Thursday, October 1, 2015

ဥပေဒသစ္နဲ႔ ရႈပ္ေထြးလာမယ့္ ျမန္မာ့ကားေလာက အနာဂတ္

၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔မွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းလုိက္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒသစ္ကုိ သမၼတဦးသိန္းစိန္က လက္မွတ္ထုိးၿပီး တရား၀င္ ဥပေဒအျဖစ္ အတည္ ျပဳ ထုတ္ျပန္လုိက္တာမို႔ အဲဒီ ဥပေဒသစ္မွာ ပါ၀င္ေနတဲ့ ရႈပ္ေထြးတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြေၾကာင့္ ျမန္မာ့ ကား ေစ်းကြက္၊ ကားေလာက အနာဂတ္ မေရာရာမႈ ေတြမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာေစပါတယ္။

ဥပေဒသစ္မွာ ျမန္မာ့ကားေလာကအတြက္ အဓိက အေရးႀကီးဆုံးနဲ႔ ရႈပ္ေထြးမႈ အျဖစ္ေစဆုံးျဖစ္တဲ့ ျပ ႒ာန္း ခ်က္ က ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ က်င့္သုံးေနတဲ့ လမ္းစနစ္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ ဘယ္ေမာင္း ယာဥ္ေတြ ကုိ အသုံးျပဳေရးဆုိတဲ့ အခ်က္ ပါပဲ။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သြင္းကုန္တင္သြင္းခြင့္ျပဳတဲ့အခ်ိန္ကစလုိ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသုံး ျပဳ လာတာက ညာေမာင္း ဂ်ပန္ကားအမ်ဳိးအစား ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ေစ်းကြက္ရဲ႕ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္း က ညာေမာင္းဂ်ပန္ကားေတြ အမ်ားစုျဖစ္ၿပီး ကားေဟာင္းေတြကိုသာ အဓိက သုံးစြဲေနၾကတာပါ။ လက္ရွိ ႏုိင္ငံတြင္း ကားတင္သြင္းမႈေတြမွာ ကား ေဟာင္း သြင္းမႈက ၉၉ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖစ္ၿပီး ကားသစ္ တင္ သြင္း မႈဟာ ၁ရာခုိင္ႏႈန္းပဲ ရွိတယ္လုိ႔ ျမန္မာ့ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ေရး နဲ႔ ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်ေရး လုပ္ငန္း ရွင္မ်ားအသင္းက သိရပါတယ္။
ျပည္တြင္းမွာ လက္ရွိကားအေရအတြက္ရဲ႕ ရာခုိင္ႏႈန္းအနည္းငယ္သာ ဘယ္ေမာင္းရွိပါ တယ္။ အစုိးရ ထုတ္ျပန္လုိက္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒသစ္အရ ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္း ျပႆနာက ႀကီးထြား လာ ဖုိ႔ ရွိေနပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လက္ရွိက်င့္သုံးေနတဲ့ လမ္းစနစ္နဲ႔ ကုိက္ညီတဲ့ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္ ေတြကုိ အသုံးျပဳေရး ဆုိတဲ့ အခ်က္ ေၾကာင့္ ရွိရင္းစြဲ ညာေမာင္းကားေတြရဲ႕ အနာဂတ္ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ။ ကားတင္သြင္းတဲ့ ကုမၸဏီေတြနဲ႔ Showroom ေတြက တင္သြင္းထားတဲ့ ညာေမာင္းကား ၅ ေသာင္းေက်ာ္ အနာဂတ္ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ စတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ကားေလာကမွာ ဂယက္အရုိက္ခတ္ဆုံး ေမးခြန္းေတြ ျဖစ္ေန ပါတယ္။
လုပ္ထုံးလုပ္နည္းအရ ဥပေဒထြက္ၿပီး ရက္၉၀ အၾကာမွာ နည္းဥပေဒ ထြက္လာမယ္ဆုိရင္ ဒီဘယ္ေမာင္း၊ညာေမာင္း ျပသနာနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဘယ္လုိအခ်က္ေတြနဲ႔ နည္းဥပေဒမွာ ထိန္းညွိ သြားမလဲ ဆုိတာ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ့္ အခ်က္ပါ။
ညာေမာင္းကားေတြ အရည္ႀကိဳရေတာ့မလား
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒသစ္ နဲ႔ အတူ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းဥပေဒပါ ထြက္လာၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ အထိ ညာေမာင္း တင္သြင္းမႈကုိ ခြင့္ျပဳမွာလဲဆုိတာနဲ႔ လက္ရွိ ရွိေနတဲ့ ညာေမာင္းေတြကုိ ဘယ္လုိ လုပ္မွာလဲ၊ လုိင္စင္သက္တမ္းတုိး တဲ့ အခါမွာ ထပ္တုိးေပး၊မေပး၊ ညာေမာင္းေတြ လုိင္စင္သက္တမ္းတုိး တဲ့အခါမွာ ထပ္တုိးမေပးဘူးဆုိရင္ အရည္ႀကိဳ စက္ရုံ ကုိပဲ ပုိ႔ရေတာ့မလား ေမးခြန္းေတြက ဆက္တုိက္ ထြက္ေပၚေနပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒသစ္အရ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္ေတြကုိသာ တင္သြင္းခြင့္ရွိေတာ့မယ္ဆုိရင္ အရည္ အေသြး ေကာင္းမြန္တဲ့ ဂ်ပန္ကားကုိ ရူးသြပ္ၾကတဲ့ ျပည္တြင္း သုံးစြဲသူေတြအတြက္ ဂ်ပန္ကား ေတြ ထပ္၀င္စရာ အေၾကာင္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္ေမာင္းကုိသာ ဦးစားေပး ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ကုိရီးယား ကားနဲ႔ တရုတ္ကားေတြပဲ ၀င္လာေတာ့မယ့္ သေဘာပါ။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒသစ္ကေန ဆင့္ပြားထြက္ေပၚလာမယ့္ နည္းဥပေဒမွာ ျပ႒ာန္းမယ့္ သတ္မွတ္ ခ်က္ ေတြက ျမန္မာ့ ကားေလာကနဲ႔ေစ်းကြက္ကုိ အဆုံးအျဖတ္ေပးေတာ့မယ္ အေျခအေန ရွိေန ပါတယ္။
ဥပေဒသစ္ ထြက္ေပၚလာေပမယ့္ ခ်က္ခ်င္းႀကီး ညာေမာင္းကားေတြကို ဖယ္ရွားရွင္းလင္းဖုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ေသးတာမို႔ ညာေမာင္းကားေတြ ဆက္လက္ အသုံးျပဳခြင့္ရဦးမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ စက္မႈ ၀န္ႀကီးဌာနက ၂၀၁၆ ႏွစ္ကုန္မွာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတ၀န္း ဘယ္ေမာင္းကားေတြ စတင္ အသုံးျပဳ သင့္ တယ္လုိ႔ အႀကံျပဳထားေၾကာင္း ျမန္မာ့ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ ေရး ႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်ေရး လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ေဒါက္တာစုိးထြန္းက ေျပာပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒသစ္ကေန ဆင့္ပြား ထြက္ေပၚလာမယ့္ နည္းဥပေဒသစ္ေတြမွာ ဘယ္ေမာင္း ေတြ စတင္ အသုံး ျပဳမယ့္ အခ်ိန္ကို ပါ၀င္ေဖာ္ျပမွာျဖစ္ၿပီး အစုိးရ၊ ျမန္မာ့ကားေလာက အသုိင္းအ၀ုိင္းနဲ႔ အစိုးရ မဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ စုေပါင္း ေဆြးေႏြးထားတဲ့ ျမန္မာ့ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မူ၀ါဒ Myanmar Automobile Policy မွာေတာ့ ဘယ္ေမာင္းစနစ္ကုိ ၂၀၁၈ခုႏွစ္မွ သက္ေရာက္ေစဖုိ႔ တင္ျပထားပါတယ္။
ေဒါက္တာစုိးထြန္းက “ျမန္မာျပည္မွာ ညာကပ္ေမာင္းဆုိေတာ့ ဘယ္ေမာင္းစနစ္ကုိလုပ္တာမွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္ဆီမွာ ရွိတဲ့ ကားေတြ ၉၉ ရာခုိင္ႏႈန္းက ညာေမာင္းေတြျဖစ္ေနတယ္။ ရက္ေပါင္း ၉၀ အတြင္းမွာ နည္းဥပေဒ ထုတ္မယ္။ အဲ့ဒီမွာ ဘယ္ေမာင္းျဖစ္မယ္ဆုိရင္ေပါ့။ နည္းဥပေဒ ျပ႒ာန္း ၿပီးတဲ့အခါ က်ေနာ္တုိ႔ဘယ္ေတာ့ က်င့္သုံး မလဲေပါ့။ခ်က္ခ်င္းပဲ ဒီဥပေဒကုိ အက်ိဳးသက္ေရာက္ ေစမလား သုိ႔မဟုတ္ ေအာ္တုိမုိဘုိင္းေပၚလစီအရ ၂၀၁၈ ကုိ သက္ေရာက္ေစမလာေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္ ၁ႏွစ္ ဆြဲလုိ႔ရဦးမလားေပါ့။ ဒါကုိ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနနဲ႔ ေဆြးေႏြးမယ္လုိ႔ စဥ္းစားထားပါတယ္” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ျပည္တြင္းကားေစ်းကြက္မွာ ဘယ္ေမာင္းကားေတြထက္ ညာေမာင္းကားေတြက ေစ်းပုိရတဲ့အျပင္ ျပည္တြင္းသုံးစြဲသူမ်ား ကလည္း ညာေမာင္းကိုပဲ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကတာမုိ႔ ထြက္ေပၚလာမယ့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နည္းဥပေဒသစ္မွာ ဘယ္ေမာင္း ညာေမာင္းျပသနာကုိ ဘယ္လုိအေလွ်ာ့ အတင္းနဲ႔ ထိန္းညွိသြားမလဲ ဆုိတာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းေနပါတယ္။
ကားသစ္ေစ်းကြက္ ထြန္းကားလာမလား
မူၾကမ္းအျဖစ္ ထြက္ရွိေနၿပီျဖစ္တဲ့ ျမန္မာ့ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မူ၀ါဒ Myanmar Automobile Policy မွာ ကားသစ္ေစ်းကြက္ ထြန္းကားလာေရးနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ေဖာ္ျပထားတဲ့ အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ပါလာ ပါတယ္။ ျမန္မာ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်ေရး လုပ္ငန္းရွင္ မ်ား အသင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံအင္ဂ်င္နီယာအသင္းတုိ႔အပါအ၀င္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေလာက သက္ဆုိင္သူ ေတြအားလုံး ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈနဲ႔ ေရးဆြဲထားတဲ့ ဒီမူ၀ါဒဟာ အစုိးရက ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္လက္ခံ အတည္ျပဳၿပီဆုိရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မူ၀ါဒ အျဖစ္ အက်ဳံး၀င္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မူ၀ါဒ ခုိင္ခုိင္မာမာ မရွိခဲ့ျခင္းနဲ႔ အတူ ကားတင္သြင္းမႈျဖစ္္စဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲခဲ့ တာေတြေၾကာင့္ ကား ေလာကမွာ ေရာင္း၀ယ္သူေတြေရာ သုံးစြဲသူေတြေရာ နစ္နာမႈေတြ ရွိခဲ့ၾက ပါတယ္။ အခုလုိ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မူ၀ါဒ ခုိင္ခုိင္မာမာထြက္လာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ဆက္စပ္လုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္သူေတြအတြက္ အက်ိဳးရွိလာ မွာျဖစ္သလုိ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံလုိသူေတြ အတြက္လည္း အက်ိဳးရွိေစမယ့္ အခ်က္တခ်က္ပါ။
ဒါေပမယ့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈ ေစ်းကြက္မွာ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ FDI ေတြ၀င္လာဖ႔ုိဆုိတာ ျမန္မာျပည္မွာ ကားသစ္ေစ်းကြက္ ထြန္းကားလာမွသာ ၀င္လာၾကမွာပါ။ အခုလုိ ကားေဟာင္းပဲသြင္းေနတဲ့ ေစ်းကြက္မွာ ဘယ္လုိမွ ၀င္လာ စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူးလုိ႔ ဆုိၾကသူေတြရွိပါတယ္။
တႏုိင္ငံလုံးအတုိင္းအတာရဲ႕ ၉၉ ရာခုိင္ႏႈန္းက ကားေဟာင္းေတြ သြင္းတာ ျဖစ္ၿပီး ၁ရာခုိင္ႏႈန္း ေလာက္ သာ ကားသစ္ သြင္းတဲ့ အေျခအေနမွာ ကားသစ္ေစ်းကြက္ ထြန္းကားလာဖုိ႔နဲ႔ ေမာ္ေတာ္ကားနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေတြ ၀င္လာဖုိ႔ မလြယ္ကူပါဘူး။
ကားသစ္ေစ်းကြက္ ထြန္းကားလာဖုိ႔ဆုိရင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္းေတြမွာ ေငြေၾကးအရင္းအႏွီးကုိ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ရာႏႈန္းျပည့္ ခြင့္ျပဳေပးဖုိ႔၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အာမခံလုပ္ငန္းမွာ ႏုိင္ငံျခားသား လုပ္ပုိင္ခြင့္ေပးဖုိ႔ လုိတယ္လို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မူ၀ါဒ ေရးဆြဲေရးမွာ ဦးေဆာင္ ပါ၀င္ခဲ့သူ ျမန္မာႏုိင္ငံအင္ဂ်င္နီယာအသင္းမွ ဦးဆန္းဦးက ေျပာပါတယ္။
ဦးဆန္းဦးက “သူတုိ႔က finance ကုိလည္း၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္း FDI ေတာင္းပါတယ္။ ဘာလုပ္ဖုိ႔လည္း ဆုိရင္ အရစ္က်စနစ္နဲ႔ ေရာင္းမွာ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ေမာ္ေတာ္ကားေရာင္းရင္ အခု Show Room ေတြက ေရာင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားႀကီးမရဘူး။ အနည္းဆုံး ၁ႏွစ္ ၂ႏွစ္ ဒီေလာက္ပဲ ရတယ္။ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္လဲ ေငြေခ်ရတယ္။ ဒီေတာ့ ႏုိင္ငံျခား FDI က ၀င္လာၿပီဆုိရင္ ကားကုိ အရစ္က် ေရာင္းမယ္။ ၁၀ ႏွစ္ ၁၅ ႏွစ္လာမယ္။ အဲ့ဒီအခါ ကားသစ္ကုိ လူတုိင္းနီးပါးေလာက္ အရစ္က်စနစ္နဲ႔ ၀ယ္ႏုိင္လာ လိမ့္ မယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ ေပၚလာတယ္” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ျပည္တြင္းသုံးစြဲသူေတြနဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္မယ့္ ကားတမ်ိဳးမ်ိဳးသတ္မွတ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူေတြကုိ ထုတ္လုပ္ခြင့္ ေပးရင္လည္း ျဖစ္လာႏုိင္တယ္လုိ႔ ဦးဆန္း၀င္းက ဆုိပါတယ္။
“ကားတမ်ိဳးကုိ ေရြးေပးဖုိ႔ေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာလုိအပ္ေနတဲ့ကား၊ ကားတမ်ိဳးကုိသတ္မွတ္ ျပဌာန္းၿပီးေတာ့ အ့ဲဒီကား ထုတ္ဖုိ႔ Instencive ေတြ သူတုိ႔ရဲ႕ အခြန္သက္သာခြင့္ေတြ ေပးလုိက္မယ္ဆုိရင္ ေစ်းႏႈန္းလည္း သက္သက္ သာသာနဲ႔ ရမယ္ဆုိရင္ ဒီလုိကားမ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီး ေရာင္းႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ကားသစ္ေစ်းကြက္ က ဖြံ႔ၿဖိဳးမယ္ေပါ့။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြက ဒီလုိေထာက္ျပ ပါတယ္” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ကားသစ္ေစ်းကြက္ ထြန္းကားလာဖုိ႔မွာ ထုတ္လုပ္မႈကုိ ဦးစားေပးမလား၊ တင္သြင္းမႈကုိ ဦးစားေပးမလာဆုိတဲ့ အခ်က္က လည္း ရွိေနပါေသးတယ္။
ေဒါက္တာစုိးထြန္းက “ဒီမွာ ၂ပုိင္းေတာ့ ရွိတယ္ ျပည္တြင္း ထုတ္လုပ္မႈကုိ ဦစားေပးမလား၊ Import ကုိ ဦးစား ေပးမလား ေပါ့။ ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈကုိ ဦးစားေပးတဲ့အခါက်ရင္ ကားေဟာင္းတင္သြင္းမႈကုိ က်ေနာ္တုိ႔က ျပန္စဥ္းစား ရမယ္။ အဲဒီ က်ရင္ ေစ်းႀကီးတာေတြ ျဖစ္လာမယ္။ ဒီေတာ့ ဒီ ၂ခုကို တုိင္ပင္ကုိက္ဖုိ႔လုိတာပဲ။ဘယ္လမ္းသြားမလဲဆုိတဲ့ဟာ Turning Point ကုိေရာက္ေနၿပီ” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လက္ရွိ ကားေဟာင္းေစ်းကြက္က လႊမ္းမုိးေနဆဲျဖစ္သလုိ တဦး၀င္ေငြနည္းပါးေနဆဲ ျဖစ္တာမို႔ကားေဟာင္း ေစ်းကြက္က ပုိၿပီး ႀကီးစုိးဦးမယ့္ အေျခအေနရွိေနပါတယ္။ တဖက္မွာလည္း ကားသစ္ ထုတ္လုပ္မႈ ေတြအတြက္ လုိအပ္တဲ့ အေထာက္အပံေပးႏုိင္မယ့္ ေရခံ ေျမခံ အေျခခံ အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီးကအစ အေျခခံ အ ေဆာက္ အဦ မျပည့္စုံမႈ ေတြ ရွိေနေသးသလုိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နဲ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အပုိပစၥည္းထုတ္လုပ္လုိသူ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူေတြ လာခ်င္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြလည္း လုိအပ္ေနဆဲလုိ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္သူ အသုိင္းအ၀ုိင္းက ေျပာဆုိၾကပါတယ္။

Credit To >>> Irrawaddy News

0 comments:

Post a Comment