမ္းဗိုက္သည္ တိရစာၦန္တို႔၏ သခ်ိဳင္း လူ႕ပါးစပ္သည္ တိရစာၦန္တို႔၏ မီးသျဂိၤဳလ္ စက္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
သားသတ္သမားေၾကာင့္အစိမ္းေသ….. ေသတဲ့တိရစာၦန္ မသာက်ေတာ့ မိမိတို႔ ဝမ္းဗိုက္ထဲသို႔ ထည့္ျပီး အျပင္မွာ ရိုးရိုးပဲေသေသ၊ရွယ္ပဲေသေသ…..ေသလာတဲ့ လူမသာက်ေတာ့ အိမ္ထဲ (ရပ္ကြက္) ထဲသို႔အသြင္းမခံမႈ တို႔သည္ အဆိုးဝါး ဆံုးေသာ အယူသီးမႈ၊ မိစာၦဒိ႒ိ အယူဝါဒမွ ဆင္းသက္လာမႈပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
တစ္ဖန္ လူေသသြားလွ်င္ အိမ္ေနာက္ေဖးမွာ တံစက္ျမိတ္ေရ လက္ျပန္ေရႏွင့္ ေရခ်ိဳးေပး၊ အဝတ္ အစားဝတ္၊ သနပ္ခါးလိမ္း၊ ဆံပင္ထံုးေပး၊ ႏႈတ္ခမ္းနီဆိုးေပး၊ ပန္းပန္ေပးႏွင့္ ေသသြားမွ ၾကင္နာျပ၊ ဂရုစိုက္ ျပေနေတာ့သည္။ အေလာင္း လွေအာင္ လုပ္တာတဲ့။ ျပံဳးျပံဳးေလးေသမွ အေလာင္းလွတာတဲ့။ ခ်ည္ၾကိဳးျဖစ္က်န္ရစ္သူမိသားစုရဲ့ အရပ္အျမင့္တိုင္ၿပီး ေသသူရဲ့လက္ထဲထည့္ ဘာေတြမွန္းမသိ ေနာက္မွ ေခါင္းက ဆံပင္ကိုျဖတ္၊ ေျခေထာက္ ႏွစ္ေခ်ာင္းကို တုပ္ေတာ့သည္။ မသာ လမ္းထ မေလွ်ာက္ေအာင္္တဲ့ဗ်ာ . . . ။ ေသတာေတာင္ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံရတဲ့ဘဝ။
ထို႔ေနာက္ ေသသူႏွင့္ ပါးစပ္ထဲ မတ္ေစ့ထည့့္ ‘ကူးတို႔ခ’ ဟုဆိုၾကျပန္သည္။ အသက္မရွိေသာ ခႏၶာႏွင့္ ဘယ္ကားကို တစ္မတ္ေပးစီး၍ ဘယ္ကိုသြားမည္နည္း။ ကားရွိတယ္ဆိုရင္ေတာင္ တစ္မတ္ေစ့ ေခတ္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေငြေၾကးဆိုတာကလည္း (၃၁)ဘံုလံုးမွာ လူ႕ဘံုတစ္ခုတည္းသံုးတာ။ အဲဒီ ကူးတို႔ခ ကို ဘယ္ဘံုက ဘယ္သူရတာလည္း။ တစ္ခ်ိဳ႕က ပါးစပ္ထဲ ထည့္ထားသည့္ မတ္ေစ့ကို အတင္းျပန္ႏိႈက္သည္၊ Lucky ေကာင္းတယ္ တယ္တဲ့။
အေလာင္းကို အိမ္ကထုတ္ေတာ့ . . . ေျခကမထုတ္ရဘူး၊ ေခါင္းကမထုတ္ရဘူး၊ တံခါးေဘာင္နဲ႔ မထိရဘူး၊ အိမ္နံရံကို မထိရဘူး၊ စသျဖင့္ ‘ဘူး’ မ်ား ပဲ့တင္ထပ္ေနေတာ့သည္။ ေနာက္ထပ္ ေၾကးစည္ထု၊ (မ႑ပ္အမိုးစ- စတိလန္)ကနားဖ်င္းဖ်က္ျခင္း လုပ္ရသည္။ မလုပ္ရင္ အဲဒီအိမ္ကပဲ ေနာက္တစ္ေယာက္ အျမန္ထပ္ေသမည္တဲ့။
ေနာက္နိဗၺာန္ယာဥ္ေပၚသို႔ အေလာင္းတင္ေသာ္ ေရအိုး ကို ခြဲ၊ တံျမတ္စည္းနဲ႔လွဲထုပ္ေတာ့သည္။ မင္းနဲ႔ငါတို႔ အိုးစားကြဲျပီ၊ အိမ္ျပန္မလာနဲ႔ ဟုေျပာဆိုသည္။ သုႆန္ေရာက္ေသာ္ အေခါင္းထဲမွ ပန္းတစ္ပြင့္ကိုယူ၍ ယူသည့္လူက စကားမည္သူ႔ကိုမွ်မေျပာေတာ့ပဲအိမ္ျပန္သယ္လာ ေသသူရဲ့ လိပ္ျပာကို ျပန္ေခၚတာတဲ့။ ခဏကပဲအိုးစားကြဲ လိုက္ၾက၊အခုၾကေတာ့ ျပန္ေခၚ လိုက္ၾက၊ ေျခေထာက္ကို တုပ္ေႏွာင္ လိုက္ၾက၊ နဲ႔ရွဳပ္ရွက္ကိုခတ္ေနသည္ ဘာေတြမွန္းကိုမသိ ထိုသူမ်ားကို စိတ္ေရာဂါ အထူးကုေဆးရုံသို႔ပင္ ပို႔ရမလို ျဖစ္ေတာ့သည္။
ေသဆံုးသူ၏ ပတန္၊လံုခ်ည္၊ အကီ်၊ ျခင္ေထာင္၊ ေမြ႔ယာမ်ားကို ခိုက္မွာစိုး၍ ခန္းစီးစမ်ား ခ်ဳပ္၍ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ကုိပို႔ၾကသည္။ ကုသိုလ္ရေအာင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတြင္ ခ်ိတ္ခိုင္း ဆြဲခိုင္းေတာ့သည္။ ဒါဆို ဘုန္းၾကီးေတြ က်ေတာ့ ခိုက္ေစဆိုတဲ့သေဘာ မျဖစ္ေနဘူးလား . . . ? ေသဆံုးသြားသူ၏ လက္ဝတ္ လက္စား၊ ဆြဲၾကိဳး၊ လက္စြပ္မ်ား ၾကေတာ့ ခိုက္မွာ စိုး၍ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို မလွဴၾကေတာ့ ဘူးလား၊ ဘယ္ေရာက္ ကုန္ပါလိမ့္ . . . ?
နာေရးယာဥ္ (နိဗၺာန္ယာဥ္) ကိုလည္း ရပ္ကြက္ထဲဝင္လွ်င္ ဟိုဖက္ကဝင္၊ ဒီဖက္က မဝင္ရဘူး စသျဖင့္ တားျမစ္ သူေတြ၊ မိမိအိမ္ေရွ႕တြင္ နိဗၺာန္ယာဥ္ကားေခါင္း လာလွည့္တာကို မလိုခ်င္၊ နိဗၺာန္ယာဥ္ေမာင္းသည့္ ယာဥ္ေမာင္း မ်ားလည္း ယခင္ကမၾကာခဏ စကားမ်ားရ တခ်ိဳ႕ဆိုလက္သီးႏွင့္ အထိုး ခံရမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။ နိဗၺာန္ယာဥ္ အဝင္ေကာင္းလို႔၊ ကားေခါင္းလွည့္မိလို႔ အခ်ိဳ႕လမ္းထိပ္ေတြ၊ အခ်ိဳ႕အိမ္ေတြ ကန္ေတာ့ပြဲ ထိုးေပးၿပီးေတာင္းပန္ ခဲ့ရသည္လည္း ရွိသည္။ ဒီလမ္းက နိဗၺာန္ယာဥ္မဝင္ရ၊ မသြားရတဲ့လမ္း စသျဖင့္ တားျမစ္ နယ္ေျမမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ရွိေနဆဲပင္ . . . ။
ဒါဆိုရင္ အဲဒီ့လမ္းကလူေတြက မေသေတာ့မဲ့ သူေတြမ်ားလား . . . ?။ ေသခဲ့သည္ ရွိေသာ္ မိမိအိမ္မွ မသာကို လမ္းထိပ္သို႔ မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္သယ္ပ႔ိုျပီး ‘မ’ခ်မွာလား . . . ? ။ ေနာက္ . ..
ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ ေသဆံုး၍ ေသဆံုးသူ၏ ခႏၶာကိုယ္အား ျမန္မာျပည္တြင္ သျဂိၤဳလ္ခ်င္၍ ျပန္သယ္ လာေသာ အေလာင္းမ်ားသည္ ေလယာဥ္ျဖင့္ သယ္ေဆာင္ လာရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းထဲ မဝင္ရဘူး၊ ဟိုဘက္က မထြက္ရဘူး၊ ဒီဘက္က မဝင္ရဘူး၊ အိမ္ေရွ႕ကားမေကြ႔ရဘူး စသျဖင့္ ေျပာေနသူမ်ား စဥ္းစားၾကည့္ ေစခ်င္သည္။ မိမိတို႔ ဦးေခါင္းအေပၚ၊ မိမိတို႔၏ ေနအိမ္အေပၚမွ ေန႔စဥ္အေလာင္း ပါတဲ့ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ား ပ်ံသန္းျဖတ္သြား ေနတာကိုၾကေတာ့ေရာ။
နိဗၺာန္ယာဥ္ဝင္တာကိုေတာ့ မၾကိဳက္ၾက၊ နိဗၺာန္ယာဥ္ကို ျမင္ၾကလွ်င္ေတာ့ မိမိတို႔၏ ပိုက္ဆံအိတ္မ်ားကို ပုတ္ၾကကာ လာဘ္ရႊင္လို႔တဲ့ ေသခ်ာစဥ္းစားၾကပါ . . . ။ ရွက္ဖို႔ ေကာင္းတယ္။
မိမိတို႔၏ စိတ္ဓာတ္မ်ား၊ ခံယူခ်က္မ်ား၊ အယူသီးမႈမ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ေစလိုပါသည္။
ရွင္းျပေတာ့လည္း သူတို႔ေျပာတဲ့ ေနာက္ဆံုးစကားက ေရွးလူႀကီးေတြရဲ့ စကားကို မပယ္ေကာင္းဘူးတဲ့။ အဲလိုဆို အခုလူေတြက ဘုရားေဟာက်မ္းဂန္ေတြထဲ မပါတဲ့ လြဲမွားတဲ့အယူအဆေတြလုပ္ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ကို ယဥ္ေက်းမွဳအေမြလို လက္ဆင့္ကမ္းသလိုျဖစ္ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ေတြကလည္း ဒီအတိုင္းလိုက္လုပ္နဲ႔ သံသရာလည္ေန။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ . . . အယူသီးပံု၊ အစြဲၾကီးပံုမ်ား တလြဲ ဆံပင္ေကာင္းမႈမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ဘာသာျခားမ်ား၊ တိုင္းတစ္ပါးမွ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားသိလွ်င္ အေတာ့္ကို ရယ္စရာၾကီးျဖစ္ေနသည္။
သင္………အယူဝါဒေတြခဏေဘးဖယ္ၿပီး ေဘးအျမင္ရိုးရိုးေလးၾကည့္ရင္ ျမန္မာအသုဘဟာ ဝမ္းနည္းစရာမေကာင္းပဲ တကယ္ရီရတဲ့ ဟာသဇာတ္လမ္းတို တစ္ခုျဖစ္ေနတယ္။
သရဲျခင္း တူရင္ေတာင္ တရုတ္သရဲက ခုန္ဆြခုန္ဆြ နဲ႔ ဟာသ သရဲျဖစ္ေနသလို
လူျခင္း တူရင္ေတာင္ ျမန္မာလူမ်ိဳး အသုဘက ရွဳပ္ရွပ္ခက္ၿပီး ဟာသ အသုဘျဖစ္ေနတယ္။
Saturday, May 4, 2013
အသုဘအေလာင္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment